Toon posts:

Custom linux vergelijkbaar met Whoppix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Laatst heb ik Whoppix ontdekt, heel mooi systeem maaar niet helemaal wat ik zoek, omdat er geen software op staat en het onmogelijk is om zelf software te installeren (live-cd). Whoppix op de hd installeren is een optie, maar daar is het niet op gebouwd en kan narigheid opleveren (zo heb ik althans gelezen).
Mijn vraag is of er meer systemen bestaan als whoppix maar dan gebasseerd op een andere distro?

Alvast bedankt

(Overigens is het zelf helemaal in elkaar zetten van zoiets niet mogelijk omdat mijn linux kennis daar te beperkt voor is, proramma's installeren kan ik nog wel, maar er staat op hun site dat er een custom kernel is gebruikt)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:36 ]

Verwijderd

knoppix? daar zitten wel een sloot programma's bij...

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:33:
Beste mensen,

Laatst heb ik Whoppix ontdekt, heel mooi systeem maaar niet helemaal wat ik zoek, omdat er geen software op staat en het onmogelijk is om zelf software te installeren (live-cd). Whoppix op de hd installeren is een optie, maar daar is het niet op gebouwd en kan narigheid opleveren (zo heb ik althans gelezen).
Mijn vraag is of er meer systemen bestaan als whoppix maar dan gebasseerd op een andere distro?

Alvast bedankt

(Overigens is het zelf helemaal in elkaar zetten van zoiets niet mogelijk omdat mijn linux kennis daar te beperkt voor is, proramma's installeren kan ik nog wel, maar er staat op hun site dat er een custom kernel is gebruikt)
Geef is een duidelijke omschrijving wat je dan zoekt ;)
Kijk deze ook eens door: Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37

Cyphax

Moderator LNX
Whoppix is gebaseerd op Knoppix, Knoppix is gebaseerd op Debian. Oplossing: pak een distro die gebaseerd is op Debian zoals Ubuntu. Zie ook de link van BoAC :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
ja maar whoppix heeft allerlei handige tools ingebakken van arp sniffers tot woordenboeken en dat heb ik op mijn zoektocht over google bij geen een andere os kunnen vinden. Ik zal wel effe in t OS topic kijken die BoAC gaf :)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Uhm, die zitten ook in Debian of Ubuntu, alleen niet meteen maar kan je eenvoudig achteraf installeren. (apt-get install sniffer....)

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 21:04
Auditor security collection is ook gebasseerd op Knoppix, maar bevat zo op het eerste zicht wat meer programma's dan Whoppix: http://new.remote-exploit.org/index.php/Auditor_main

[ Voor 6% gewijzigd door Bartje21 op 16-06-2005 19:32 . Reden: url gecorrigeerd ]

Verwijderd

Je zou de nieuwste Knoppix 3.9 kunnen downloaden.

Daar zit een nieuw filesystem in UnionFS, daar mee kun je gewoon via apt-get programma's installeren :) Ook al boot je van je cd.

Verwijderd

Test de installatie van Whoppiox dan gewoon eens op een test-pctje. Als dat werkt ben je wel van veel gezeur af...
Pagina: 1