[XP] Achtergrondprogramma's gelijktijdig afsluiten*

Pagina: 1
Acties:

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 16:49
Hoi,

weet iemand hoe ik in Windows XP het proces kan automatiseren om een aantal lopende achtergrondprogramma's tesamen tijdelijk uit te schakelen om aldus een bepaald zwaar programma te laten opstarten met gebruik van het grootst mogelijk aantal beschikbare bronnen (resources) ?

Ik denk hierbij aan een soort macro of script of wat dan ook, zodat ik voortaan slechts met 1 klik op de betreffende snelkoppeling van dat script/macro/whatever van start kan gaan en dan het programma in kwestie lanceren, en eveneens met 1 klik op een andere snelkoppeling (script/macro/whatever) om - na het verlaten van dat zwaar programma - alle tijdelijk uitgeschakelde - achtergrondprogramma's terug te activeren.

Alvast bedankt voor de tips ! ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Maak een batch aan (.bat-bestand) met het volgende voor af te sluiten:
taskkill /F /IM *programma.exe*

En om ze weer op te starten, kijk even met MSConfig hoe ze opgestart worden (bepaalde variabelen). Als ze in je PATH staan, dan is alleen
"programma.exe" -evt variabelen
genoeg. ;)

Success. :)

edit:
Oh, en voor services vv :+

[ Voor 21% gewijzigd door pasta op 16-06-2005 01:20 ]

Signature

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Met "net start/stop <servicenaam>" kan je services starten en stoppen. Gewone programma's is wat lastiger denk ik :)

edit:

^^ dus

[ Voor 23% gewijzigd door StarLite op 16-06-2005 01:15 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik verander even de titel een beetje zodat je probleem er iets duidelijker in staat. Allleen 'Achtergrondprogramma's' zegt niet zoveel :P Ik plak er ook gelijk [XP] voor, omdat we dat altijd doen in Windows Operating Systems. Zie hierover de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 16:49
Danku vriendelijk allen voor de tips. Ik ga er gebruik van maken.

Doei ! ;)