+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
PSN: djmurcielago
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Signatures zijn voor boomers.
Als je echt wil gaan wandelen, fietsen of survival gedoe, denk dan aan een wat robuuster, zuiniger apparaat, zoals bijvoorbeeld Garmin of Magellan
Edit: Eigenlijk precies wat Maasluip hierboven ook bedoelt
Zelf heb ik al jaren een Garmin GPS12, nog voordat iemand ook maar wist wat GPS eigenlijk was.
[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 16-06-2005 15:17 ]
Ik heb vorige week een kilometer of 30 gefietst met een wandelrouten van tomtom en dan 1x alternatief kiezen en dat was er g leuk om te doen, je weet zeker dat je thuis komt maar dat je toch ook niet over het fietspad van de standaard N-weg rijdt.
Verder kan je ook met software als OziExplorer kaarten projecteren en dan gaan wandelen. Je kan een kaart downloaden naar de PDA en aangeven dat ie je route moet 'tracken', of andersom, thuis een route over de landkaart tekenen en naar de PDA sturen zodat je die kan volgen. Op www.gpstracks.nl staan bijvoorbeeld NS wandelroutes die je zo via de GPS kan volgen.
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe PDA met bluetooth gps, want heb nu wired-oplossing en dat is lopend zwaar onhandig en op de fiets ook wel. Ik wil daarmee deze vakantie kijken of ik een aantal delen van een Grande Randonnee route kan lopen in frankrijk.
Succes met je keuze, maar ik denk dat een PDA als de N35 of de MIO 168 (goedkoper te krijgen in de vorm van Yakumo Delta 300, is het zelfde ding!) een goede keuze is. Ik prefereer zelf een zwaardere pda omdat ik er ook filmpjes op wil kijken en zo.
Tomtom heeft meerdere standen: wandelen/fietsen/autorijden etc. Dus je kan daartussen kiezen
Verwijderd
Het gaat me idd om fiets en wandelrouters, daar heb ik nu dus goed antwoord op.
Wat ik me ook afvroeg is of die tomtom ook bruikbaar is als je te voet een binnenstad verkent. Weet dat ze daar vroeger citymaps voor hadden maar dat lijkt nu verdwenen te zijn.
Hoe moet ik dat eigenlijk zien alks je met een losse BT gps ontvanger aan de wandel gaat? Moet zoiets ongeveer horizontaal of kan ik die gewoon in een jaszak douwen?
Ook fijn dat ik gewaarschuwd ben voor dat N35 probleem.
Welke PDA heb je 'wired' en hoe gaat dat lopend in z'n werk? Voor m'n pa net een aanbiedingsbundel aangeschaft bij Office Centre met een iPAQ rx3715 + wired, maar tot nu toe lukt het ons niet de GPS te laten werken zonder inpluggen in de stroomaansluiting van de auto. Goed om te horen dus dat 't welk kan (of heb je een non-TomTom wired GPS?). Doe ik iets verkeerd, of heb ik een extra / andere / losse kabel nodig?Contagion schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:18: Ik krijg binnenkort mijn nieuwe PDA met bluetooth gps, want heb nu wired-oplossing en dat is lopend zwaar onhandig en op de fiets ook wel.
Ook ben ik zeer nieuwsgierig wat eenieder van de kwaliteit van TomToms kaarten / routes vindt voor wandel en fietsgebruik. Ik heb erop geled TomTom 5 te krijgen, vanwege deze mogenlijkheid, maar ik zie hem op verschillende websites nogal afgekraakt worden: wandel- en fietspaden zouden niet of nauwelijks op de kaart staan..
[ Voor 10% gewijzigd door Gwaihir op 26-12-2005 00:50 ]
Dat klopt; een wired antenne moet altijd spanning van de aanstekerplug hebben.Birdie schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:48:
...maar tot nu toe lukt het ons niet de GPS te laten werken zonder inpluggen in de stroomaansluiting van de auto.
Als je er mee wil lopen, dan moet je een bluetoothontvanger nemen.
Verwijderd
Bruikbare software is: GPSDash, Alturion of zelfs TomTom.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 16:25 ]