tegenwoordig als je bij de wat bekendere merken blijft:
plextor, hp, sony, aopen, ricoh, sanyo, yamaha, philips
dan hoef je niet veel problemen te verwachten.
plextors zijn erg goed en worden nu eindelijk ook eens na een firmware update geschikt voor clonecd.
de sony crx140 en hp9110 waren dat al vanaf het begin en ondersteunen ook alles.
Alleen overfikken is met de meeste cdwriters nog wel eens een vraag. Maar tegenwoordig kunnen alle branders 80 minuten cd's aan (Ook de hp8100i na de laatste firmwareupdate en is ook een prima schrijvertje dus niet zeiken vaagheid, je bent vaag ja dat klopt en het enigste wat ik je hier steeds zie doen is plextor rulez en al het andere zuigt. Ik durf te wedden dat je nog geen ander merk geprobeerd hebt.)
Ik heb zowel een hp8100i en sony crx140 en die laatste had ik ZEKER niet gekocht als die hp8100 het niet zo goed had gedaan!
Plextor is ook prima dus mij hoor je niet zeggen die zuigt en die is beter!
Tis gewoon te stom dat ik nog op dit soort topics reageer.. elke 2 a 3 dagen staat er wel weer een nieuw topic over: welke cdwriter moet ik kopen..
Jeetje vraag dat niet aan iemand anders maar ga zelf op zoek! Lees zoveel mogelijk tests en kies dan wat je wilt!
Alle bekende merken zijn volwassen geworden in dit gebied. Ga dus voor prijs en software wat erbij zit.
En onthou altijd dat wat je ook koopt je kunt er ALTIJD eens een rotte tussenuit halen. Daarom zit er garantie op die dingen. Als ze niet af en toe een foutje zouden maken in de fabrikage van die dingen dan zouden ze helemaal geen garantie HOEVEN geven. Alleen maar te garanderen dat het spul werkt. Ik heb over alle merken al problemen gehoord, evenals bij de hardeschijven. Iedereen heeft wel een ander ^%$verhaal over welk merk hij nooit meer wilt hebben, en voor iedereen is het een verschillend merk!