Na een tijdje zoeken en overwegen heb ik vandaag het volgende besteld voor mijn P4 server:
- ThermalRight XP-120 heatpiped koelblok
- Papst 120mm Fan (4412 F/2GL)
- Arctic Silver 5 koelerpasta
Als de spullen binnen zijn, zal ik ze uiteraard gaan plaatsen. Maar ik heb daarover nog een vraagje.
Ik zag op een website van dat spul staan waarmee je oude koelerpasta kon verwijderen, maar dat leek mij een beetje zonde van het geld. Dus daarom de vraag of er ook huis-tuin-en-keuken materiaal is waarmee ik de oude restanten van de processor kan halen zonder dat ik daarmee extra schade toe breng.
Verder zou ik wel eens willen weten hoeveel pasta ik eigenlijk moet aanbrengen
Ik heb daar hier en daar wel eens wat over gelezen, maar het is me toch nog onduidelijk. Gevoelsmatig zou ik namelijk zeggen: hoe meer hoe beter, maar dat is natuurlijk niet zo. Op mijn chipset koeler zag ik laatst echt maar een beetje zitten en uiteraard wil ik die pasta ook even vervangen, maar moet ik er dan ook maar een beetje op terug doen?? zou ik kunnen stellen dat het 'goed' is wanneer het na het klemmen van het koelblok niet ertussen uit komt?
Verder neem ik aan dat ik niet die hele AS5 spuit gebruik, maar dat ik nog royaal over houdt.
- ThermalRight XP-120 heatpiped koelblok
- Papst 120mm Fan (4412 F/2GL)
- Arctic Silver 5 koelerpasta
Als de spullen binnen zijn, zal ik ze uiteraard gaan plaatsen. Maar ik heb daarover nog een vraagje.
Ik zag op een website van dat spul staan waarmee je oude koelerpasta kon verwijderen, maar dat leek mij een beetje zonde van het geld. Dus daarom de vraag of er ook huis-tuin-en-keuken materiaal is waarmee ik de oude restanten van de processor kan halen zonder dat ik daarmee extra schade toe breng.
Verder zou ik wel eens willen weten hoeveel pasta ik eigenlijk moet aanbrengen
Verder neem ik aan dat ik niet die hele AS5 spuit gebruik, maar dat ik nog royaal over houdt.