350D RAW niet goed onder PhotoShop CS2

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een raar probleem. Ik heb vandaag foto's geschoten in RAW CR2 bestanden. Als ik deze met de nieuwe raw viewer van microsoft open doet hij het perfect, maar open ik de files in Photoshop dan klopt er niks meer van, de kleur is dof, de belichting is veel te sterk en hij zit bomvol ruis, niet zomaar ruis maar meer zwart wit ruis, terwijl je in zo'n geval meer kleurruis verwacht.

Ik heb Photoshop op automatisch ingesteld staan e.d.

Ook de DNG Digital Negative converter heb ik geprobeerd, ook als ik deze files open wil hij een veel te overexposed foto uitlezen.

De RAW is op de camera en op de microsoft viewer dus wel perfect, gelijk aan de JPG versie.

O ja, de laatste Adobe RAW versie staat er ook op, heeft geen effect.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 15-06-2005 22:51 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Als je ze via de dialog opent staan dan die settings rechtsonder (shadows etc) op auto?

|>

• Fairy
  • Niet online
Simon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:58:
Als je ze via de dialog opent staan dan die settings rechtsonder (shadows etc) op auto?
Alles staat op auto en op camera setting.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Hmm, en alls je alles daar nu precies in 't midden zet en kijkt of dat uitmaakt?

|>

• Fairy
  • Niet online
Simon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:01:
Hmm, en alls je alles daar nu precies in 't midden zet en kijkt of dat uitmaakt?
Thanx m8 :)

De foto die ik opende was te donker geschoten, maar doordat alles op auto stond ging photoshop deze zelf helemaal superbelicht bijregelen in plaats van de cam settings aan te houden. Als ik alles van auto af zet is het veel beter :) Thanx

Nu nog een manier vinden om dat ding zo ver te krijgen dat ie altijd de camera settings pakt en niet zijn eigen balancering er op los laat.

• Fairy
  • Niet online
Ah een vinkje "Use auto adjustments" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1