iTrip Frequenties bij jou in de buurt? iPod FM

Pagina: 1
Acties:
  • 879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 16:25

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic al eens voorbij was gekomen of dat er een hele website voor is opgestart dus begin ik zelf maar.

Ik zou graag, via jullie natuurlijk, een lijst willen samenstellen voor de beste iTrip frequenties bij jou in de buurt.
Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_itripblack.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_itrip_mini_solo.jpg
Zo kunnen we een landelijke lijst opzetten van goeie zend frequenties voor "Die Übergadget" ;) van de iPod.

Dit is dus ff geen forum topic om dit apparaat af te zeiken a.u.b!

Dan begin ik natuurlijk ook maar.

Amsterdam - 101.0 FM
Den Haag - 99.1 FM
Leiden - 101.0 FM

[ Voor 5% gewijzigd door dr.cody op 15-06-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

heeft zo'n apparaat niet een bereik van ~5 meter?
is dan erg leuk voor in de auto, maar voor uitzenden? 8)7

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gekkenhuis schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:23:
heeft zo'n apparaat niet een bereik van ~5 meter?
is dan erg leuk voor in de auto, maar voor uitzenden? 8)7
Ik denk dat de TS bedoelt welke frequenties het beste werken. Dit is namelijk afhankelijk van andere zenders op de FM-band.

Zonde dat deze geweldige gadget illegaal is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

uhhm iTrip is illegaal in Nederland. Je mag het niet gebruiken, en riskeert met gebruik een boete van ca 350 euro. Daarnaast ben je als je gepakt wordt ook je iPod kwijt. Het lijkt met dus niet verstandig om hier een topic over te openen op GoT, aangezien Tweakers.net BV voor zover ik weet niets te maken wil hebben met illegale zaken, en helaas valt in Nederland het gebruik van de iTrip onder 'illegale zaken'

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Whieee schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:25:
uhhm iTrip is illegaal in Nederland. Je mag het niet gebruiken, en riskeert met gebruik een boete van ca 350 euro. Daarnaast ben je als je gepakt wordt ook je iPod kwijt. Het lijkt met dus niet verstandig om hier een topic over te openen op GoT, aangezien Tweakers.net BV voor zover ik weet niets te maken wil hebben met illegale zaken, en helaas valt in Nederland het gebruik van de iTrip onder 'illegale zaken'
Mag ik wel vragen waarom de iTrip illegaal is ? ben wel erg nieuwsgierig geworden nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wild pigeon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:26:
[...]

Mag ik wel vragen waarom de iTrip illegaal is ? ben wel erg nieuwsgierig geworden nu!
Omdat als je de iTrip gebruikt, je een eigen radiozender maakt. En dat mag niet in Nederland :)

Alhoewel je de iTrip wel kunt kopen bij de Apple store, maar niet bij andere leveranciers.

[ Voor 15% gewijzigd door LifeTecH op 15-06-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Is de iTrip dan zoveel meer dan een gewone FM ontvanger ? (sorry voor deze wellicht noob vraag ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wild pigeon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:28:
Is de iTrip dan zoveel meer dan een gewone FM ontvanger ? (sorry voor deze wellicht noob vraag ?)
ja. Het is namelijk geen ontvanger maar een transmitter, en dat is waar de problemen ontstaan. Je mag in Nederland namelijk niet zomaar op FM uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Leiden/Amsterdam 101.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wild pigeon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:28:
t is dus een zender, heel handig, maar wel illegaal, je hebt namelijk geen vergunning

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody

dr.cody

Topicstarter
Om gelijk maar een reactie te geven op jullie reacties.

De iPod werd een kleine tijd gedoogt in NL. Maar werd uiteindelijk, soms hardhandig, verwijderd uit de schappen omdat er een artikel verscheen in de Telegraaf en daarop allemaal lezers van die krant der boze brieven over gingen schrijven. Met de meest extreme ideeën dat als iedereen zo'n ding in NL zou gebruiken dat ze hun favoriete zender (radio10gold?!? 8)7 ) niet meer zouden kunnen horen. |:(

"And monkeys will fly outa my butt!"

Je mag, bij wet geen FM uitzenden in het publieke spectrum zonder een licentie.
Maar daar zal hopelijk binnenkort een eind aan komen door, jawel, de europese unie! Ze zijn dus ergens goed voor.

De wet zal dus zo aangepast worden dat het wel legaal wordt doormiddel van een berijklimiet op te geven.

Maar blijf alstublieft de frequencies posten!

Maar dat duurt nog wel even.

Okay, het apparaat is dus mischien op dit moment "illegaal" maar met een berijk van ± 5 m. stoor ik niemand!

En hoeveel politiagenten weten nou van het bestaan af en weten hoe hij der uit ziet?

"Maar dat is mijn bluetooth iTrip meneer de agent! Das nieuw!" })

[ Voor 7% gewijzigd door dr.cody op 15-06-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dr.cody schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:41:

De iPod werd een kleine tijd gedoogt in NL. Maar werd uiteindelijk, soms hardhandig, verwijderd uit de schappen omdat er een artikel verscheen in de Telegraaf en daarop allemaal lezers van die krant der boze brieven over gingen schrijven. Met de meest extreme ideeën dat als iedereen zo'n ding in NL zou gebruiken dat ze hun favoriete zender (radio10gold?!? 8)7 ) niet meer zouden kunnen horen. |:(

Maar daar zal hopelijk binnenkort een eind aan komen door, jawel, de europese unie! Ze zijn dus ergens goed voor.

De wet zal dus zo aangepast worden dat het wel legaal wordt doormiddel van een berijklimiet op te geven.

Okay, het apparaat is dus mischien op dit moment "illegaal" maar met een berijk van ± 5 m. stoor ik niemand!

En hoeveel politiagenten weten nou van het bestaan af en weten hoe hij der uit ziet?

ook geveinsde onwetendheid is illegaal. Het gaat er niet om wat jij vindt of doet om oom agent te misleiden, het gaat erom dat T.net BV niet geassocieerd wenst te worden met illegale zaken, en daar valt de iTrip vooralsnog onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Whieee schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:48:
[...]

ook geveinsde onwetendheid is illegaal. Het gaat er niet om wat jij vindt of doet om oom agent te misleiden, het gaat erom dat T.net BV niet geassocieerd wenst te worden met illegale zaken, en daar valt de iTrip vooralsnog onder...
het verkopen van de itrip is niet legaal, gebruik wel.

Verder lekker boeiend, je mag ook niet downloaden en er zijn wel topics met 'wat moet ik downloaden- download ideeën e.d'.

Dus ik zou zeggen; :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody

dr.cody

Topicstarter
De agenten die ik ken vinden het niet echt een probleem als je het maar even duidelijk uitlegt wat het apparaat dan doet dus zo illegaal is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
hahaha leuk ding waar kun je die krijgen ???
en mag je hem als zaak verkopen dan of mag dat ook niet ???

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:20
dr.cody schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:55:
De agenten die ik ken vinden het niet echt een probleem als je het maar even duidelijk uitlegt wat het apparaat dan doet dus zo illegaal is het ook weer niet.
Dat heet gedogen maar dat maakt het gebruik van een iTrip niet minder illegaal!
Ik blijf het stupide vinden dat een zender met een bereik van slecht 5 meter verboden is, maar dat is weer een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

wizzard schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:56:
hahaha leuk ding waar kun je die krijgen ???
en mag je hem als zaak verkopen dan of mag dat ook niet ???
Ik heb hem zelf bij Amazon besteld, maar moest wel een adres in de US opgeven, omdat er een leveringsboycot is voor dit ding in NL (zal wel mee te maken hebben dat dat ding illegaal is)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, leuk onderwerp om over te discussieren.

Want wat als ik nou WEL een licentie heb op een bepaalde FM frequentie? Dan zou ik gewoon legaal aan een iTrip moeten kunnen komen toch? Natuurlijk, de kans dat iemand die een FM frequentie licentie heeft een iTrip gaat gebruiken voor het uitzenden hierop is 0,0 maar op deze manier moet je wel redeneren als je naar de wet kijkt.

Waarom denk je dat het gedoogt wordt? Omdat het gewoonweg niet te controleren is, tenzij je natuurlijk op "heterdaad" betrapt wordt, en geen geldige licentie kan tonen.

Daarom zou het op zich geen probleem moeten zijn om aan een iTrip te komen, omdat het ook voor legale praktijken gebruikt kan worden.....

Ignorance is bliss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-10 21:46
wat als iemand een fm frequentie koopt en mensen toestaat hem vrij te gebruiken voor hun i trip. Dan is niemand meer in nl illegaal bezig, lijkt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:51:
wat als iemand een fm frequentie koopt en mensen toestaat hem vrij te gebruiken voor hun i trip. Dan is niemand meer in nl illegaal bezig, lijkt mij??
Het enigste nadeel is dat iTrip nooit op dezelfde frequentie goed werkt overal in nederland, dan zou je dus de hele FM band op moeten kopen..... wie begint met doneren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:52
dr.cody schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:41:

Jou zouden ze eerst terug moeten schoppen naar de basisschool...

want jij mag mij toch even gaan uitleggen wat "berijk" is

--

met een berijk van ± 5 m
--

het is BEREIK... pure verloedering van het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeriuM schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:53:
[...]

Jou zouden ze eerst terug moeten schoppen naar de basisschool...

want jij mag mij toch even gaan uitleggen wat "berijk" is

--

met een berijk van ± 5 m
--

het is BEREIK... pure verloedering van het Nederlands
offtopic:
Begin dan zelfs eerst met de goede gewoonte om zinnen met een hoofdletter te beginnen, en te eindigen met een punt. Beetje hypocriet niet? Het gaat hier om de inhoud van een reactie, niet om de reactie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Goed, de iTrip is dus inderdaad niet legaal in Nederland.
De FM frequentie, waar het apparaatje op werkt, is namelijk geen vrije band in Nederland, en dus mag daar niet jan en alleman op gaan uitzenden.

Niet alleen het verkoop, maar ook het gebruik is dus illegaal in Nederland.
In hoeverre dat terecht is of niet, doet er hier niet toe: het mag niet, en dus zien we er liever geen topic over op GoT, hoewel ik het idee in elk ander geval wel erg leuk had gevonden, omdat dit een van de weinige onderwerpen is waarover een opsomtopic wel leuk is.
overigens leuk om te weten: die dingen zijn niet zo nauwkeurig in hun frequentiebereik, en kunnen dus een behoorlijk deel van de FM band verstoren. En denk maar niet dat die storing beperkt blijft tot de 5 meter bereik die zo'n ding heeft. Wees blij dat niet iedere idioot hier op de FM band mag uitzenden :)

Dat dit topic op slot gaat, is dus logisch, aangezien het apparaatje hier nu eenmaal niet gebruikt mag worden.

De mensen die hier in het topic hebben gereageerd dat het illegaal is, zou ik nog even met klem op de Algemene gedragsregels (Netiquette) willen wijzen, en dan met name het stuk over het niet reageren in "slechte" topics. Die topicreport knop zit er niet voor niets, en we zien het echt wel. Ga gewoon niet in het topic reageren, en al helemaal niet over iemands taalgebruik :/

[ Voor 112% gewijzigd door dawuss op 16-06-2005 01:18 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.