Toon posts:

Externe 2.5" in USB2 behuizing krijg te weinig stroom (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen!

Ik heb hier een Sweex externe 2.5" hd case en daarin een toshiba 60 gb hd

Als ik deze direct op mijn moederbord (Asus a7n8x deluxe) aansluit m.b.v de USB stekker die bij de case zat (mini aan een kant, twee usb aan de andere kant) krijg ik de boel op geen enkele manier aan de praat. De ene keer herkent windows (XP SP2) hem wel, de andere keer niet, dan weer wel in device manager, dan weer niet, kortom, gekut... Heb hierbij overigens geen andere USB dingen aangesloten.

Omdat ik vermoedde dat het door een stroomtekort kwam heb ik hem daarna m.b.v. een powered USB hub aangesloten, en ja hoor, dan werkt hij gewoon. Nu heb ik die hub geleend en aangezien die nu weer terug moet vroeg ik me af of er een andere manier was om de boel op mijn moederbord aan de praat te krijgen. Heb hier en met google gezocht maar zonder resultaat.

Alvast bedankt!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Een usb powered hub kopen???

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trek je mischien de usb spanning van de 5volt FSB?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:28:
Trek je mischien de usb spanning van de 5volt FSB?
uhhh... Hoe kom ik daarachter? Het maakt niet uit of ik het ding aansluit op USB poorten op mijn moederbord zelf of die op dat bracket...

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:36:
[...]

uhhh... Hoe kom ik daarachter? Het maakt niet uit of ik het ding aansluit op USB poorten op mijn moederbord zelf of die op dat bracket...
als het goed is zitten er jumpers op je bord waarmee je dat kan configureren.. moet je even de handleiding raadplegen :)

edit:

een usb poort leverd uit mn snelle berekening max 2.5 watt per poort.
je Toshiba diskje wil 4.7 watt.
wat prima kan als je 2 usb poorten gebruikt ( 2 stekkers = 2x 2.5 = 5 watt )

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 16-06-2005 13:27 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:25:
[...]

als het goed is zitten er jumpers op je bord waarmee je dat kan configureren.. moet je even de handleiding raadplegen :)
Enige dat ik daarover kan vinden is het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/window48/marc/handleiding.gif

denk je dat het daaraan ligt? Hoop het niet, die jumpers zijn praktisch onbereikbaar :'(
[een usb poort leverd uit mn snelle berekening max 2.5 watt per poort.
je Toshiba diskje wil 4.7 watt.
wat prima kan als je 2 usb poorten gebruikt ( 2 stekkers = 2x 2.5 = 5 watt )
Dat dacht ik dus ook :)

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:14:
[...]

Enige dat ik daarover kan vinden is het volgende:
[afbeelding]

denk je dat het daaraan ligt? Hoop het niet, die jumpers zijn praktisch onbereikbaar :'(

[...]

Dat dacht ik dus ook :)
je kan toch gewoon met een zaklampje en een klein spiegeltje ( tandarts spiegeltje oid ) prima dr tussen door kieken hoor,

maar goed ik denk niet dat het echt op gaat, want mijn usb2.0 behuizing is 220VAC powered,
maar het usb gedeelte lust volgens windows nog wel 4mA

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:39:
[...]

je kan toch gewoon met een zaklampje en een klein spiegeltje ( tandarts spiegeltje oid ) prima dr tussen door kieken hoor,

maar goed ik denk niet dat het echt op gaat, want mijn usb2.0 behuizing is 220VAC powered,
maar het usb gedeelte lust volgens windows nog wel 4mA
Kijken kan wel maar ze staan toch op default... Veranderen is vrij lastig omdat ik dan moederbord eruit moet gaan slopen om erbij te komen... :'(

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:30:
[...]

Kijken kan wel maar ze staan toch op default... Veranderen is vrij lastig omdat ik dan moederbord eruit moet gaan slopen om erbij te komen... :'(
hmm als ze op Default staan ( kan je snel checken volgens mij door er een optical muis aan te hangen als je pc uit is oid dan blijft je muis wel branden .)

maar goed, als ik zo`n usb hddtje als jou had had ik het graag voor je getest op mijn A7n8X Deluxe en zn big bro de -E deluxe

404 Signature not found

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01-2025

megaman144

waarom ik weet het niet

ikhad ook zo iets.
Ik heb de harddisk (was wel ibm) instellingen veranderd

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Pagina: 1