Netwerk back-up server

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik moet hier een back-up systeem opzetten, dat documenten van een drietal werkstations kloont...
We twijfelen nog of er iedere x minuten/uren een back-up gemaakt moet worden, of dat alle wijzigingen ook direct naar de storage server worden geschreven.

Wat voor systemen (die betaalbaar zijn) zijn hiervoor te krijgen?
Dus:
a) schijfruimte op het netwerk pluggen; software op de clients regelt de back-up naar deze "pluggable storage"
b) een back-up server; de software op deze server trekt de bestanden van de clients af.

Wat is aan te raden ?

BvD

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Zet een windows 2000 domain op en gebruik DFS en repliceer deze naar verschillende PC's

Bolke

http://www.hroling.nl

• B-Man
  • Niet online
Mijn voorkeur gaat uit naar b...
Het moet overigens gemakkelijk te onderhouden zijn.

De clients zijn Win2K werkstations.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou een optie b kiezen, gewoon een win2k (of nt4)server neerzetten die rechten heeft op de workstations (dus admin) en met een at jobje of backupprog de c$ of d$ van die stations laten backuppen, (kan gedetailleerder)

• B-Man
  • Niet online
Ik heb wel eens systemen gezien die dit gemakkelijker maakte.
Gewoon een simpele server, die je beheert over een webinterface, speciaal voor netwerk back-ups.

Zo'n systeem zoek ik eigenlijk. Een Win2K systeemp dat de back-ups afhandelt kan ook, maar dat lijkt me onderhoudsgevoeliger en wat overkill, aangezien er ook systemen bestaan speciaal en enkel voor back-uppen over een netwerk.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik snap wat je bedoelt, ik kom alleen ff niet op de naam. Maar die dingen zijn:
a) vreselijk duur.
b) een gigantische overkill.

Gewoon een AT-job die je naar een normale server laat wegschrijven en die normaal gebackupped wordt is dat niet voldoende?

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hang me niet aan deze uitspraak op hoor. maar als ik het me goed herinner uit me nt4 server cursus kun je gewoon simpel door windows backup (die backup die je bij nt4 krijgt?) je werkstations backuppen.
er is op elk nt4 installatie zelfs standaard een account "backup operators" aanwezig.

wat je dus doet is een computer installeren met een backup device (tape station?) en die laat je snachts gewoon alle werkstations backupen.

I wish I had a cool signature like everybody else

Pagina: 1