BattleField 2 Player Guide

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
Afbeeldingslocatie: http://lighteye.whyz.nl/GoT/BF2/new/top.php?t=BattleField+2+Player+Guide

Creator : Dennis van der Stelt
NickName : Compile
Version : 0.1

Introductie
Deze guide is geschreven om mensen op gang te helpen BattleField 2 te spelen. Het gaat niet in op zaken die in BattleField 1942 (of andere games) ook al bestaan. Dat je vuurt met linker muisknop kun je zelf opzoeken. Basis informatie die ik wel duidelijk wil maken over BattleField 2: Het is een teamgame dus er wordt verwacht dat je als een team speelt. Ik zie heel veel mensen gewoon solo blijven spelen, en als team het eerste de counter op 0 eindigen. Vandaar dat ik het nogmaals zeg : Het is een teamgame dus er wordt verwacht dat je als een team speelt. Gelukkig geeft BattleField 2 ons de mogelijkheid om inderdaad beter als team te opereren. Hoe, wordt in deze guide uitgelegd.

Teamplay
Nametag
Zoals bekend in speel je in twee teams. In BattleField 2 kun je elke speler in jouw team herkennen aan een blauwe stip op de minimap en kaart en door een blauwe nametag boven het hoofd. In BF1942 kon je óf blauw óf rood zijn, en was het nogal eens verwarrend als je plotseling van team wisselde. In BF2 schiet je gewoon op alles wat rood is! ;) Helaas gebeurt het ook nogal eens dat het even duurt voordat iemand een nametag krijgt, dus let vooral ook op je minimap of het niet toevallig iemand uit je team is.

"Spotten" van vijandelijke units
Als je op de "Q" drukt krijg je een menu waar je radio commandos/requests mee kan maken richting teammembers. Het is verstandig altijd het "spotted" commando te gebruiken als je een vijandelijke tank of chopper ziet, omdat dan je teamleden op hun minimap krijgen te zien waar deze vijandelijke unit zich bevindt.
Source : wacko

Sprint
Vergeet niet te sprinten als dit nodig is. Met "SHIFT" kun je een behoorlijke sprint maken. Je kunt dan niet vuren of herladen.

Afterburner
Een 'sprint' voor je vliegtuig, ook niet nnodig zodra het lock-on alarm af gaat! :)

Punishment
Teamkills
BattleField 2 staat je toe om teamleden die jou zojuist de respawn-timer hebben bezorgd, te straffen. Na je dood door een teamlid krijg je onderin het scherm de vraag of je je teamlid deze straf wil toekennen. Met PageUp en PageDown kun je je keuze bekend maken. Krijgt een teamlid hiermee genoeg strafpunten, wordt deze van de server gegooid en krijgt deze een ban. Dit kan erg makkelijk zijn, maar let op dat iedereen wel eens een foutje maakt! En door de ban kunnen mensen echt de server niet meer op! Deel de straf (punishment) dus niet zomaar altijd uit.

Voting
Naast punishments die je kunt uitdelen, kun je voor nog meer zaken stemmen. Je kunt een kick aanvragen voor een bepaalde speler. Als je de teamlijsten bekijkt met "ENTER" kun je hier aangeven welke speler je van de server af wilt hebben. Er gaat dan een timer lopen van twee minuten en stemmen genoeg mensen voor, dan wordt de persoon van de server verwijderd. Of dit ook een ban opleverd, is me momenteel onbekend.

Ook bestaat de kans om voor of tegen een commander te stemmen. Als mensen zich aanmelden voor de taak van commander, krijg je deze keuze deze te accepteren of te verwerpen. Als er reeds een commander in je team is, maar zijn prestaties zinnen je niet, kun je kiezen voor "mutany", ofwel muiterij. Komen hier genoeg stemmen voor binnen, wordt de commander gedegradeerd naar soldaat en kan hij te voet verder en kan een andere commander zijn plaats innemen.

Om bij de map en spelers te komen, gebruik je "ENTER".
Om bij de squads en commander te komen, gebruik je "CAPSLOCK".

Squads
Overview
Squads zijn groepen van maximaal 6 personen die samen kunnen opereren om bepaalde taken uit te voeren. Zodra je in een squad deel neemt, zie je de anderen in je squad als groene stippen op je (mini)map en hebben ze een groene nametag.

Kiezen van een squad
Om plaats te nemen in een squad, druk je op "CAPSLOCK", waarna je rechts de map krijg en links de verschillende squads.

Squadleader
Binnen je squad is er een squadleader die je squad coördineert en opdrachten kan geven. Hij kan bijvoorbeeld aangeven een basis aan te vallen of ergens mijnen te plaatsen. Een opdracht bereikt je via de radio. BattleField 2 bevat, net als BF1942, verschillende radio commandos die onder "Q" zitten. Naast je radio zie je op je (mini)map waar je squadleader je wil hebben. Er loopt een lijn van de locatie waar jij je bevindt, naar het punt dat de squadleader aangeeft, ter verduidelijking.

Je squadleader zal bij de aanwezigheid van een commander ongetwijfeld ook van de commander opdrachten ontvangen. De squadleader is niet verplicht deze uit voeren, danwel door te geven aan zijn team.

Zoals je met "Q" radiocommands kunt doorgeven, kun je met "T" ook enkele radiocommands doorgeven. Je kunt zo bijvoorbeeld aan je squadleader een nieuwe opdracht (orders) aanvragen.

Luister naar je squadleader en volg zijn commando's op. Op een server waar iedereen maar wat voor zichzelf doet, kan een squad met een goede leider en goed team het hele spel domineren!

Extra spawnpoint
Zolang je squadleader over de map loopt, wordt hij een extra spawnpoint wat je kunt kiezen. Op die manier kun je dicht bij je eigen squad spawnen en meteen weer deelnemen aan de actie, in plaats van eerst weer heel het terrein over te lopen voordat je bent waar je squadleader je wil hebben.

Squad leader
Squadleader worden
Het is mogelijk om een nieuw squad aan te maken. Gebruik je "CAPSLOCK" en kies links in het scherm voor het aanmaken van een nieuw squad. Kijk echter eerst of een ander squad je hulp niet kan gebruiken. Te veel squads van twee man zijn over het algemeen niet effecteren dan squads van 4 tot 6 man.
Je kunt overigens ook automatisch squadleader worden doordat je huidige squadleader ervoor kiest dit niet meer te zijn, door bijvoorbeeld het squad te verlaten of door BattleField 2 te verlaten.

Je kunt je squad ook 'locken' door het slotje aan te klikken. Mensen kunnen er dan niet meer voor kiezen jouw squad te joinen.
De pijltjes die je rechts van elk squad ziet, kun je aanklikken waarna je ziet wie er allemaal in het squad spelen.

Uitnodigen
Het is mogelijk om spelers in je squad uit te nodigen. Hiervoor is (in het squad/commander scherm) linksonder een toets aanwezig waarna je alle spelers in jouw team ziet. Met een vinkje achter hun naam en de knop "invite" krijgt de speler een melding en de mogelijkheid om met PageUp of PageDown aan te geven of deze wil joinen of niet.

Opdrachten
In het squad/commander scherm (oproepen met "CAPSLOCK") kun je opdrachten aan jouw squad geven door met de rechter muisknop op de map te klikken. Je krijgt dan verschillende mogelijkheden. Hieronder bevinden zich "attack" en "defend", maar ook het aanvragen van mijnen op een bepaalde plaats. Als er een commander aanwezig is, kun je ook artillery e.d. aanvragen.

Nadat je een opdracht hebt gegeven, krijg jouw squad een radio commando door, alsmede de locatie op de map, zoals hierboven beschreven bij het onderwerp squads.

Commander
Je kunt (en zult) ook opdrachten krijgen van de commander, als deze aanwezig is. Deze zullen te zien zijn op de map en het is aan jouw de keuze deze op te volgen. Let er echter op dat de commander aan elk squad individueel opdrachten (kan) geven en het dus goed kan zijn dat je het enige squad bent die de opdracht doorkrijgt. Je kunt uiteraard naar eigen inzicht de opdracht doorgeven aan jouw squad (deze zien namelijk de opdracht van de commander niet!) maar met een goede commander is het verstandig deze uit te voeren. Het is voor ook voor jou frustreren als jouw squad opdrachten niet worden uitgevoerd, voor de commander geldt hetzelfde.

Zoals je met "Q" radiocommandos aan je team door kunt geven, kun je met "T" radiocommandos naar je commander doorgeven. Zo kun je bijvoorbeeld artillery aanvragen of om nieuwe opdrachten vragen. Je teamleden kunnen ook aan jou vragen om nieuwe opdrachten.

Tactics
Wellicht hebben mensen squad-tactics, ik ben momenteel even uitgetikt! ;)
Geef ze als reactie en ik zal ze toevoegen.

Commander
Een commander is een normale speler in het spel, maar kan een goed overzicht krijgen van de 'battle' en speciale akties uitvoeren, zoals artillery laten uitvoeren en zo een gedeelte van de map platgooien. _/-\o_ Wat ik altijd als commander doe is in of op een gebouw gaan liggen, commander mode oproepen ("CAPSLOCK") en niet meer bewegen. Er is werkelijk genoeg werk te doen en als je dood bent en op spawn zit te wachten, kun je niets meer doen. Wellicht dat anderen zo kunnen multitasken dat ze wel gewoon aan de actie deel kunnen nemen. :)

Commander worden
Je kunt commander worden door "CAPSLOCK" in te drukken en links bovenin bij commander hiervoor te kiezen. Als er reeds een commander zit die behoorlijk waardeloos is, kun je voor 'mutiny' kiezen. Spelers krijgen deze keuze je hierin bij te vallen, waarna de huidige commander weer gewoon soldaat wordt en jij in zijn positie komt.

Opdrachten
Net zoals bij de squadleader krijg je de map voor je en kun je hierop rechtsklikken met je muis om bepaalde opdrachten te geven. Kies hier echter eerst een (of meerdere) squads die je de opdracht wilt toekennen. Is er geen squad aanwezig, zucht een keer diep en kies ervoor om bijvoorbeeld alleen van de speciale opties gebruik te maken of vraag mensen squads te vormen ofzo.

Speciale opties
Er zijn een viertal speciale opties, te weten UAV, drop supplies, artillery en scan. Drop supplies is simpel, een doos met munitie wordt gedropped op de locatie die jij aangeeft op de map. Artillery is een heftige optie om een klein deel van de map compleet schoon te vegen. Als je het niet kent, geloof me, je wilt er niet onder staan. Scan geeft een korte maar volledig overzicht van de vijandelijke eenheden in de map. Je ziet kort welke richting ze optrekken en kunt daar gebruik van maken om je squads te instrueren en dergelijke. Als laatste is er UAV, die elk teamlid op de (mini)map laat zien of er vijandelijke eenheden zijn in de buurt van waar je de UAV 'dropped'. Het is een soort probe die speler verder niet zien.

Al deze speciale opties staan op een timer die linksboven als balk wordt weergegeven. Die moet eerst volledig vol lopen, waarna je deze kunt indrukken en de mogelijkheid krijgt om op de map te klikken waar je de optie wilt hebben.

(Ik had zelf het idee dat artillery en scan op dezelfde timer zitten en de timer van maar één optie kan gaan lopen, maar dat kan ik mis hebben.)

Commander opties verwijderen
In het spel zal elke optie van de commander een bepaald object zijn. Een huisje in de vijandelijke basis zal nodig zijn om de UAV te deployen. Zodra je dit huisje van de vijand vernietigt, zal de commander niet meer gebruik kunnen maken van de UAV. Zo zie je bij de vijand ook de radar, die ongetwijfeld nodig zal zijn voor de scan. Hier heb ik momenteel nog niet genoeg info over.

Miscellaneous
Keyboard
Veel mensen hebben vragen over keyboard mappings. Als een toets reeds is ingenomen door een optie, kun je deze niet meer toekennen aan een andere optie. Je zult eerst de toets moeten 'unbinden' voordat je deze weer kunt gebruiken. Hopelijk wordt dit opgelost in de full version.

C4
Als je één C4 geplaatst hebt, kun je met de rechter muisknop de 'afstandsbediening' krijgen om deze op te blazen.

Als je meer info hebt, geef het aan in de reacties en wellicht dat ik het kan toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 16-06-2005 11:16 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
[rml][ PC] Battlefield 2 - deel V[/rml]

General Battlefield topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Ja, ik was 'm aan het opmaken en drukte per ongelijk op "verstuur"...
Lekker suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat hier niet op zijn plaats lijkt me, maar wel een goed idee. Ik wil vandaag nog een faq voor troubleshooting inelkaar zetten en dan kan de eerste post en mijn faq wel in een SPV post imho :)

Misschien had je beter ff een modje vooraf kunnen contacten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:18:
Staat hier niet op zijn plaats lijkt me, maar wel een goed idee. Ik wil vandaag nog een faq voor troubleshooting inelkaar zetten en dan kan de eerste post en mijn faq wel in een SPV post imho :)

Misschien had je beter ff een modje vooraf kunnen contacten ;)
Ik heb jouw een @gmail post gestuurd! Ook reeds een report verstuurd naar de modjes. Van mij mag ie weg en in het grote topic o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
wat gebeurd er trouwens als je Squad leader in een vliegtuig zit en je spawned bij hem? Val je dan naar beneden of spawn je op de grond or kun je gewoon weg niet spawnen. Anders heb je een leuke teleport functie. 5 leden committen suicide en de squadleader hangt in een JSF in hun basis / bij de vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dicht op verzoek, dubbel enzo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.