Vreemd geluid na opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb een pc in elkaar gezet en het vreemde is, tijdens installeren van xp is er niks aan de hand, maar toen ik daarmee klaar was begint de pc telkens na een herstart een redelijk hoog geluid te produceren.

Tijdens het opstarten is hij helemaal stil, maar wanneer ik op bureaublad ben begint het. Bij zowel koude start als herstart treed dit op.

Specs:
Asus A8N mobo
AMD 64 3000+ proc
512 geheugen
Maxtor 160 Gb hardeschijf
In de kast zit achterop een grote 12 cm koeler

Welke onderdelen worden pas na het starten van XP geactiveerd?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maak je kast eens open en luister eens naar het geluid dat de verschillende onderdelen produceren? Zo is het natuurlijk erg gokken, het kunnen je fans, voeding, HDD's ,etc. zijn, en veel spoelen fluiten ook.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Binnetie
Ik dacht ook al aan het moederbord waar de spoelen opzitten, maar is er ook meer bekendheid of dat vaker is met asus a8n moederborden?

Heb kast los gehaald, aan de fans ligt het niet. En ook niet aan DVD speler en DVD brander.

Het geluid treed niet constant op, dan is het even stil en dan weer een poosje achter elkaar dan begint het hoge gezoem weer met tussen pozen. Het klintk beetje als een 56k modem met speakertje waar iemand doorheen praat

[ Voor 34% gewijzigd door Binnetie op 16-06-2005 13:46 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het zou je voeding kunnen zijn.

Ikzelf had een soort gelijk probleem, bleek dat als mijn cpu load 100% was mijn voeding begon te piepen. Nieuwe voeding erin gezet probleem weg.
Ik zou zeggen doe ff een burn-in test, of iets wat 100% cpu load geeft.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zoals AtleX aangeeft maken de HDD's ook geluid, heb je daar al goed naar geluisterd of deze meer geluid maken als ze activiteit vertonen?
Mijn HDD's maken volgens mij het meeste geluid van alle onderdelen van mijn pc, ze maken een vrij hoog zoemend geluid.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Verwijderd

Kan het niet je monitor zijn? Ik had dat met m'n 17" . Als de computer in de grafische omgeving van windows komt met een vrij hoge resolutie gaat de monitor een tijdje piepen als een oude tv zeg maar.

Verder zou ik idd allerlei testjes doen. Haal de kast open en probeer te luisteren waar het geluid vandaan komt. Is je voeding wel sterk genoeg trouwens?

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb een HD liggen die een door merg en been gaand gepiep laat horen. Als de koppen bewegen, dan is het weg. Maar als er geen activiteit is, dan gaan de koppen weer naar een ruststand ofzo en dan begint het piepen weer. Het is echt heel hard. Als het piepen zo een tijdje door gaat, dan krijg ik echt last van mijn oren. Echt klote, want het is een 40Gb schijf, nog best bruikbaar dus. Maar wel al zo oud dat er geen garantie meer op zit.

Het is een Seagate harddisk, zo eentje met een rubberen hoes eromheen. Type weet ik niet, alleen dat hij 40Gb 7200rpm is.

Probeer maar eens een andere harddisk uit, dan weet je het zo.

Macbook Pro

• Binnetie
De hardeschijf is helemaal nieuw. Ik heb eens verder gekeken met het kopieren van mp3 bestanden hoor je elke keer als ie een nieuw nummer ontvangt even een korte hoge zoem (dit kopieren ging via netwerk van ene pc naar de andere)...

• Binnetie
Ik heb nog eens wat dingen geprobeerd en ben erachter gekomen dat het ergens in de USB moet zitten. Wanneer ik op internet zit met een Ericsson adsl modem dan verbreekt de verbinding elke 5 a 10 minuten. Ik hoor dan dat gekke geluid (gezoem) en pats daar zie ik de internet verbinding gaan. Als het geluid op gehouden is kan ik weer normaal verbinding kiezen voor een paar minuten.

Ik heb tijdens de search wil iets gevonden maar geen goede oplossing:
ASUS K8N-E Deluxe + Alcatel USB-modem = piepend geluid

USB speedtouch 330 laat usb poorten "fluiten"

Kan iemand mij meer vertellen over wat dat piepende geluid veroorzaakt? Het treedt ook op wanneer ik een usb ethernet kaart aansluit!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 18:13
lijkt mij dat het komt door ontkoppelingspoelen
(meestal worden dat soort geluiden veroorzaakt door wisselende magnetische velden)

een drupje secondenlijm op het piepende spoeltje zou genoeg moeten zijn...

wat je ook kunt doen is de usb voedingspanning zelf onkoppelen en afvlakken met een goede spoel een een condensator

• Binnetie
Heb je daar misschien een soort van handleiding voor? Op die plekk zitten een stuk of 5 spoelen, en welke het is kan ik niet horen...

Ohjah en lost dat ook het probleem van het wegvallen van het internet op?

[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 30-06-2005 18:33 ]

Pagina: 1