Toon posts:

ADSL Basic van XS4All Signaal kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu al ruim 3 jaar ADSL van KPN en gebruik dit met groot genoegen. Ik heb jarenlang in Zutphen een goede lijn gehad. Ben nu verhuisd naar een bestaand adres in Apeldoorn en daar hebben we een storing gehad. Dit uitte zich in het slecht bereikbaar zijn van veel sites. De KPN helpdesk heb ik gebeld en die had een meting gedaan en geconstateerd dat de splitter niet helemaal lekker is. Nu heb ik zelf wat 'gerommeld' met de aansluitdraden en alles goed gecontroleerd. Alles werkt eigenlijk wel naar behoren. Ik haal van de ftp server van Xs4all ongeveer tussen de 320-340 kbyte/sec download.

Vraag ik in mijn Speedtouch Modem de gegevens op, dan krijg ik deze gegevens:

Analoge lijn ADSL Basic, XS4All
BIOS versie: 4.2.3.0.0

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 3200
Uptime = 17:14:00
kBytes Tx/Rx = 13086 / 91850

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 23 / 41
Noise Margin (dB) up/down = 6 / 22

Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 24 / 6
Loss of link (remote) = 0

Mijn vragen gaan nu eigenlijk over de Properties en de Statistics:

Zijn de waardes van de attenuation, noise margin en output power goed?

De errored seconds local en remote, lijken mij veel. Graag wil ik van andere mensen eens waardes zien, en misschien zijn ze wel normaal. De verbinding werkt nu goed, maar is het inderdaad de splitter die dit veroorzaakt? Sluit ik rechtstreeks aan, dan scheelt het bijna niks.

Wie kan me iets vertellen hierover??

Alvast bedankt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je vertellen of het wel goed werkt zonder de splitter? Het goed of slecht bereikbaar zijn van sommige sites lijkt me nou niet echt iets dat met een splitter te maken heeft...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

JvS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:01:
Kan je vertellen of het wel goed werkt zonder de splitter? Het goed of slecht bereikbaar zijn van sommige sites lijkt me nou niet echt iets dat met een splitter te maken heeft...
Ik heb het zelfde gezien bij Planet. Test account van KPN werkt als een zonnetje en internet werkt met heel veel packetloss. *Opeens* was het weer verholpen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:01:
Was een beetje XS4all DNS probleempjes.

Als je lijn goed op snelheid is zoals je boven ziet, je modem niet steeds verbreekt niet druk om maken en van je bekabeling afblijven gewoon. Errors heb je altijd wel, niet vergelijken met je eerdere aansluiting dat is een compleet andere koperlijn met andere karakteristieken.

Al zouden het 'te veel' errors zijn per seconde gaat je modem vanzelf opnieuw de verbinding opbouwen op een lagere snelheid om het te voorkomen.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 16-06-2005 18:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel met als zonder splitter heb ik een goede verbinding nu. De kwaliteit veranderd ook nauwelijks. Slechts 1 db in het voordeel. Ook alle sites werken en ik heb de maximale download, mijns inziens. Het lampje op de modem blijft ook netjes groen wat dat betreft. Ben blij dat het een DNS probleem was, hoewel je dat in de storingslijst niet terug kunt vinden.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:16:
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM
offtopic:
Hebben de nieuwe KPN dslams soms broadcom chipsets?

Verwijderd

Hai mensen,

Ik werk zelf bij KPN ADSL.

!!!!!!De type kabel tussen buitenlijn (ISRA) en je modem is ook belangrijk!!!!!!!!!!!

BV: Heb je tussen je ISRApunt en de modem (dus met splitter) een langer dan 4 meter PLATTE-kabel, dan kan je problemen hebben met wegvallende ADSL-signaal, of trage verbinding.

Oplossing: Gebruik een UTP cat5 kabel.... = kwalitatief beter omdat het afgeschermt is en kan je tot 80meter gebruiken

Platte kabel alleen gebruiken bij een afstand langer dan 4 meter

MZL....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de bekabeling wordt in dit huis de conventionele PTT bekabeling gebruikt en de verbinding gaat goed, ondanks een slecht geconstateerde verbinding rondom de splitter. Kwaliteit maakt niet veel, scheelt 1dB met of zonder splitter.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:53:
Oplossing: Gebruik een UTP cat5 kabel.... = kwalitatief beter omdat het afgeschermt is en kan je tot 80meter gebruiken
UTP is NIET afgeschermd!!
De winst zit in de twist, de U staat voor Unshielded.
Korter dan 4 meter. Liever helemaal geen platte rommel gebruiken.
Tja, wat zal ik zeggen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hai mensen,

!!!!!!De type kabel tussen buitenlijn (ISRA) en je modem is ook belangrijk!!!!!!!!!!!

BV: Heb je tussen je ISRApunt en de modem (dus met splitter) een langer dan 4 meter PLATTE-kabel, dan kan je problemen hebben met wegvallende ADSL-signaal, of trage verbinding.

MZL....
Hehe, ik werk daar ook, een van de belangrijke dingen is opletten dat je de goede dingen tegen de goede klanten zegt ;). Dus niet naar kabels gaan vragen als mensen sommige sites wel en sommige niet kunnen bereiken...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hai mensen,

MZL....
Zo, ga jij even lekker terug je training in. 80 mtr UTPcat5 kabel tussen ISRA en splitter, dat wordt dus never nooit niet geadviseerd.

En dan ook nog eens beginnen over bekabeling omdat een aantal sites slecht bereikbaar zouden zijn?
Pagina: 1