Toon posts:

[XP] "Uitvoeren als:" geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ladies and Gentlemen,

Toen ik wat zat te prutsen in windows heb ik per ongeluk iets vernield denk ik.

ik kom meteen ter zake:

wat is er gebeurd:

Ik probeerde een spel te starten via uitvoeren als.. Ik kwam er al snel achter dat ik dit beter niet had kunnen doen. Het spel werkte hierna niet meer goed.

HET SPEL WERKTE VAN TEVOREN WEL GOED :r

Consequenties:

Elke keer als ik het spel start moet ik dit doen via:

Uitvoeren als -> Huidige gebruiker -> OK!

Het spel start nu wel.

vraag:

Waarom kan ik het spel niet meer starten door gewoon dubbel te klikken?

Een tweede punt is dat ik mijn savegames nu kwijt ben. Ik denk dat het spel een andere account ziet.. en hierdoor mijn savegames niet ziet.

Operating system:

Ik draai het spel onder windows XP ..

Hopende op een spoedige reactie _/-\o_
Hewo

Verwijderd

Misschien staat "Met andere referenties uitvoeren" nog aan?
Rechtsklikken snelkoppeling, tab Snelkoppeling op Geavanceerd klikken en vinkje verwijderen voor "Met andere referenties uitvoeren"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:14:
Misschien staat "Met andere referenties uitvoeren" nog aan?
Rechtsklikken snelkoppeling, tab Snelkoppeling op Geavanceerd klikken en vinkje verwijderen voor "Met andere referenties uitvoeren"
het vinkje is al weg, dus daar kan 't 'm nie aan ligge :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met werkt nie? Welk spel? Wat heb je al geprobeerd?

Je snapt toch zelf ook wel dat we met deze topicstart helemaal niets kunnen? :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:31:
Ik probeerde een spel te starten via uitvoeren als.. Ik kwam er al snel achter dat ik dit beter niet had kunnen doen. Het spel werkte hierna niet meer goed.
Afbeeldingslocatie: http://img162.echo.cx/img162/4189/uitvoerenals9au.png
Je bedoelt dit scherm?

Afbeeldingslocatie: http://img162.echo.cx/img162/7668/anderereferentie2oa.png
En hier staat het vinkje dus ook al uit?
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:31:

Een tweede punt is dat ik mijn savegames nu kwijt ben. Ik denk dat het spel een andere account ziet.. en hierdoor mijn savegames niet ziet.
Het zal goed kunnen dat je savegames stonden in de 'Mijn documenten' map. Ga daarnaar op zoek. Dan weet je meteen ook onder welke account jouw spel wordt opgestart :)

En je probleem treedt niet bij andere programma's op?

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 16-06-2005 22:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:50:
[...]

[afbeelding]
Je bedoelt dit scherm?

[afbeelding]
En hier staat het vinkje dus ook al uit?

[...]

Het zal goed kunnen dat je savegames stonden in de 'Mijn documenten' map. Ga daarnaar op zoek. Dan weet je meteen ook onder welke account jouw spel wordt opgestart :)

En je probleem treedt niet bij andere programma's op?
Yup dit scherm. Het treed alleen Bij San andreas op.

Het enige wat ik wil is dat ik zonder het uitvoeren als: dat spel kan starten

GTA San Andreas User Files >> staat in mijn documenten van de account waar ik nu op zit. Het zou toch moeten werken zo :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 10:11 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:08:
[...]

Yup dit scherm. Het treed alleen Bij San andreas op.

Het enige wat ik wil is dat ik zonder het uitvoeren als: dat spel kan starten

GTA San Andreas User Files >> staat in mijn documenten van de account waar ik nu op zit. Het zou toch moeten werken zo :?
Nee, nee, ik bedoelde: als je je savegames in het spel niet kan zien, dan betekend dat vaak dat het spel in een ander account kijkt. Dus als je nu een save maakt en er een naam aan kan geven (ik weet niet of dat mogelijk is) en dit op zoek in je accounts op de pc, dan weet je in ieder geval waar het spel kijkt.

Overigens weet ik geen oplossingen of mogelijkheden voor je. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit gebeurd en ik draai al best lang als een normale gebruiker in Windows en niet als administrator.

Nog een paar mogelijkheden:
Gewoon het spel opnieuw installeren. Is een flauwe, maar toch. Lost het probleem misschien op, maar dan heb je de oorzaak niet te pakken.

Verder, staat hier bij 'Doel' nog iets achter het exe bestand? Iets met 'savecrd'? Of is dit gewoon een verwijzing naar een exe en staat de doelmap ook goed?
Afbeeldingslocatie: http://img150.echo.cx/img150/4441/doel2fq.png

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:02:
[...]

Nee, nee, ik bedoelde: als je je savegames in het spel niet kan zien, dan betekend dat vaak dat het spel in een ander account kijkt. Dus als je nu een save maakt en er een naam aan kan geven (ik weet niet of dat mogelijk is) en dit op zoek in je accounts op de pc, dan weet je in ieder geval waar het spel kijkt.

Overigens weet ik geen oplossingen of mogelijkheden voor je. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit gebeurd en ik draai al best lang als een normale gebruiker in Windows en niet als administrator.

Nog een paar mogelijkheden:
Gewoon het spel opnieuw installeren. Is een flauwe, maar toch. Lost het probleem misschien op, maar dan heb je de oorzaak niet te pakken.

Verder, staat hier bij 'Doel' nog iets achter het exe bestand? Iets met 'savecrd'? Of is dit gewoon een verwijzing naar een exe en staat de doelmap ook goed?
[afbeelding]
ik zal het opnieuw installeren eens proberen.

de snelkoppeling verwijst naar de originele .exe. er staat dus niks achter DOEL

ik zal eens proberen een savegame te maken en je raad op te volgen..

update:

Als ik probeer te saven zegt het spel: "savepath not found.. error saving ofzo"

bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 17:13 ]

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 16:01

Adw

Er is een glitch aanwezig in San Andreas waardoor hij savegames niet kan lezen op een windows account met Spaties erin, daardoor ziet hij de savegames als corrupt. Hier is een oplossing voor gevonden maar het is wel met een hele omweg. Een eerste mogelijkheid is om een nieuwe windows gebruikers account aan te maken en deze bijvoorbeeld iets als "savegame" noemen, in ieder geval iets zonder spaties erin. En dan san andreas vanuit deze account op starten en spelen. Lees deze 2 topics even door en het zou jou probleem op moeten lossen:

http://www.gtaforums.com/...hp?showtopic=194121&st=20 (makkelijkste oplossing)

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=194371

Het is een onnodige slordigheid van Rockstar Games, het zal binnenkort wel opgelost worden met een patch of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ADW,

dit heeft het probleem opgelost ;)

mucho's gracias babe

Verwijderd

Hallo iedereen

Hoe kan ik die optie "met andere referenties uitvoeren" aanzetten? Ik zoek al een tijdje een mogelijk om bepaalde exe files te beveiligen met een ww.

Groetjes Fabio

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

exclustudio,

Ik snap niet precies wat je bedoelt - maar open even een nieuw topic want ik zie compleet de relevante niet met het gene waar dit topic over gaat :) Let bij het openen van een nieuw topic wel even op de eisen die we stellen aan een topic :)
Pagina: 1