Ik heb een digitale camera waarvoor je een 3 Volt adapter nodig hebt om die zonder batterijen te kunnen gebruiken.
Bij de adapter die ik heb gekocht is de voltage aanpasbaar van 1,5 Volt tot 12 Volt.
Dus heb ik de adapter gezet op 3 Volt.
Maar na het aangesloten te hebben en de camera aangezet te hebben gaat de camera heel eventjes aan en valt dan weer uit.
Ik ken dit probleem, immers dit gebeurt ook altijd als ik te zwakke batterijen in de camera doe.
In de manual van de camera staat dat men minstens 1700 mAh NiMH batterijen moet gebruiken.
Echter mijn adapter geeft bij 3 Volt slechts 1300 mA.
Dus ik denk dat dit het probleem is.
Maar nu kan ik 2 dingen doen.
1) De adapter terugbrengen en een sterkere kopen
2) De adapter zetten op een voltage van 4,5 Volt en 1200 mA
Nu wilde ik optie 2 proberen, maar ik ben bang dat dat de camera kapot kan maken, immers de camera is gebouwd voor 3 Volt.
Heeft iemand eerder zo'n probleem gehad?
Is het veilig om de adapter op 4,5 Volt 1200 mA te zetten of raden jullie mij dat af.
Of heeft iemand andere tips/suggesties?
Alvast bedankt voor enige feedback.
Bij de adapter die ik heb gekocht is de voltage aanpasbaar van 1,5 Volt tot 12 Volt.
Dus heb ik de adapter gezet op 3 Volt.
Maar na het aangesloten te hebben en de camera aangezet te hebben gaat de camera heel eventjes aan en valt dan weer uit.
Ik ken dit probleem, immers dit gebeurt ook altijd als ik te zwakke batterijen in de camera doe.
In de manual van de camera staat dat men minstens 1700 mAh NiMH batterijen moet gebruiken.
Echter mijn adapter geeft bij 3 Volt slechts 1300 mA.
Dus ik denk dat dit het probleem is.
Maar nu kan ik 2 dingen doen.
1) De adapter terugbrengen en een sterkere kopen
2) De adapter zetten op een voltage van 4,5 Volt en 1200 mA
Nu wilde ik optie 2 proberen, maar ik ben bang dat dat de camera kapot kan maken, immers de camera is gebouwd voor 3 Volt.
Heeft iemand eerder zo'n probleem gehad?
Is het veilig om de adapter op 4,5 Volt 1200 mA te zetten of raden jullie mij dat af.
Of heeft iemand andere tips/suggesties?
Alvast bedankt voor enige feedback.