Toon posts:

Parse error: parse error, unexpected '[' in afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit script:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php 
if (empty($_GET['p'])) { 
$p = "main"; 
} 
else { 
$p = $_GET['p']; 
} 
$p2 = "includes/$p.php"; 
if (file_exists($p2)) { 
  include("$p2"); 
} 
else { 
  echo "Het opgegeven bestand kon niet gevonden worden!"; 
} 
?>

aangepast in dit script zodat ik dit ook kan gebruiken voor afbeeldingen.:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php 
if (empty($_GET['foto'])) { 
  $foto = "main"; 
} 
else { 
  $foto = $_GET['foto']; 
} 
$foto2 = "images/naamcolliers/$foto.jpg"; 
if (file_exists($foto2)) { 
header('Content-type: image/jpeg'); 
include("$foto2");
} 
else { 
echo "Het opgegeven bestand kon niet gevonden worden!"; 
} 
?>  

Het werkt in princiepe wel nu, maar ik krijg deze error message:

Parse error: parse error, unexpected '[' in /usr/export/www/hosting/kjappert/droelloe/images/naamcolliers/main.jpg on line 16

Het raare is alleen dat main.jpg een afbeelding is en geen tekst, hoe kan er dan een unexpected '[' op regel 16 zitten. Een afbeelding bestaat toch niet uit regels? |:( |:(

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46
Maar je php script wel, en aangezien je het php script oproept. Gaat er daar iets fout.

LinkedIn - Collega worden?

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, dat ben ik met je eens, maar goed zie jij dan op regel 16 van het script hierboven een unexpected '[' . Ik had daar natuurlijk al wel naar gekeken maar ook in de tekst van het php kan ik de unexpected '[' niet vinden

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

include() parset de file. Je moet werken met readfile().

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

offtopic:
let ook even op de beveiliging van je script, hiermee kan je praktisch iedere file openen op je server door wat in de URL te knoeien. Check dus ook of er slashes en punten etc inzitten voordat je ook maar iets gaat includen of inlezen

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

idd include is een commando om een andere PHP file in deze file te includen (de file die opgeeft wordt gelezen als PHP broncode bestand). Je hebt idd de readfile of een soorgelijke functie nodig.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Mja, kijk even in de php handleiding voor het gebruik van include(), waarvoor die gebruikt wordt. Dan kom je al snel tot de conclusie dat je een verkeerde functie aanroept als je jpegs wilt versturen. In je eerste sample wordt er namenlijk juist een php pagina ingeladen. Voor het versturen van je plaatje kan je bijvoorbeeld readfile() gebruiken. Voor het gebruik icm met header kun je even de header help bekijken.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

kjappert: zoals je al eerder is verteld mis ik een aantal zaken in je startpost. O.a. de dingen die je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Nu komt het topic neer op een "dit is mijn fout, dit is mijn script, help me". Iets wat niet echt de bedoeling is in Programming & Webscripting.

Als je voor de volgende keer eens goed P&W FAQ - De "quickstart" zou willen lezen dan graag :)

[ Voor 92% gewijzigd door Creepy op 16-06-2005 14:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.