Ebay - VISA / Paypal chargeback?

Pagina: 1
Acties:

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Via Ebay geboden op een Seiko horloge. Werd geadverteerd als:
"SEIKO MENS Arctura Kinetic Chronograph SNL001 NEW!!!!" en "Please be assured items are 100% Genuine and Brand New."

De seller had een feedback van 180 - 100% positief.
Vantevoren nog even aan de verkoper gevraagd of het horloge nieuw was, in doos, met stickers er nog op. Hij antwoordde "The watch comes with seiko box, and books, I took the protective plastic stickers off"... Dus ik denk: dat zit wel goed, vrolijk bieden en gewonnen ($280). Een 'Buy-it-now' kost $320, dus $280,- leek aardig.

Maar aangezien horloge nog niet binnen was, dacht ik: "nog eens even zijn feedback bekijken. Tot mijn verbazing staat er een nieuwe bij, van een Seiko die hijgekocht had:

"SEIKO kinetic WATCH WORN A FEW TIMES INSTRUCTIONS INCLUDED WITH BOX. NICE CONDITION. WORKS VERY GOOD"

Hij heeft er $200 voor betaald. Ik de originele verkoper gemailed en die zei: "I had the watch for a couple of years, I only wore it for a few times, but I told the other buyer it was used I only sold it for 200 dollars. The stickers were already removed when I had it so it is not brand new anymore. I think they are trying to pull something over on you if they said it was brand new. It never had any problems so I wouldn’t worry to much. But if they are selling it to you for a new price I would complain. Thank you"

Dus: wat moet je met zoiets? Vier vragen:
1. Ik heb het horloge nog niet ontvangen (de mafkees heeft volgens hem geen tracking code dus hij zal hem wel in een normale envelop op de bus hebben gedaan, met WATCH - $280 erop, grote kans dat die gejat is dus). -> kan je zoiets via VISA gewoon laten terugstorten, wegens niet geleverd?

2. Wat als ik het horloge alsnog krijg? Waarschijnlijk import belasting betaald, dus terugsturen is ook niet echt een optie: -> kan je het via het Ebay/Paypal buyers protection plan aanvechten? Zodat je bijvoorbeeld $80 terug krijgt (en dus de prijs die hij er tweedehands voor heeft betaald betalen)?

3. Kan je desnoods het hele bedrag via VISA storneren en hem zelf opnieuw $200 over maken?

4. Andere optie, namelijk....

Haters everywhere but I don’t really care

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 10:20

reaL_G

G

je kan klagen bij ebay dat het item niet is wat hij aanbied,
dus het is niet nieuw, dit geeft recht als het goed is op geldteruggave (als het vermeld staat bij de omschrijving!!

GiTS