[gezocht]Driver voor een OrangeMicro pci scsi adapter

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
Goedemiddag,

Na een wilde zoektocht op google, driverfiles etc. etc. kom ik nu toch echt bij het Apple forum bij uitstek :)

Probleem
Voor een collega wil ik mijn oude opleidingsboek uit mijn "archief" halen. Punt is dat deze op een MOD disk staat.
Gelukkig heb ik hier nog een MOD drive gevonden. Nu komt het probleem: ik heb hier de enige Mac staan die een scsi adapter heeft (voor zover ik weet :+). Dit is een adapter van OrangeMicro. Deze toko is niet meer te bereiken/failliet/door gegaan onder een andere naam.

Wat zoek ik?
De drivers voor de scsi kaart: OrangeMicro Grappler 906F.
Versiontracker en allerlei andere driversites verwijzen naar een download bij OrangeMicro zelf, alleen is deze dus offline.

Misschien is dit een ietwat vreemde vraag, maar ik ben nu redelijk ten einde raad.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op http://discussions.apple.com, als ik zoek op 'Grappler' staat in een discussie vermeldt dattie werkt onder OS9.2 en OSX10.3, misschien is het een optie om één van beide te installeren op de Mac?

[ Voor 19% gewijzigd door tonyisgaaf op 16-06-2005 14:35 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• TeeDee
:?
Dat gaat over een USB / Firewire adapter. En niet over een PCI / Scsi adapter.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het gaat juist wel over dé OrangeMicro Grappler SCSI kaart en de persoon in kwestie vraagt zich af of iemand weet of er een USB/Firewire adapter voor SCSI bestaat (de titel klopt niet, USB/FireWire to USB adapter), omdat de SCSI kaart is gestopt met functioneren na installeren van Tiger 10.4.1.
Na installeren van OS9.2 werkte de kaart wel.

Dat is wat ik eruit opmaak.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• TeeDee
Je hebt gelijk. Zag alleen de titel, en even gauw door het verhaal gescanned.
Er draait inmiddels 9.2 op die mac, maar de kaart wordt nog niet herkend. De ervaring heeft me geleerd dat deze specifieke kaarten altijd geinstalled moesten worden dmv drivers.

Anyway, een collega kwam naar me toe en die had nog een werkende Beige G3 staan :P. Neemt niet weg dat ik die Scsi kaart op mijn mac eigenlijk ook wel werkend wil hebben.