[Fax]Duitse fax werkt ook op het KPN net?

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik wil een Canon Pixma MP780 aanschaffen, en wel bij een computershop in Aachen. Nu is de vraag of de fax functies van een in Duitsland gekocht apparaat goed gaan werken op het Nederlandse KPN telefoonnet.

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 16-06-2005 13:59 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ja hoor, geen probleem. Let wel effe op RJ11 stekkers, anders krijg je een probleem met de stekker.

+ Officieel moet er een KPN/NL keurmerk op zitten.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 14:04 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb een paar van die PTT telefoonstekkers waar je van onderen een RJ11 in stopt. Die moet dan toch voldoen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

nummerherkenning is in duitsland toch een ander protocol? kan me zoiets herinneren van een telefooncentrale waar dat mis ging.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
Ik weet alleen dat de bedrading anders is in duitsland dan in nederland. Was iets met dat ze in duitsland de 2 aders op een andere plek hebben geknepen dan in nederland (ik dacht 2 buitenste i.p.v. de binnenste).

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Heb even contact opgenomen met de Duitse computershop. Blijkt dat ze de printer alleen kunnen leveren met Duits opschrift en software. Dat wil ik niet dus toch maar in NL kopen. Echt goedkoper was ie toch niet in Aachen.

Verwijderd

jongentje schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:01:
Ik weet alleen dat de bedrading anders is in duitsland dan in nederland. Was iets met dat ze in duitsland de 2 aders op een andere plek hebben geknepen dan in nederland (ik dacht 2 buitenste i.p.v. de binnenste).
In nederland gebruiken ze alleen de 2 binnenste draden en dat moet dus ook geen probleem opleveren, ja kan mischien wel problemen krijgen met een eventuele nummerweergave als er een lijn binnen komt (op het display ivm een ander voltage telefoonsignaal).

Ik ben zelf verkoper van document verwerkende machine's (copiers, printers, faxen en scanners) en heb al een aantal faxen verkocht in het buitenland, bijvoorbeeld belgië en daar hebben ze geen problemen.
Pagina: 1