Voordelen aparte domeinregistratie

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 00:16
Ik ga binnenkort bij een hosting provider een pakketje kopen, en zie dat ik aangaande de domeinnaam twee opties heb: dat ik de hoster tegelijk de domein registratie laat afhandelen, of dat ik zelf dat doe bij een aparte domeinnaam registrar. Wat zijn de voor- en nadelen van beide?

Brengt het moeilijkheden als ik bijvoorbeeld subdomeinen aanmaak in m'n hostingpakket, dat ik ze dan apart moet instellen bij m'n domein registrar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
Voordelen van apart:
- Goedkoper
- Je kunt bij een groot en bekende toko je domein registreren; dus niet het gevaar dat je je domein kwijt bent als je hoster failliet gaat oid.

Als je je domein bij iemand anders registreerd, kun je wel nog de nameservers van je hoster gebruiken. En aangezien de nameservers de subdomeinen aanmaken op je domein, gaat dat in dat geval dus via je hoster :)
Je kunt, als je dat wilt, ook andere nameservers gebruiken. Bijvoorbeeld van het bedrijf waar je je domein koopt. Nadeel is dan dat je daar dan wel handmatig je subdomeinen ook moet aanmaken. (Bij je hoster, en bij de nameservers dus).

Ik persoonlijk registreer m'n domeinen altijd los: Lekker goedkoop, en 100% controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik doe het ook los. Geeft meer vrijheid: als je ontevreden bent over de hosting kan je relatief eenvoudig switchen van webhoster. Vooral bij goedkopere hosting handig.

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 09:41
En indien je je hoster het domein laat registeren kan je het beste wel op je eigen naam laten registreren.

Ikzelf wil het liefste dat de klant het domein door ons laat registreren. Dit is niet alleen voor ons uit winstbelang, maar voornamelijk ook voor betrouwbaarheid en garantie op een goed werkende website.
Het is al een paar keer voorgekomen dat een klant met eigen domein ons de schult geeft dat zijn website het niet doet, maar na onderzoek bleek het de nameservers van die domainregistrar te zijn die de problemen gaf.

Ook het control panel maakt gebruik van DNS settings en als je het domein op een andere nameserver host kan het dus voorkomen dat sommige items dus niet werken. Dus het heeft dus zeker ook nadelen.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
Uiteraard kun je 'm wel op eigen naam laten registreren (vaak wel), maar mochten er problemen zijn en je wilt weg bij die hoster....dan moet je je domein verhuizen, met de nodige downtime en papierwerk.

Als je een beetje weet welke entries je minimaal moet aanmaken in je Zonefile; kan een extern domein ook prima, desnoods met een wildcard in je Zone. Dan weet je zeker dat webmail.subdomein.domein.ext ook werkt, omdat Plesk oid dat toevallig graag zo wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 09:41
Xandrios schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:45:
Uiteraard kun je 'm wel op eigen naam laten registreren (vaak wel), maar mochten er problemen zijn en je wilt weg bij die hoster....dan moet je je domein verhuizen, met de nodige downtime en papierwerk.

Als je een beetje weet welke entries je minimaal moet aanmaken in je Zonefile; kan een extern domein ook prima, desnoods met een wildcard in je Zone. Dan weet je zeker dat webmail.subdomein.domein.ext ook werkt, omdat Plesk oid dat toevallig graag zo wil :P
Als het een .nl domein betreft dan heeft jouw oude hoster er helemaal niks meer mee te maken als je hem verhuisd naar een andere hoster. Een kwestie van verhuis en registratiecontract sturen naar de nieuwe hoster en de volgende ochtend staat het domein op de nieuwe hoster inclusief op de nieuwe nameservers. Dus er zal geen seconde downtime zijn.
Maar idd wel even 2 formulieren opsturen, maar dat is ipc geen ramp.

Bij overige extensies ligt het idd wat anders, dit zeker omdat hij vaak gelocket wordt en moet dus door de huidige provider ge-unlocked worden voordat hij verhuisd kan worden.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Pagina: 1