[fax] Problemen met zenden fax

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik ben werkzaam bij rabobank van noord-groningen en nu hebben we een aantal faxproblemen.

Sindskort zijn we gefuseerd, en de fax stond eerst aan een aparte analoge lijn maar sindskort aan de telefooncentrale.
Het is niet zeker of dit probleem al sinds die tijd speelt, er zijn ook al technici bijgeweest en zeggen dat het daar niet aan kan liggen.

het gaat om het volgende:

Lokatie uithuizen kan wel faxen overal naar toe, behalve naar lokatie Uithuizermeeden. Ze kunnen verder wel naar andere locaties van rabobank noord- groningen zenden en ze kunnen ook fax ontvangen van alle kantoren. Ze kunnen dan ook fax ontvangen van kantoor Uithuizermeeden.

Het frapante is dat er vanochtend 1 wel is gelukt van uithuizen naar uithuizermeeden, en daarna nog een test gedaan maar die was wel weer mislukt.

In Uithuizen geeft hij een kiestoon, het lijkt ook allemaal goed te gaan, en op de fax in uithuizermeeden kun je ook zien dat hij een signaal ontvangt, maar na enige tijd zegt de fax in uithuizermeeden 'kies opnieuw' en op dat moment wordt er in Uithuizen een rapport uitgedraaid met resultaat fout.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Alvast bedankt!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 09:44
Aangezien ze wel met elkaar kunnen praten zou ik aan 2 dingen gaan twijfelen:
• Het fax apparaat zelf is niet meer 100%;
• De telefoonlijn van de fax is in de centrale niet ingesteld als zijnde datalijn.

Dit is dus snel en eenvoudig te controleren door er een andere fax op aan te sluiten.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

En welke centrale's zijn in gebruik bij de verschillende vestigingen?
Om welke faxen gaan het (merk/type)? Geen foutcode?

En bovenal ... heeft de Rabobank niet een servicecontract :? :)

Ik neig ook wat richting een brakke fax (wat je makkelijk uit kan sluiten), maar omdat het ná het achter een centrale zetten voorkomt, sluit ik dat niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door r0b op 16-06-2005 11:40 ]

• gertjan1985
Rabobank heeft idd een servicecontract :)
Helaas zijn er al verschillende mensen bijgeweest die het niet hebben kunnen vinden.

Ik zit bij facilitair dus probeer het zelf te fixen.

Ik ga er vanmiddag heen om een andere fax aan te sluiten in uithuizen.
De fax in Uithuizermeeden is een Canon iR 3320i (fax, kopieer enzo in 1)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor fax het is in Uithuizen. Dat is alleen een fax, maar wat voor merk weet ik niet.

• gertjan1985
Polderdijk schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:34:
Aangezien ze wel met elkaar kunnen praten zou ik aan 2 dingen gaan twijfelen:
• Het fax apparaat zelf is niet meer 100%;
• De telefoonlijn van de fax is in de centrale niet ingesteld als zijnde datalijn.

Dit is dus snel en eenvoudig te controleren door er een andere fax op aan te sluiten.
Het lijkt me wel dat het goed staat ingesteld, anders kunnen ze toch ook niet faxen ontvangen en versturen naar andere faxnummers enzo?

En een brakke fax... het zou best kunnen hoor zo niet.. Maar waarom werken alle faxen naar andere lokaties en naar buitennummers wel allemaal (gaat nooit 1 mis.) Maaar naar uithuizermeeden niet??

[ Voor 16% gewijzigd door gertjan1985 op 16-06-2005 11:43 ]

• r0b

r0b

gertjan1985 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:39:
Rabobank heeft idd een servicecontract :)
Helaas zijn er al verschillende mensen bijgeweest die het niet hebben kunnen vinden.

Ik zit bij facilitair dus probeer het zelf te fixen.

Ik ga er vanmiddag heen om een andere fax aan te sluiten in uithuizen.
De fax in Uithuizermeeden is een Canon iR 3320i (fax, kopieer enzo in 1)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor fax het is in Uithuizen. Dat is alleen een fax, maar wat voor merk weet ik niet.
Kijk ook even op welke snelheid die fax in Uithuizen ingesteld staat, dit veroorzaakt ook wel eens problemen, en probeer Uithuizemermeeden eens te bereiken met een analoge telefoon aan de fax gekoppeld (pas op, fax en modem geluiden zijn niet bevorderlijk voor je gehoor :P )

Misschien is het handig om Uithuizen en Uithuizermeeden even om te dopen tot lokatie A en lokatie B in je verhaal, daar het nu een beetje onduidelijk overkomt.

offtopic:
Als je iets toe wilt voegen aan je post kan je hiervoor de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken, dan hoef je niet twee keer achterelkaar te posten. :)

[ Voor 22% gewijzigd door r0b op 16-06-2005 11:59 ]

• gertjan1985
Kan dat natuurlijk altijd bekijken en proberen. Maar ik vind het zo vreemd dat het naar andere nummers en lokaties wel wil maar niet naar uithuizermeeden

• r0b

r0b

gertjan1985 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:54:
Kan dat natuurlijk altijd bekijken en proberen. Maar ik vind het zo vreemd dat het naar andere nummers en lokaties wel wil maar niet naar uithuizermeeden
Sja, zonder meer informatie is het natuurlijk sowieso gissen, vooral voor ons.
Staat er in de centrale bijvoorbeeld een aparte routering ingesteld voor Uithuizemermeeden? Of aparte rechten?
Momenteel is het meer een stukje trial & error dan echt aanwijzen wat het probleem is.

• gertjan1985
mijn inziens zijn er geen aparte rechten en routes voor uithuizermeeden.
Alle interne poorten hebben dezelfde rechten.

Ook heel vreemd dat 20% van de faxen van uithuizen naar uithuizermeeden wel lukken. :|

Verwijderd

Controlleer is or er de fax een polling code is ingesteld. Als dit zo is dat moet Uithuizermeeden ook deze code hebben als ze faxen willen ontvangen. Tis misschien ver gezocht, maar effe checken kan geen kwaad..:D

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:35:
Controlleer is or er de fax een polling code is ingesteld. Als dit zo is dat moet Uithuizermeeden ook deze code hebben als ze faxen willen ontvangen. Tis misschien ver gezocht, maar effe checken kan geen kwaad..:D
Ik snap dat het nog vroeg is, maar je weet ook dat je reageert op een topic dat dik 2 jaar oud is? 8)7

blub

Pagina: 1