Toon posts:

[C#] Alternatief voor ActiveX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik met een project bezig waarbij ik tekst+video+audio chat wil realiseren, maar dit moet webbased mogelijk zijn. Het is wel toegestaan dat de gebruiker iets moet installeren op zijn systeem (voor bijvoorbeeld cam en mic uit te lezen en codec), dat kan waarschijnlijk ook niet anders.

Aangezien binnen het bedrijf vrijwel alles geprogrammeerd wordt in C# .NET moet ook deze oplossing ook in C# ontwikkeld worden.

De oplossing welke ik op dit moment heb bedacht is als volgt:
- Voor tekst chat maak ik gebruik van javascript (XMLHttp)
- Voor audio en video chat maak ik gebruik van ActiveX

Het nadeel van deze oplossing is uiteraard dat het geheel dan niet in FF werkt (ivm ActiveX). Aangezien FF tegenwoordig steeds populairder wordt, is het binnen het bedrijf zaak om web applicaties ook geschikt te maken voor FF.

Nu was ik op zoek naar een goed alternatief (in C#), maar google, oude topics op GoT enzovoorts hebben mij de afgelopen weken nog niet verder kunnen helpen. Een oplossing met losse afbeeldingen weergeven op een pagina en vervolgens proberen de pagina 16 tot 24x per seconde te laten verversen is uiteraard ook geen optie ;).

Iemand een mogelijke oplossing?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Moet het wel verplicht in een browser gehost worden?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 20:58
Yeps, kost wel een hoop duiten, maar dan heb je ook wat!

http://www.macromedia.com/software/flashcom/

Grote voordeel is, is dat het browser onafhankelijk is...mits er een flash plugin voor is natuurlijk.
Ik heb er een tijdje terug mee zitten kloten, en de gebruiker hoeft nix te installeren. De gebruiker kan in de flash plugin de microfoon en/of webcam activeren...

[ Voor 29% gewijzigd door PhoneTech op 16-06-2005 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
@P_de_B:
Ja, we maken over het algemeen alleen maar web based oplossingen. Dat is dus wel een must.

@PhoneTech:
Ja die oplossing heb ik ook voorgelegd, maar het grote probleem (zoals altijd) is dat er indien niet nodig, geen geld voor uitgegeven mag worden.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:04:
Ja die oplossing heb ik ook voorgelegd, maar het grote probleem (zoals altijd) is dat er indien niet nodig, geen geld voor uitgegeven mag worden.
Buiten java (applets) en flash is er volgens mij geen enkele andere technische oplossing mogelijk.

Dus het is wel nodig om er geld aan uit te geven. Of het management moet er maar mee accoord gaan dat bv firefox iedere keer tijd verliest op IE op te starten (of zelfs gewoon de app niet kan gebruiken).

Je moet maar eens een simpel rekensommetje voorleggen:
Stel de app wordt gemiddeld 5 maal per dag gebruikt.
De gebruiker verliest 5 minuten om speciaal IE op te starten en naar de juiste url te gaan voor de app.
Kostprijs van een werknemer per uur: € 40
Aantal werknemers bv 1000

De som die bespaard word door ervoor te zorgen dat de app ook onder firefox ed. draait:
3 x 5 : 60 x 40 x 1000 = +-16k euro per jaar.

Voor die prijs kan je toch al eens een Macromedia Flash Communication Server software voor kopen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Antediluvian schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:35:
[...]

Buiten java (applets) en flash is er volgens mij geen enkele andere technische oplossing mogelijk.

Dus het is wel nodig om er geld aan uit te geven. Of het management moet er maar mee accoord gaan dat bv firefox iedere keer tijd verliest op IE op te starten (of zelfs gewoon de app niet kan gebruiken).

Je moet maar eens een simpel rekensommetje voorleggen:
Stel de app wordt gemiddeld 5 maal per dag gebruikt.
De gebruiker verliest 5 minuten om speciaal IE op te starten en naar de juiste url te gaan voor de app.
Kostprijs van een werknemer per uur: € 40
Aantal werknemers bv 1000

De som die bespaard word door ervoor te zorgen dat de app ook onder firefox ed. draait:
3 x 5 : 60 x 40 x 1000 = +-16k euro per jaar.

Voor die prijs kan je toch al eens een Macromedia Flash Communication Server software voor kopen.
Met alle respect, maar dit is vette bull. Ten eerste doe je er geen 5 minuten over, zelfs een onhandige gebruiker niet. Laat het eens 1 minuut zijn, en dan is het veel... Ten tweede baseer je 1000 werknemers op wat :? Misschien zijn het er maar 3 of 15?
En wie zegt dat het over een intranet gaat? Misschien gaat het wel over een publiek toegankelijke website ( * RobIII denkt aan hotchickswebcamgirls.com ofzo :P )
Zo kan ik mezelf ook rijk rekenen...
En als ik het nareken kom ik op 10K, niet 16K :+ Je eerste 3 moet een 5 zijn :P En da's dan per dag en niet per jaar

@TS: Een java applet of flash zijn helemaal zo'n gekke keuzes nog niet. En die hoef je natuurlijk niet te kopen maar kun je prima zelf devven. Er zijn denk ik best wel wat tutorials over te vinden. En er zijn geheid wel een paar lui die dit soort applet gratis weggeven :P Kwestie van zoeken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 16-06-2005 17:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Firefox plugin schrijven misschien een idee? (Als dat goedkoper is dan zo'n flash server licentie)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nvidiot schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:41:
Firefox plugin schrijven misschien een idee? (Als dat goedkoper is dan zo'n flash server licentie)
Dat gaat weer niet werken in IE ;) En twee oplossingen (naast elkaar) supporten is ook weer zo'n hassle :P
Overigens lijkt het me dat je Opera en consorten dan ook zoveel mogelijk wil supporten?

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 16-06-2005 17:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 10:30
Het was dan ook maar een stom voorbeeld om een punt te maken. Die cijfers zijn idd niet realistish maar dat was ook de bedoeling niet. Ik wou gewoon een voorbeeld geven hoe je het management kan overtuigen om toch maar serieus en 1 keer goed te investeren in een oplossing en niet altijd de goedkoopste oplossing te kiezen.
Pagina: 1