Toon posts:

[Webmail] Meerdere accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk gebruik ik een aantal verschillende emailadressen (hotmail en @home). Om efficiënt te kunnen werken c.q. mailen ben ik op zoek naar een oplossing, waarmee ik kan mailen / mail lezen op een makkelijke manier. @home biedt op zich een redelijke webmail-functie aan, maar heeft toch enkele beperkingen (mail andere accounts kunnen niet worden gelezen / geen rich editor).

Momenteel heb ik in hotmail een aantal pop3 clients geconfigureerd. De mail ophalen gaat goed, maar als ik wil antwoorden, wordt de mail ook daadwerkelijk verstuurd vanuit je hotmail-adres. In hotmail is het wel mogelijk om een antwoordadres in te stellen, maar dan nog blijft je hotmailadres zichtbaar in je verzonden emailbericht. Dit laatste wil dus!

Een nadeel van hotmail vind ik ook, dat je ontvangen mailtjes handmatig moet verwijderen als deze reeds met Outlook geopend is. Met Gmail wordt de mail automatisch in archief geplaatst als deze met Outlook gelezen is.

Kortom: iedere webmail heeft zijn voor- en nadelen, maar hebben jullie toevallig ervaring met een service die alles aanbiedt???? Zo nee, hoe hebben jullie genoemde problemen opgelost?

Verwijderd

je kan toch je send-from instellen in outlook?

Verwijderd

Topicstarter
In outlook kan dit onderdaad, maar niet bij Hotmail :'(

Ik op zoek naar een goede webmail oplossing

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

G-mail met Thunderbird lost al jouw problemen op ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:47:
Zo nee, hoe hebben jullie genoemde problemen opgelost?
Gmail + Thunderbird gebruiken, alles is dan gewoon instelbaar. Je kunt ook je Home mail forwarden naar je Gmail adres, zodat je die daar ook in kunt lezen.

Bijkomen voordeel is dat je mail is gebackupped B)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de oplossing van Thunderbird.

Ik heb echter nog eens wat rondgesnuffeld in topics omtrent TB. Wat ik een nadeel vind aan je oplossing is het feit dat ik TB moet opstarten voordat de mail geforward wordt naar Gmail.

Bovendien is het forwarden van mail volgens mij ook mogelijk met Office 2003, dus begrijp ik het voordeel van Thunderbird niet helemaal.

Kun je me dit nog nader uitleggen?

• Herby

Herby

Stalknecht

Als je zelf een oplossing hebt die beter bij je eisen past waarom moeten wij dat dan gaan uitleggen :?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 20:35
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:35:
Ik heb echter nog eens wat rondgesnuffeld in topics omtrent TB. Wat ik een nadeel vind aan je oplossing is het feit dat ik TB moet opstarten voordat de mail geforward wordt naar Gmail.

Kun je me dit nog nader uitleggen?
Je moet je mail ook niet forwarden dmv een programma, maar door de server van @Home. Dat kan je daar vast ergens instellen. (kan bij Planet iig wel)

Verwijderd

Topicstarter
Instellen forwarding is bij @Home niet mogelijk.

Is het bijvoorbeeld wel mogelijk om middels een php script de mails door te laten sturen naar één account? Het is dan de bedoeling dat het script om de .... minuten controleert of er nieuwe mail is en deze dan doorstuurt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 17:39 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom kijk je niet in de kant van Neomail of squirelmail, deze _zouden_ meerdere accounts moeten ondersteunen. Zelf ooit met een ws aangepaste versie gewerkt, waar ik via tabbladen bovenin gewoon door mijn verschillende mail-accounts kon lopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Herby

Herby

Stalknecht

Sinergy schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:42:
Waarom kijk je niet in de kant van Neomail of squirelmail, deze _zouden_ meerdere accounts moeten ondersteunen. Zelf ooit met een ws aangepaste versie gewerkt, waar ik via tabbladen bovenin gewoon door mijn verschillende mail-accounts kon lopen.
Maar dan moet je wel ff je eigen servertje hosten..

Pagina: 1