Toon posts:

[php] variabele vullen met gegevens uit for functie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een variabele vullen met een waarde die vanuit een for-loop extra waarden toegevoegd krijgt.
Een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$variabele = "SELECT * FROM tabelname WHERE ";

for ($i = 1; $i <= 10; $i++) {
{
   $variabele = (voeg toe aan $variabele) "AND waarde$i = 1 ";
}

//Output:
$variabele = "SELECT * FROM tabelname WHERE waarde1=1 AND waarde3=1 AND waarde4=1";

Ik kan niet vinden of er een functie is om dit realiseren. Wie kan mij op weg helpen!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:56

TwoR

Gekleurde stippen

$variabele .= "AND waarde".$i." = 1";

door de .= wordt de string toegevoegd aan de variabele

Verwijderd

Topicstarter
$variabele .= "AND waarde".$i." = 1";
Als dat de oplossing is dan is het vrij simpel. Ik zal het eens testen. Bedankt alvast!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:22
Wat jij zoekt is gewoon concatenation. Dit is trouwens een van de basis elementen van string bewerkingen in PHP, dat kun je met (enig zoek werk) in de manual gemakkelijk terug vinden. Maar wat je ook kunt doen is gewoon een paar tutorials doornemen, of beter nog een goed PHP boek komen (Zoals de PHP & MySQL bible, is ook in het Nederlands verkrijgbaar) daarin worden dit soort dingen in behandeld.

Verwijderd

En dan moet je nog iets inbouwen om te voorkomen dat je ' ... WHERE AND value1=1 ...' krijgt. Niet superchique maar wel effectief is om na de where altijd '(1=1)' te zetten.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In een beetje PHP tutorials waar string in worden behandeld ga je echt wel terugvinden hoe je stukken aan elkaar kunt plakken. Dit is namelijk een redelijk basic iets te noemen. Het lijkt me dat je met de gegeven hints dit zelf wel kan vinden :)

Mocht je er nog steeds problemen mee houden, open dan een nieuw topic maar let daarbij wel op P&W FAQ - De "quickstart".

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 16-06-2005 10:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.