Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid dempen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 20:51
Hallo,

Ik vroeg me af of ik met mijn case ook van die demp-matten kan gebruiken, want ik heb mijn case gemod met een window en wat fans. daarom weet ik niet zeker of dit dan wel nut heeft. Ik zou graag willen weten of het in deze case kan: (en ook welke ik dan het beste kan kopen ;P )

Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl////e107_plugins/content/images/image/7_1_im000360.jpg

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dempingsmatten hebben weinig effect als je het mij vraagt...

Laat al je ventilatoren zo langzaam mogelijk draaien, maar wel zo snel zodat alles wel koel blijft. (fanbus/zalman fanmate) Tussen de harde schijven en schroeven kun je rubberen ringetjes doen, als hier ruimte voor is.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 15-06-2005 22:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ReX_NL
Prutz0r schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:50:
Dempingsmatten hebben weinig effect als je het mij vraagt...

Laat al je ventilatoren zo langzaam mogelijk draaien, maar wel zo snel zodat alles wel koel blijft. (fanbus/zalman fanmate) Tussen de harde schijven en schroeven kun je rubberen ringetjes doen, als hier ruimte voor is.
ok, dat is dan heel jammer (ik kan en me fans niet nog zachter zetten :P en ik kan er geen ringetjes tussen doen :( ) Maar omdat ik net een niewe voeding heb gekocht van Thermaltake (die heel veel herrie maakt, 45db) wou ik eigenlijk iets zoeken om het te kunnen dempen. zijn er nog andere manieren dan matten?

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

ReX_NL schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:53:
[...]

ok, dat is dan heel jammer (ik kan en me fans niet nog zachter zetten :P en ik kan er geen ringetjes tussen doen :( ) Maar omdat ik net een niewe voeding heb gekocht van Thermaltake (die heel veel herrie maakt, 45db) wou ik eigenlijk iets zoeken om het te kunnen dempen. zijn er nog andere manieren dan matten?
voeding terugsturen en een tagan terugvragen, niks dempmatten :+

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• ReX_NL
oshiro schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:00:
[...]

voeding terugsturen en een tagan terugvragen, niks dempmatten :+
maar het is standaart dat ie zoveel herrie maakt :P en ik wil deze houde omda het een goeie/toffe voeding is (en nog maar 3 dagen oud ;) ) dus daarom zocht ik naar een andere manier waarmee ik meteeen al het geluid demp ;)

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 19:56
De fan van de voeding moet je op 5volt laten draaien, dat scheelt een hoop herrie. Echter moet je dan je voeding losschroeven en heb je er geen garantie meer op.
De rest van je fans kun je ook op 5 (of 7) volt laten draaien. Als je een beetje stille schijven hebt, heb je helemaal geen dempingsmatten meer nodig.

Verwijderd

Het scheelt een hoop waneer je de fans in de midde van de kast monteerd in de plaats van de zijkanten. Maar daar denken ze jammer niet zo aan bij consumenten spul. Bij wat prof spul heb je wel systemen waar de fan midde in de kast zijn gemonteerd waardoor je ze veel minder hoort.
Is ook logishe want waar een opening in een kast zit komt het geluid uit, hoe dichter bij zo gat een geluidsbron plaats hoe harder je hem hoort.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Aangezien het je voeding is die veel herrie maakt, kun je het beste daar beginnen.
De voeding is nieuw, ik neem dus aan dat je niet je garantie wilt screwen door ermee te gaan kloten :)

Je kunt iig kijken voor die siliconendingen die je tussen je kast en je voeding stopt. Zijn bij menig pc zaak wel te krijgen.
En je kunt kijken of je het ruisen van de fans kunt laten verminderen door ze meer 'ruimte' te geven, al geef ik je weinig kans daarbij zonder dat je de fan-grills gaat wegzagen oid.

Enne zit er geen tempsensor in dat ding waarmee je de fans kunt aansturen? Welke TT-psu is het eigenlijk?

* oshiro vindt 45 dBa voor een PSU toch wel veel :X

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Ik zou eerder een nieuwe case kopen of psu en wat fans dan matten, kijk eens bij Silentpcshop of bij Nexus, vooral die Nexus Breeze kast is erg goed, hoewel die ook matten heeft. Op http://www.endpcnoise.com/ staan nog wat meer producten qua pc-silencing.

• ReX_NL
LB Back schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:09:
Ik zou eerder een nieuwe case kopen of psu en wat fans dan matten, kijk eens bij Silentpcshop of bij Nexus, vooral die Nexus Breeze kast is erg goed, hoewel die ook matten heeft. Op http://www.endpcnoise.com/ staan nog wat meer producten qua pc-silencing.
dat is eigenlijk ook al weer een probleem :P want ik heb deze case nou zo'n 2 maanden, en me vader zal het 100% niet goed vinden als ik nu al weer een nieuwe koop (mijn 4e al :P )

• ReX_NL
oshiro schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:09:
Aangezien het je voeding is die veel herrie maakt, kun je het beste daar beginnen.
De voeding is nieuw, ik neem dus aan dat je niet je garantie wilt screwen door ermee te gaan kloten :)

Je kunt iig kijken voor die siliconendingen die je tussen je kast en je voeding stopt. Zijn bij menig pc zaak wel te krijgen.
En je kunt kijken of je het ruisen van de fans kunt laten verminderen door ze meer 'ruimte' te geven, al geef ik je weinig kans daarbij zonder dat je de fan-grills gaat wegzagen oid.

Enne zit er geen tempsensor in dat ding waarmee je de fans kunt aansturen? Welke TT-psu is het eigenlijk?

* oshiro vindt 45 dBa voor een PSU toch wel veel :X
Ik heb de thermaltake PurePower 480w W0019 (deze kan ik ook op low zetten, maar dan word hij te warm onder het gamen :( ) en dan zetten ze ook nog low noise op de doos 8)7 :9

[ Voor 5% gewijzigd door ReX_NL op 15-06-2005 23:14 ]

• LB Back
mwah, als je geen andere voeding of case wilt, en ook geen andere fans wilt of tips hierover in dit draadje opvolgen, kun je ook nog overwegen je pc in een apart hok te zetten :P

• ReX_NL
LB Back schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:15:
mwah, als je geen andere voeding of case wilt, en ook geen andere fans wilt of tips hierover in dit draadje opvolgen, kun je ook nog overwegen je pc in een apart hok te zetten :P
een andere voeding wil ik cker niet, deze is 3 dagen oud ;) en een case geef ik nix om, maar mag ik nie van me vader. en fans zijn het probleem niet (me fans zijn maar 17db, op 1 na, die is ook 45 :P )

wat ik eigenljik wilde, is dus een manier waarmee ik alles in 1 keer stille maak, niet fan voor fan en case voor case enz. :P

[ Voor 12% gewijzigd door ReX_NL op 15-06-2005 23:17 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28
De fan in je voeding zit aan de buitenkant van de kast, al pur je de hele kast vol, dat ding zal herrie blijven maken.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

om nog even terug te komen over die dempingsmatten I(akasa bijv.)

mensen vellen snel het oordeel "ze werken niet"

dat is echter totaal NIET waar.

ze werken wel degelijk, maar niet zoals de mensen verwachten. Men verwacht bij een dempingsmat dat het geluid in zn geheel gedempt wordt, echter uit verschillende tests is gebleken (ook eigen ervaring) dat het vooral de hoge tonen dempt (hard disks bijv).

Ze werken dus wel degelijk! Mits je het goed gebruikt/toepast

• ReX_NL
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:02:
om nog even terug te komen over die dempingsmatten I(akasa bijv.)

mensen vellen snel het oordeel "ze werken niet"

dat is echter totaal NIET waar.

ze werken wel degelijk, maar niet zoals de mensen verwachten. Men verwacht bij een dempingsmat dat het geluid in zn geheel gedempt wordt, echter uit verschillende tests is gebleken (ook eigen ervaring) dat het vooral de hoge tonen dempt (hard disks bijv).

Ze werken dus wel degelijk! Mits je het goed gebruikt/toepast
o, dan heeft dat eigenlijk geen nut meer, angezien mijn voeing het meeste lawaai maakt.
is er dan ook nog een andere manier om alles in 1 keer stil te krijgen of niet?

alvast bedankt! _/-\o_

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
je pc uitzetten

Serieus, er zijn hierboven legio opties genoemd. Er is niet 1 ding dat je kan doen zodat je pc stil is.

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 10:45

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

Met een fan controller je fant terug regelen naar ongeveer 1500 toeren
http://www.ms-services.nl/webwinkel
, dan hoor je ze niet ... en als je handig bent soldeer je een weerstand tussen de fan van je PSU, dan hoor je deze ook al een stuk minder ( je kan er ook een potmeter tussen zetten , dan kan je deze afregelen indien je voeding meer koeling nodig heeft )

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele/IMG_1756.jpg

Ik heb voor mijn CIP die dikke geluidswerende matten gekocht, die zijn 3cm dik, en gebruiken ze volgens mij ook in geluidsstudios.

De Nederbelg !

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Juist als je voeding maar 3 dagen oud is zou ik hem terugsturen. Webshops hebben 7 :? dagen niet goed geld terug (wettelijk vastgelegd). Winkels geven vaak 1 of 2 weken niet goed geld terug garantie. En dan kan je voor hetzelfde geld een voeding kopen die WEL stil is, en veel effectiever is dan dempingsmatten... :Z

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Nee, in geluidsstudio's hebben ze proffesionele geluidsdempers. Geen gammaspul. Die dempmatten werken absoluut niet goed genoeg, ook al zijn ze 3 cm. Je moet sowieso een meer lagen systeem hebben. Maar elke gaatje is een lek, dus dat werkt nooit. Je zou elke fan dicht moeten stoppen.
Beter werk echt de geluidsopwekker weg te werken.

U vraagt, wij antwoorden.

• LB Back
jellabie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:57:
[afbeelding]

Ik heb voor mijn CIP die dikke geluidswerende matten gekocht, die zijn 3cm dik, en gebruiken ze volgens mij ook in geluidsstudios.
Die matten worden niet voor geluidswering gebruikt in studio's maar voor de acoustiek, tegen o.a. galm. Over het algemeen kun je zeggen dat geluidsdemping alleen met massa bereikt kan worden. Wel is het zo dat bepaalde structuren geluidsgolven kunnen "breken" of verspreiden. Maar om nu een betonmuur van 30 cm om je pc te bouwen :+ Vooral lastig als je een dvdtje erin wilt doen.

• MeMoRy
Krijg je ook meer dit soort platen
Afbeeldingslocatie: http://www.8thstreet.com/images/auralex2foam.jpg

Peperduur

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jellabie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:57:
[afbeelding]

daar zit mijn kast ook vol mee, tis een beetje voor het geluid maar het werkt niet echt veel heb het meer omdat het er in mijn mening goed uitziet

verder liggen mijn hdd's op schuimrubber wat erg veel scheelt, heb waterkoeling op de cpu en gpu een fancontroller die de 2 fans die ik heb op ~6 volt zet, die fans zijn zo goed als onhoorbaar maar geven net genoeg flow om de radiateur en de hdd's koel te houden

mijn pc is echt super stil te noemen en daar heb ik het ook voor gedaan, kan er prima bij slapen zo stil is ie, maarja het kan nog stiller wil graag een volledig passieve radiateur en dan ook een watergekoelde voeding zodat alle fans uit de pc kunnen, denk alleen dat er nog wel een fan in de voeding zal moeten, maar als het helemaal passief kan nog beter :)

ben er zo al een paar jaar mee bezig om em zo stil mogelijk te maken en het is al best aardig gelukt maarja wil graag nog stiller :P

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Doe die voeding de deur uit en haal een tagan 480w. Doet precies hetzelfde, maar is veel stiller. Zet vervolgens al je fans op 7v en haal die matten bij de gamma. Ze doen het wel, maar dan moet je het wel goed doen. En doe die 45dB fan weg, haal dan een goede papst of iets anders van die kwaliteit.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:20:
[...]

verder liggen mijn hdd's op schuimrubber wat erg veel scheelt,
Heb je er een foto van?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:20:
[...]

daar zit mijn kast ook vol mee, tis een beetje voor het geluid maar het werkt niet echt veel heb het meer omdat het er in mijn mening goed uitziet
mijn ervaring is dat t wel goed helpt tegen die hoge geluiden van je HD...

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
ReX_NL schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:06:
[...]

o, dan heeft dat eigenlijk geen nut meer, angezien mijn voeing het meeste lawaai maakt.
is er dan ook nog een andere manier om alles in 1 keer stil te krijgen of niet?

alvast bedankt! _/-\o_
Er zijn losse NTC weerstandjes te koop. Deze regelen de snelheid van je fan op temperatuur. Je zal alleen je voeding open moeten schroeven en dat ding ertussen solderen. (optie is dan natuurlijk ook om er een papst o.i.d. in te schroeven _/-\o_ )

Tis of het een of het ander. Maar er iets omheen fabriceren is geen optie of je moet je hele pc in een geluidsdichte kist gaan timmeren.

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
http://www.silentpcreview.com/

kijk ook eens op deze website. maar verwacht niet dat je dat kreng geluidsloos krijgt ;)

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Of je zet je orginele fan vast (mischien fikt hij na een tijdje wel uit?) en plaatst er op dezelfde plek een paps fan achter (extern buiten de voeding).. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door AMD 64 op 17-06-2005 10:43 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• MeMoRy
Wat soms ook helpt is dat standaard grill wegzagen en zo'n wireframe fangrill te plaatsen. Scheelt weer wat turbulenten en dus wat geluid.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
denk dat ik die nog wel ergens heb, als ik em heb komt ie er zo aan :)

jah gevonden, heb geen pic waar ze in de kast zitten want ze zitten beide in een 5,25" rekkie, ze zitten in 2 oude hdd koelers die ik gesloopt heb, zit wel netjes een frontje voor die lucht doorlaat ook zwart gespoten zodat het er ook nog eens een beetje netjes uit ziet

Afbeeldingslocatie: http://img239.echo.cx/img239/7179/11313193vn.th.jpg
bigfoot1942 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:56:
[...]

mijn ervaring is dat t wel goed helpt tegen die hoge geluiden van je HD...
het helpt idd zeker wel wat ja, maar niet zoveel als dat het helpt om ze op schuimrubber te leggen volgens mij scheelt dat namelijk meer dan de helft van het lawaai

[ Voor 73% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2005 13:48 ]

Pagina: 1