Toon posts:

opera in geheugen tijdens windows startup

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu ruime tijd opera als webbrowser en ben hier echt super tevreden over.
ik vind het alleen redelijk lang duren wanneer hij de eerste keer opstart wanneer windows is gestart.

nu vroeg ik me af, is het misschien mogelijk om opera in het geheugen te laden tijdens het starten van windows zodat deze sneller laadt?
En ik bedoel dus niet(!) dat opera geopend moet worden tijdens de startup van windows, want daar kom ik zelf ook nog wel uit ;)

mvg nitsua

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien een optie om opera geminimaliseerd op te starten, in het systeemvak?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Uhm, hooguit een RAM-drive maken en daar opera op installeren en de map laten kopieren bij het opstarten dmv een batch bestandje?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Misschien een open deur, maar er staat dat je het al geruime tijd draait, draai je wel de nieuwste versie (8.01) ? V8 is nl stuk sneller dan 7.54.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik draai zeker versie 8! en die is idd ook al een stuk sneller in opstarten dan 7.54.
maar ik blijf het gewoon net vervelend vinden dat het telkens een tijdje duurt.
ik kan me nog herinneren dat ik ergens had gelezen dat er een optie "minimize to tray" was, maar daar kan ik niets meer over vinden.

@borromini: weet je dan misschien ook hoe je een programma minimized laat starten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 02:07 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 02:06:
ja, ik draai zeker versie 8! en die is idd ook al een stuk sneller in opstarten dan 7.54.
maar ik blijf het gewoon net vervelend vinden dat het telkens een tijdje duurt.
ik kan me nog herinneren dat ik ergens had gelezen dat er een optie "minimize to tray" was, maar daar kan ik niets meer over vinden.

@borromini: weet je dan misschien ook hoe je een programma minimized laat starten?
programma /minimize ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake,

op deze manier: (in de shortcut)

target: "C:\Program Files\Opera\Opera.exe" /minimize
want dat werkt namelijk niet..

zou het anders met een .bat kunnen? of denk ik nu al weer te moeilijk?

Verwijderd

Ben ik nou zo simpel of ziet iedereen de prefetch fuctie over het hoofd. Toch gewoon /prefetch:1 achter de snelkoppeling zetten?
Pagina: 1