[XP] Service gedisabled hoe nu weer te enablen?

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren had ik ineens last van BSOD's bij het starten van windows. Zo net voor je het inlogscherm te zien krijgt. In de foutmelding kwam het bestand savrt.sys voor dat volgens mij bij Symantec Antivirus hoort. Toen heb ik maar even geboot met de XP cd en via de rescue console de service savrt.sys gedisabled met "disable savrt".

Sindsdien boot m'n systeem weer. Bij het opstarten krijg ik tweemaal de melding dat SAV niet geladen kon worden. Ook in windows is de service niet te starten. Uninstallen van SAV werkt ook niet.

Specs en config:
Dell Optiplex met P4 2.8/512mb
Windows XP Prof SP1
Symantec Antivirus 9.0.1.1000 met Definitions van 15/6/05 ref 8 en Scan engine 51.1.0.15

Heeft iemand enig idee hoe ik SAV weer aan de gang kan krijgen?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Al eens overnieuw het programma geinstalleerd? Al eens last known settings geprobeerd? Al een recovery geprobeerd?... er zijn nog genoeg mogelijkheden waar ik niks van terug zie ;) als je dat eens probeert en dan je resultaten hier post zou best welkom zijn :)

//Creegfire

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:31

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aike schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:10:
Sindsdien boot m'n systeem weer. Bij het opstarten krijg ik tweemaal de melding dat SAV niet geladen kon worden. Ook in windows is de service niet te starten. Uninstallen van SAV werkt ook niet.
Vergeet niet dat het startup-type eerst gewijzigd moet worden van disabled naar manual of automatic, voordat een service uberhaupt mag starten. Als deze nog op disabled staat, kan hij inderdaad niet starten. Heeft de service ook nog dependency's naar andere services die misschien niet gestart zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 16-06-2005 14:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

mocht je een service van je systeem willen wissen dan kan dat met hijack this. Maar ik zou toch maar eens eerst proberen norton te deinstalleren en kijken of hij alle services goed opruimt.

op de site van symantec zijn vele faq's en fora waar wellicht iemand hetzelfde probleem heeft gehad

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke meldingen krijg je bij het starten van je services? En wat staat er in de eventlogs?

Ook al eens goed gescand op virussen en spyware?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Norton opstart rommel weghalen met:
start -> run (uitvoeren) -> services.msc
start -> run (uitvoeren) -> msconfig
Pagina: 1