draadloos internet met chello Xtreme

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Halloa, ik heb tot nu toe altijd kabelverbinding gehad. Maar wil over naar draadLOOS internet.
Ik heb chello extreme. Nou was ik in de mediamarkt, kreeg ik de netgear (http://www.netgear.com/products/details/WGT624.php) mee + de usb ontvanger stick voor in de pc.

Dus ik kabel vanuit muur in modem, vanuit modem in router en dan draadloos contacten met pc boven.
Dit lukte goed, echter was snelheid maar 1,00 mb's download met test.

Bekabeld is het zo een 2,2 mb/s met download test van 100 mb

Ik zie door de bomen het bos niet meer op internet.

Ik wil dus draadLOOS internetten. Maar zijn er al routers die >draadloos< de chello extreme snelheid volledig ondersteunen, of is die sneleheid alleen nog maar bekabeld te halen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

phemelrijk schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:33:
Halloa, ik heb tot nu toe altijd kabelverbinding gehad. Maar wil over naar draadLOOS internet.
Ik heb chello extreme. Nou was ik in de mediamarkt, kreeg ik de netgear (http://www.netgear.com/products/details/WGT624.php) mee + de usb ontvanger stick voor in de pc.

Dus ik kabel vanuit muur in modem, vanuit modem in router en dan draadloos contacten met pc boven.
Dit lukte goed, echter was snelheid maar 1,00 mb's download met test.

Bekabeld is het zo een 2,2 mb/s met download test van 100 mb

Ik zie door de bomen het bos niet meer op internet.

Ik wil dus draadLOOS internetten. Maar zijn er al routers die >draadloos< de chello extreme snelheid volledig ondersteunen, of is die sneleheid alleen nog maar bekabeld te halen?
ELKE draadloze router/AP kan een stuk sneller als Chello Extreme (laagste snelheid is 11Mbit). E.e.a. hangt natuurlijk af v/d kwaliteit van je draadloze link.

Add: ah je probleem is dus dat Chello Extreme 20Mbit is. Idd weinig apparaten ondersteunen dit op de WAN kant.
Als ik me niet vergis heeft DLINK, wel enekele apparaten.

[ Voor 11% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-06-2005 16:24 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

KillerAce_NL schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:22:
Add: ah je probleem is dus dat Chello Extreme 20Mbit is. Idd weinig apparaten ondersteunen dit op de WAN kant.
Als ik me niet vergis heeft DLINK, wel enekele apparaten.
Volgens de specs hier: http://www.netgear.com/pdf_docs/WGT624_ds_04Nov2003.pdf kan de wan kant 100mbit aan. Dus dat zal het probleem niet zijn.

phemelrijk, wat is de snelheid als je de router naast je pc legt? Als test dus.
Je had al een kabel naar je pc, dus die router is daar eenvoudig aan te sluiten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jah, sorry net gezien, de WAN kant is idd auto-sensing. Zal dus puur een Wlan probleem zijn.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Hoi heb ik gedaan...

maar de snelheden waar men over praat is mi de bekabelde snelheid..of niet?

BC(laatste poster nu) schreef :

De volgende route kan extreme ook aan.

NETGEAR WGT 624.

Deze route is momenteel in de aanbieding bij Mediamarkt inclusief usb stick voor een prijs van 88 euri.

Deze had ik dus, en deze bleek maar max 1,02 mb/s draadloos te kunnen verzenden. Toen ik de kabel gebruikte, met gemakt 2,2 mb/s. Dus de router kan de extreme wel aan, maar dan bekabeld.
En ik wil dus draadloos 1 pc willen voorzien van internet.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
job schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:28:
[...]

Volgens de specs hier: http://www.netgear.com/pdf_docs/WGT624_ds_04Nov2003.pdf kan de wan kant 100mbit aan. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Om, maar bij mijn test kwam ik draadloos niet verdan dan 10Mbps (rond de 1mb/s download)

phemelrijk, wat is de snelheid als je de router naast je pc legt? Als test dus.
Je had al een kabel naar je pc, dus die router is daar eenvoudig aan te sluiten.
Oei, kan niet meer testen, app. is al terug naar de MediaMarkt, mocht hem terug brengen als hij niet zou werken, heb dat gedaan en geld terug gekregen.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:35:
Jah, sorry net gezien, de WAN kant is idd auto-sensing. Zal dus puur een Wlan probleem zijn.
OKeej, en wat houdt dat in dan?

Verwijderd

Haal eens een Senao Accesspoint.. (www.zx-yagi.nl)

Ze kosten wat meer maar ze zijn wel 2x zo sterk als andere merken..Dus beter signaal :) Ik gebruik ze zelf met een omni antenne eraan met een bereik van zon 3km :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:38:
Haal eens een Senao Accesspoint.. (www.zx-yagi.nl)

Ze kosten wat meer maar ze zijn wel 2x zo sterk als andere merken..Dus beter signaal :) Ik gebruik ze zelf met een omni antenne eraan met een bereik van zon 3km :)
3km ?? Dan zit je dus wel over het toegestane zendvermogen ?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik ben naar Mycom gegaan en heb nu deze meegekregen.

De Asus WL500G router en een asus USB2.0 WL 167G wlan adapter

In de zelfde opstellings als met de netgear heb ik een signaalsterkte van 55 %
Ik heb toen de router naar boven gebracht en naast de pc gezet met ontvanger.
Toen was de signaalsterkte 65 % dus ook niet echt heeel veel meer, dit had ik echter niet verwacht, ik dacht dat het nu wel bijna 100% zou moeten zijn.

Dus oude opstelling weer gedaan, beneden router, boven in kamer pc.

Met http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin haal ik zo rond de 1,50 mb/s draadloos. Hij begint met 2,80 mb/s en loopt dan terug.

Met een download van ati.com haalde ik met 40 mb zo een 1,90 mb/s sec. draadloos. Dus dat vind ik al erg goed zeg maar.

Dus al met al doet deze router het hier een stuk beter, en het instellen ging erg goed trouwens.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een snelle server voor een download test. Is die er? Zodat ik kan kijken of de max. snelheid van chello extreme wireless kan plaatsvinden hier..

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:11:
[...]

3km ?? Dan zit je dus wel over het toegestane zendvermogen ?
Hehe.. Met die antenne eraan wel.. Maar zonder antenne niet.. Die Senao APtjes zijn 100mW.. das het maximale dat mag in NL.

edit: Ik gebruik altijd http://speedtest.multikabel.nl/index2.html
Ik heb daar 8mB/sec vanaf zien gaat dus die 20 van jou lukt ook wel :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 12:55 ]

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:53:
[...]

edit: Ik gebruik altijd http://speedtest.multikabel.nl/index2.html
Ik heb daar 8mB/sec vanaf zien gaat dus die 20 van jou lukt ook wel :P
Ok heb even getest. Draadloos kom ik tot max. 1,64 mb/s download.
Pagina: 1