Toon posts:

Real time data Hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een viertal computers die allen dezelfde data gebruiken. Momenteel wordt dit voor iedere computer apart aangeleverd middels com poorten en parallele poorten.
De computers zijn allen WinXP computers en lid van een WIndows 2003 server domein.
Ik wil nu graag dat ik maar op 1 plaats in het netwerk de data laat binnenkomen. Dat scheelt een heleboel kabeltrekkerij wanneer er ergens weer een signaaltje nodig is. Zijn er produkten of wellicht standaard windows mogelijkheden om deze data over het netwerk beschikbaar te maken aan de andere computers.
De data bestaat overigens uit een aantal analoge signalen en nmea strings

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
uh een san oplossing kan voldoen, werken wij hier ook mee. alle servers in ons geval halen hun gegevens van het san, zitten geen schijven meer in.

en dan met 1 server alle aansluitingen uitlezen en software matig distriburen.

[ Voor 22% gewijzigd door whocarez op 16-06-2005 13:45 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ja, wat je wil is een eitje met standaard Windows shares.
Je maakt gewoon een Windows share aan op één van de computers of op een eventuele centrale server (de Windows 2003 computer die ook domaincontroller is wellicht?) en je zorgt dat je gebruikers hier al hun bestanden opslaan en openen, dat moet je op de clients dus even creatief aanpakken met bijvoorbeeld netwerkshares aan driveletters koppelen, en de My Documents-directories omleiden, of shortcuts aanmaken.

[edit] nu ik je verhaal nog eens lees; hè :? als er "weer ergens een signaaltje nodig is" :? ik weet niet helemaal zeker of ik weet wat je bedoelt, en of dat van mij wel de oplossing is die je zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door wacko op 16-06-2005 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
whocarez schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:44:
uh een san oplossing kan voldoen, werken wij hier ook mee. alle servers in ons geval halen hun gegevens van het san, zitten geen schijven meer in.

en dan met 1 server alle aansluitingen uitlezen en software matig distriburen.
Heb je misschien ook wat produktnamen?

thx