Beste mensen,
Ik heb nu al ruim 3 jaar ADSL van KPN en gebruik dit met groot genoegen. Ik heb jarenlang in Zutphen een goede lijn gehad. Ben nu verhuisd naar een bestaand adres in Apeldoorn en daar hebben we een storing gehad. Dit uitte zich in het slecht bereikbaar zijn van veel sites. De KPN helpdesk heb ik gebeld en die had een meting gedaan en geconstateerd dat de splitter niet helemaal lekker is. Nu heb ik zelf wat 'gerommeld' met de aansluitdraden en alles goed gecontroleerd. Alles werkt eigenlijk wel naar behoren. Ik haal van de ftp server van Xs4all ongeveer tussen de 320-340 kbyte/sec download.
Vraag ik in mijn Speedtouch Modem de gegevens op, dan krijg ik deze gegevens:
Analoge lijn ADSL Basic, XS4All
BIOS versie: 4.2.3.0.0
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 3200
Uptime = 17:14:00
kBytes Tx/Rx = 13086 / 91850
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 23 / 41
Noise Margin (dB) up/down = 6 / 22
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 24 / 6
Loss of link (remote) = 0
Mijn vragen gaan nu eigenlijk over de Properties en de Statistics:
Zijn de waardes van de attenuation, noise margin en output power goed?
De errored seconds local en remote, lijken mij veel. Graag wil ik van andere mensen eens waardes zien, en misschien zijn ze wel normaal. De verbinding werkt nu goed, maar is het inderdaad de splitter die dit veroorzaakt? Sluit ik rechtstreeks aan, dan scheelt het bijna niks.
Wie kan me iets vertellen hierover??
Alvast bedankt.
Ik heb nu al ruim 3 jaar ADSL van KPN en gebruik dit met groot genoegen. Ik heb jarenlang in Zutphen een goede lijn gehad. Ben nu verhuisd naar een bestaand adres in Apeldoorn en daar hebben we een storing gehad. Dit uitte zich in het slecht bereikbaar zijn van veel sites. De KPN helpdesk heb ik gebeld en die had een meting gedaan en geconstateerd dat de splitter niet helemaal lekker is. Nu heb ik zelf wat 'gerommeld' met de aansluitdraden en alles goed gecontroleerd. Alles werkt eigenlijk wel naar behoren. Ik haal van de ftp server van Xs4all ongeveer tussen de 320-340 kbyte/sec download.
Vraag ik in mijn Speedtouch Modem de gegevens op, dan krijg ik deze gegevens:
Analoge lijn ADSL Basic, XS4All
BIOS versie: 4.2.3.0.0
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 3200
Uptime = 17:14:00
kBytes Tx/Rx = 13086 / 91850
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 23 / 41
Noise Margin (dB) up/down = 6 / 22
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 24 / 6
Loss of link (remote) = 0
Mijn vragen gaan nu eigenlijk over de Properties en de Statistics:
Zijn de waardes van de attenuation, noise margin en output power goed?
De errored seconds local en remote, lijken mij veel. Graag wil ik van andere mensen eens waardes zien, en misschien zijn ze wel normaal. De verbinding werkt nu goed, maar is het inderdaad de splitter die dit veroorzaakt? Sluit ik rechtstreeks aan, dan scheelt het bijna niks.
Wie kan me iets vertellen hierover??
Alvast bedankt.