[MSN] Brede emoticons... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Zoals veel mensen heb ik een aantal custom emoticons in gebruik. Enkele daarvan zijn een stukje breder dan 'normaal', maar komen wel gewoon goed over. Nu wilde ik zelf ook een iets bredere maken, dus even getest wat MSN met de afmetingen van bijv. een plaatje van 100x50 doet.

Het resultaat is gewoon een vierkantje met de normale afmetingen van (geloof ik) 19x21. De plaatjes die het wel doen, zijn gewoon animated giftjes. Als ik echter in Photoshop een zwart blok van bijv. 100x20 opsla als jpg, gif of png blijft er een vierkantje uitkomen in msn als ik 'm importeer als 'custom emoticon'.

Tot zover heb ik nog geen reden gevonden waarom dit zou gebeuren... er zijn wel meer plaatjes die gewoon werken, alleen als ik ze zelf maak ineens niet meer :|

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

welke versie van msn heb je?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Voor zover ik weet is 19x21 de standaard grootte voor emoticons. Dit is, lijkt me, omdat anders mensen formaat wallpaper emoticons gaan gebruiken, waar het gesprek een beetje lastig te volgen wordt. :)

Signature

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kan het zijn dat sommige mensen meerdere custom emoticons naast elkaar gebruiken zodat er één figuur ontstaat? Dat doen sommigen met letters bijvoorbeeld...

(La)(Lb)(Lc) wordt bijv. A B C in een schrift van emoticons...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
MSN 7 natuurlijk.. (Build 7.0.0813)

Ik heb dus zelf custom animated gifs als emoticon toegevoegt, die _wel_ gewoon breder zijn dan normaal. Alleen als ik zelf een plaatje bouw en er in zet, werkt het ineens niet meer.

[ Voor 73% gewijzigd door Kaastosti op 16-06-2005 14:30 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Herby

Herby

Stalknecht

Waarom maak je dan niet een gif van je plaatje? En geef die 2 dezelfde frames?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb het plaatje al een opgeslagen als gewone gif... maar ik weet dus niet of het probleem ligt bij het feit dat dit alleen werkt bij animated gifs. Daar hoopte ik een beetje antwoord op te krijgen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:46
Kaastosti schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:37:
Ik heb het plaatje al een opgeslagen als gewone gif... maar ik weet dus niet of het probleem ligt bij het feit dat dit alleen werkt bij animated gifs. Daar hoopte ik een beetje antwoord op te krijgen :)
Het hoeft nieteens persé een gif te zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60859/full.jpg

Dit waren animated png's (wist ook niet dat die bestonden :P), maar idd, zelf een groter plaatje als png opslaan en toevoegen lukt mij ook niet. Misschien nog een limiet aan het aantal kleuren ofzo ook?

Ik ben ook wel benieuwd wat het precies is!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Herby

Herby

Stalknecht

Kaastosti schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:37:
Ik bedoel ook dat je er gewoon een animated gif van maakt en dan gewoon 2 keer hetzelfde frame.

Pagina: 1