Aanschaf Accespoint voor de buurt te helpen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 20:06
Hallo GoT,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag maar sinds kort heb ik met toeval een nieuwe hobby ontdenkt namelijk: wifi. Ik heb een best oud pci kaartje ( E-tech 54 Mbit, Atheros) en een usb netwerkapparaatje (Wusb11 v. 2.6, ook niet 1 van de jongste ). Nu merk ik al dat ik erg veel netwerken kan oppikken uit de straat (buurt?). Dat terwijl mijn spulletjes niet zo erg krachtig zijn (correct me if im wrong). Nu zijn van de 8 netwerken er maar 2 beveiligd met WEP. De andere helemaal niet. Ik vindt het echt interresant en ben erg geintresseerd in heel het gebeuren maar ik doe geen gekke dingen. Ben nog student en heb er nu al best veel van geleerd (Met vooral Netstumbler). Mijn buurman en overbuurman waren bijna gelijk al te benaderen en heel hun modem zelf in te stellen. Nu ben ik zo netjes geweest om het te meldden en wat denk je, kreeg ik geld om het te beveiligen :D) Mijn plan is dus nu om zoveel mogelijk netwerken te vinden en dan de mensen te waarschuwen en voor de beveiliging van hun wifi netwerk een kleine vergoeding te vragen...

Nu dan mijn eigenlijke vraag: Mijn wifi nics zijn niet al te goed volgens mij en wil nu gaan uitbreiden met een accespoint. Ga ik hiermee een groter bereik krijgen dan wat ik al heb?
Heb mijn ook laten vallen op de Linksys WRT54G en de D-Link 2000ap+. Nu weet ik dat de D-link ook een soort accespoint client mode heeft, maar weet niet zeker of ik dan dus een sorrt van extra nic heb.... Zou dit wel erg cool vinden namelijk en dan heeft die ook nog eens een Atheros chippie in hem dus kan ik ook (beter) aan de slag met Netstumbler. Of vergis ik me nu en kan de WRT54g dit ook? Zijn er nog betere alternatieve dan de 2 genoemde, heb eigenlijk niet zo veel geld...
En met welke heb ik het grootste bereik of heeft het meeste nut??

MVG,

VInnie

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ehm, je wil een nieuwe nic of Accesspoint aanschaffen zodat je meer netwerken van je buren kan ontvangen? Ik heb altijd genoeg aan 1 :P

Maar even zonder dollen, als je dit wilt doen om een paar centies te verdienen om hun netwerkjes op orde te brengen kun je beter investeren in een laptop. Die bind je achterop je fiets, fietst een paar keer op en neer de de straat en je weet precies welk netwerk bij welk huis hoort.
Maar volgens mij kun je het AP idee wel laten varen, dan kun je beter een nic kopen met een externe antenne die je uit je raam kan hangen.

...

• Haranaka
  • Laatst online: 05-04 16:45
Algemene gedragsregels (Netiquette):
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken.
;)

...

• Vinnie84
Ja oke zo'n Senao kaart bv.? Maar de D-link 2000ap+ kan ondere andere als bridge werken en als repeater en als client. Haal ik zo van hun site af. Maar weet niet of dat normaal is voor een accespoint. Als die 2000ap+ een beetje redelijk bereik heeft kan ik hem gewoon mee nemen naar familie en vrienden en dan daar is kijken. En een laptopje op me fiets :D haha das wel humor.
Een soort Pimp my bike met klein lcd schermpje op me stuur :D. Heb een budget van max. 150 euro dus externe antennes wordt misschien al te gek. Heb je daar wel erg ver bereik mee? Want anders zou het wel kunnen. Nu heb ik het voordeel dat mijn huis best hoog is en dat ik in een ruime straat woon, dus zelfs met die crappy Linksys Wusb11kan ik nog erg veel netwerken onderscheppen en terwijl met de Atheros based nic niets :S.......
Thx nog voor je snelle (en late) reply

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

aan een NIC heb je genoeg hoor ICM een laptop.

Je hebt echter wel richt-antennes en WLAN detectoren... mischien wel makkelijk.
Maar een AP is niet nuttig imo hier

• Vinnie84
Oke maar heb geen laptop en heb er ook nog even geen geld voor. Heb erg veel vrienden maar die bezitten ook geen laptop. Daarom is mijn usb nicje wel erg handig maar het bereik is niet echt super (denk ik). Dit denk ik omdat het nicje vrij oud is dus er al meer en betere technieken zijn en wil meer bereik hebben. Daarom was die D-link (en miss WRT54Gs??) zo chill want die kan je als het goed is als client laten werken. Maar nogmaals dat weet ik niet zeker. Weet alleen dat de WRT54G(s) wel firmware upgrade kan geven waardoor er toch meer power uit wordt geblazen. Maar kan ik ermee een groter bereik krijgen naar andere AP's? Nee denk ik dus zo te lezen uit je meldingen.
Ben hier best newby in en op school krijgen we er niets over. Vindt het erg interresant en wil ook wel iets investeren. Daarom is een AP of Router/AP ook leuk om lekker mee te rommelen maar voornaamste doel is AP's vinden...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Offtopic replyes getrashed ....
Vinnie84 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:35:
Mijn plan is dus nu om zoveel mogelijk netwerken te vinden en dan de mensen te waarschuwen en voor de beveiliging van hun wifi netwerk een kleine vergoeding te vragen...
Een berichtje sturen dat íe niet helemaal safe is, is leuk/lief aardig.
Maar dat riekt bijna naar 'afpersing'. Wordt ethiek niet meer behandeld op de school heden ten dagen ?

Enfin, het gaat nu nog over het trech gedeelte, maar het topic heeft wel mijn aandacht.
Wardrvingin of andere grijze dingen wil ik hier niet zien, dan gaat het topic op slot.

Anyway, PCMCIA NIC in je laptop vrotten met een externe antenne en rondlopen zou ik zeggen (al mag ik hopen dat de eerste de beste buurman bolderbast (type eerst meppen dan praten) not amused zal zijn met je werkwijze ....).

Tijd voor een nieuwe sig..

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
Koffie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:00:
Een berichtje sturen dat íe niet helemaal safe is, is leuk/lief aardig.
Maar dat riekt bijna naar 'afpersing'. Wordt ethiek niet meer behandeld op de school heden ten dagen ?
Stel jij bent automonteur, en werkt bij de kwik-fit. Op een dag sta jij voor de zaak van een sigaretje te genieten, en ineens zie je dat er voor het stoplicht aan het eind van de straat een auto stopt met een loshangende uitlaat o.i.d. Dus jij loopt op die auto af, en je vertelt de chauffeur dat zijn uitlaat loshangt.
"Meneer, uw uitlaat hangt los, dat is best gevaarlijk, hij zou er zo af kunnen vallen."
"Oh, dank u wel, ik kan dat maar beter laten repareren, of niet?"
"Dat lijkt mij wel ja. Ik werk bij de kwik-fit hier in de straat, wij kunnen dat wel voor u doen. Dat gaat zo'n 12 euro kosten."

De moraal van dit verhaal: het is geen afpersing om mensen te wijzen op werk dat gedaan moet worden, en dat werk dan ook voor een redelijke prijs aan te bieden.

Excuses voor mijn boeiende schrijfstijl. :Z

[ Voor 11% gewijzigd door netvor op 16-06-2005 08:17 ]

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waar jij op zoek naar bent is een wardrive kit :) heb er zelf reeds een aangeschaft voor m'n laptop van Senao, met 5dbi antenne. Werkt super :)

• Vinnie84
Goedemorgen iedereen,

Ik heb al duidelijk dat ik geen laptop kan kopen. Daarom wou ik het anders proberen. Net als me usb wlan nic wil ik mobiel zijn zodat ik in meerdere buurten kan tjekken. Bij 1 vriend doe ik dat wijkje al met zijn buurman. Dus daarom dacht ik... Als ik die D-Link 2000AP+ koop die ook client mode ondersteund kan ik dat kastje mee nemen en bij andere aansluiten. Of kan dit die niet met die AP?
Het is een zelfde soort AP met de zelfde soort opties als de Linksys WAP54G. Dus met de opties:
Access Point, Access Point Client, Wireless Repeater, Wireless Bridge. Ik heb een Linksys kaartje dus dat signaal moet dus gerepeat kunnen worden.....

Of iemand moet een usb kaartje weten waar je een erg groot bereik mee hebt?
De pci kaart met externe antenne is als dat van die AP's niet door gaat zo lijkt het wel het beste om te doen...

Ik wil geen discussie opgang brengen en wil al helemaal niet afpersen. VIndt het gewoon een erg interresant gedeelde van ICT en heb er bijna geen ervaring mee. Zo doe ik ervaring op leer er van en help me mede-mens door ze te waarschuwen. En als ik dan me zelf aanbiedt voor een leuk zacht prijsje om het te beveiligen worden we er eigenlijk allemaal maar beter van. IMO.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnie84 op 16-06-2005 13:46 ]

Verwijderd

imp schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:15:
De moraal van dit verhaal: het is geen afpersing om mensen te wijzen op werk dat gedaan moet worden, en dat werk dan ook voor een redelijke prijs aan te bieden.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Wat de TS wil doen is bewust zoeken naar onbeveiligde dingen. In jouw verhaal zou dat zijn dat zo'n kwik-fit gast bij het stoplicht iedere auto afgaat opzoek naar een auto met gebreken. Dat is dubieus.

Maargoed, er is al genoeg te vinden over het bereik van verschillende merken en soorten apparatuur. Met een beetje zoeken vind je daar ontzetttend veel over en dit topic is daardoor een beetje overbodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.