Duurt een DVD authoren zo lang?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb zelf met DVD-Lab pro een (al zeg ik t zelf) vrij mooi DVDtje in elkaar gedraait. 1 film, bestaandje uit 2 delen (vroeger 2 avi's) die elk 2 geluidstracks hebben(stereo en DD 5.1).

Als je op compile drukt in dat programma doet het:

-Muxen
-Menu structuur bouwen
-ondertitels toevoegen uit een srt bestand

Dit alles duurt bij elkaar bijna 1 uur en drie kwartier voor een volle DVD.

vroeger gebruikte ik andere authoring software maar deze trok me nogal omdat hij zo lekker uitgebreid is en ik heel veel onder een dak kan doen. echter vroeger duurde het nooit zo lang...

komt dat misschien omdat ik nu een volle film met 2 audio tracks heb die allebij gemuxed moeten worden of ligt het aan de software? is die gewoon traag?

Mijn systeem is een AMD Athlon XP 2400+ 768 MB (266DDR)ram ( niet super snel aangezien het de oudste 2400+ proc is die er bestaat, dat was het laatste wat er in mn mobo paste, KT266A chipset) de rst van t systeem lijkt me niet erg boeiend.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ja dit duurt inderdaad vrij lan. Op een athlon 2500 met 1G ram doe ik er ook nog een uur over (Nero Vision Express) Een snellere config of meer ram moet wel iets helpen, maar het is gewoon een vrij pittig proces voor je bak.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Okee, gooi hem dus toch gewoon teveel voor zn mik, iemand perongeluk nog een manier om meerdere projecten achter elkaar te laten doen door DVD-lab pro? kan er nu maar een tegelijk doen, en eigenlijk zou het wel fijn zijn als ik er eerst een stuk of wat kan maken(vind het een erg fijn programma en ben van plan het vaker te gaan gebruiken) en dan allemaal achter elkaar uit kan spugen?

Ik weet dat je kan scripten in dat ding, maar ik kan zelf niet scipten helaas :(

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Kun je niet instellen dat hij de pc moet afzetten als hij klaar is? Dan kun je hem opzetten voor je gaat slapen...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:57:
Ja dit duurt inderdaad vrij lan. Op een athlon 2500 met 1G ram doe ik er ook nog een uur over (Nero Vision Express) Een snellere config of meer ram moet wel iets helpen, maar het is gewoon een vrij pittig proces voor je bak.
Meer RAM? Kijk eens naar je taskmanager, je ziet dat je CPU usage op 100% zit, maar je geheugen niet extreem vol zit. Dan lijkt het me duidelijk dat een CPU upgrade meer effect heeft. :o

🌞🍃

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23
hmm ikzelf gebruik dvd maestro voor het authoren van mijn films, maar dit duurt meestal 30 min incl 2 audio tracks en subs.... (menu zit er niet bij dan, die houd ik appart om die weer met ifoupdate goed te updaten)

edit: ik denk dat dit topic beter in AV hoort :)

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 16-06-2005 10:38 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
Het authoren zelf is niet zo'n CPU intensief proces. Onder authoren versta ik dan het in vob(VIDEO_TS) formaat "gieten" van je source files. Als deze source files al allemaal aan de DVD specs voldoen, bijv. video in dvd compatible MPEG2 en audio in AC3, MP2 of PCM, dan hangt het authoren meer af van je HD snelheid.

Als ik author met de source files op 1 HD en de output (VIDEO_TS) op een andere HD, dan duurt het authoren met DVD Maestro ongeveer 10 minuten. De PC is een AMD 1800+, 768 MB RAM met 7200 rpm 8 MB cache HD's.

Het kan zijn dat DVD Lab Pro iets trager is. Misschien gaat het muxen van de ondertitels daarmee bijvoorbeeld wat langzamer.

In ieder geval, probeer van 1 HD naar een andere HD te werken als je 2 HD's hebt. Dat gaat stukken sneller.
Pagina: 1