[PHP / MySQL] Database stuk door verschillende versies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn database gaat stuk wanneer een van de verschillende MySQL versies gegevens wijzigen.

Server: mysql 4.0.15
Client: mysql 3.23.52

Als de client wat wijzigt in de database (van de server), kan de server (Als het ware) geen queries meer uitvoeren op zijn eigen database. Ik krijg dan op server in PHP dan de fijne foutmelding "Unable to save result set in...". Op de client blijft alles gewoon goed gaan.

Als ik vervolgens de boel weer "herstel" door de database te renamen kunnen beide machines er weer uit lezen.

Als ik de situatie omdraai: ik laat de server wat in de database wijzigen en vervolgens de client lezen, ontstaat dit probleem op de client. "Unable to save..." bla bla bla...

Ik ben er achter gekomen dat dit gebeurt wanneer er een machine wat wegschrijft in de database. Lezen is dus in de eerste instantie geen enkel probleem. Na een schrijf actie, van een van de machines, is lezen wel een probleem :(

Het volgende probleem is (maar dat is meer een organisatorische kwestie) dat we de client nog niet kunnen upgraden naar een hogere versie. Ik heb met andere php app's die op de server/client draaien nog niet eerder zulke problemen gehad.

Weet iemand een oplossing (behalve het upgraden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt 2 opties:
1 - server downgraden
2 - client niet meer gebruiken

Veel anders zit er waarschijnlijk niet op. Ik vind het persoonlijk wel heel erg vreemd hoe je in deze situatie geraakt zou kunnen zijn. Server en client horen bij elkaar, hoe kan het dan dat de ene wel geupdate wordt en de andere niet?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Kun je niet je client via je server in de database laten schrijven?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep maar de server en client versie verschillen. Het gaf normaliter geen problemen. Ik bedoel, je stuurt wat sql commando's over de lijn en je krijgt antwoord terug, meer is het in feite niet.

Het enige verschil is de z.g.n. charset's, maar die ondersteunde versie 3 niet.