Toon posts:

Problemen met <td> en <DIV> achtergronden in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik zit voor een kennis van mij te sleutelen aan een website.

De opmaak zelf gebeurt door middel van een tabel en de cellen waar content in komt gebruik ik een plaatje als achtergrond. Nu heb ik als doelstelling om de website in zowel IE als in Forefox er fatsoenlijk eruit te laten zien, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de achtergrond plaatjes in Firefox fatsoenlijk weer te geven. Met een andere site is dat wel gelukt en met precies de zelfde methode, het enige verschil is dat ik daar minder colspans gebruik, maar dat zou IMHO niet uit mogen maken. Ik heb ook geprobeerd of verschillende doc types wat uitmaakt, maar dat haalt niets uit. In het beste geval gebeurt er niets en in het slechtste geval is me layout in IE dan ook opeens niet goed meer.

De betreffende website: http://www.drogerijtimmerman.nl
De broncode kunnen jullie beter zelf even bekijken, is niet zo groot, de CSS zal ik hieronder even posten. Ik heb momenteel alleen de code nodig voor de achtergronden in de CSS file staan zodat ik zeker weet dat er geen andere code voor problemen zorgt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
.td_bgleft {
    background-attachment: fixed;
    background-image: url('images/index_06.jpg');
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: bottom;
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 14px;
    font-weight: normal;
    color: #000000; 
}

.td_bgmiddle {
    background-image: url('images/index_07.jpg');
}

.td_bgright {
    background-image: url('images/index_08.jpg');
}

Korte samenvatting van het verhaal. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, want ik wordt er een beetje simpel van 8)7

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik zou eerst en vooral de classes op de td's zetten en die div's weg doen.
Als je lege cellen hebt, zet daar dan ook eens een harde spatie ( & nbsp; ) in.

[ Voor 9% gewijzigd door Lukse op 16-06-2005 14:16 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En als je content in je left en right cell stopt (bijvoorbeeld [norml] [/])

Overigens zou ik helemaal stoppen als ik jou was. Probeer met de juiste HTML elementen (en de styling zoveel mogelijk via CSS te doen) je pagina opnieuw op te bouwen. Voor jou case heb je dan niet eens meer 3 plaatjes nodig. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 16-06-2005 14:15 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Lukse schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:15:
Ik zou eerst en vooral de classes op de td's zetten en die div's weg doen.
Als je lege cellen hebt, zet daar dan ook eens een harde spatie ( & nbsp; ) in.
Het probleem is dat die achtergrond mee moet rekken afhankelijk van de resolutie. Dus dan heb ik twee achtergronden nodig in die cel en dat gaat niet voor zover ik weet. Als je daar een oplossing voor hebt dan hoor ik dat graag. die harde spatie ga ik even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:15:
En als je content in je left en right cell stopt (bijvoorbeeld [norml] [/])

Overigens zou ik helemaal stoppen als ik jou was. Probeer met de juiste HTML elementen (en de styling zoveel mogelijk via CSS te doen) je pagina opnieuw op te bouwen. Voor jou case heb je dan niet eens meer 3 plaatjes nodig. ;)
Ik snap welke kant je op wilt met je verhaal. Probleem is alleen dat ik totaal niet bekend ben met positionering van divs en layers. Het is op zich wel een uitdaging om er dan mee aan de slag te gaan, maar als je me een hint kan geven hoe ik dan tewerk moet gaan dan hoor ik het graag :)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dan heb ik wat leesvoer voor je :)

Semantiek algemeen: http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html
Wat voorbeeldjes van hoe je dat kan toepassen: http://www.mozilla.org/contribute/writing/markup#structure
Nuttige tips en voorbeelden van standaard layouts: http://glish.com/css/

Verwijderd

Topicstarter
Ah tnx, daar ga ik me vrij uren vanavond maar eens aan besteden. Altijd nuttig om dingen bij te leren.

Maar niemand een idee waarom de huidige layout in IE wel werkt maar niet in Firefox?

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-04 22:55
In je code zie'k een paar keer staan "height: 100%", nu uit ervaring weet ik dat als je met procenten gaat werken je, jezelf zeker bij firefox je in de problemen gaat werken.
Zorg dat je vaste afmetingen neem, een vaste width of height, of allebij in "pixels". Dat zou je probleem misschien al kunnen oplossen.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Pagina: 1