Mp3 naar MD in meerdere tracks

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik ben de trotse eigenaar van een Sony MD walkman R-70, heel mooi, en zwaar relaxed. Verder heb ik ook de DMX Xfire1024.. :P als geluidskaart. OK, prima dus..

Maar als ik mijn MD-recorder optisch aansluit, om dan MP3z te gaan recorden, dan krijg ik één lange track. Ik moet dan zelf handmatig de tracks gaan invoegen |:(
Ik weet dat er een manier moet zijn waardoor hij zelf de tracks invoegt. Maar dat gebeurt volgens mij alleen als het invoer signaal precies 0 is, is dat mogelijk?

Als ik nl. analoog opneem, dan krijg ik het wel voor elkaar om meerdere tracks op mijn MD schijfje te krijgen, zonder dat ik zelf tracks moet invoegen.

Isser iemand onder jullie die hetzelfde probleem heeft gehad, en ook de oplossing weet? Zou errug Cool 8-) zijn..

Plz help me :'(

• Skate2000
Ik weet het volgende:

- Het digitale signaal bestaat uit alle signalen (stereo mix), als hier ruis bijzit, dan wordt de ruis gewoon digitaal meegestuurd.

- Het is onzin dat sommige sony's er raar mee doen, met ieder merk werkt het niet..

- Op http://members.home.com/slaz/pause.zip is een geniale (voor MD gebruikers) plugin te downloaden, waar je die pauzes mee kan maken.

- Al doe ik 10 seconden pauze, er wordt nog geen track ingevoegd. Er zou dus een manier moeten zijn, om het signaal perfect 0.0 te krijgen, als Winamp dus NIETS speelt.

Maar hoe? Wie helpt?? 8-)

Ik heb al een keer iets gehoord over iets met de ekolizer ;) moet doen.. maarja.. omhoog? Omlaag? Ik weetet niet meer.. :'(

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Ik heb er zelf nog een van de oude garde (MZ-R30), 'k ben pas begonnen met het optisch opnemen van muziek. Had (en heb meestal nog) het zelfde probleem, kwam eerst omdat ik het knopje 'Synchro Rec' op 'OFF' had staan. Dus ik aangezet, krijg ik op 10 tracks nog maar 1 pauze ergens, werkt dus nog niet goed genoeg.
Maar ik denk dat ik dat pauze progje maar eens ga proberen, lijkt me ongevraagd toch iets dat ik best graag wil hebben :P

Verwijderd

Ja ik zoek ook nog es een goed prog om mooi mp3's op MD te zetten..

Dattie er 1 nr van maakt is niet zo moeilijk te omzeilen: je moet die pauze er dus tusen hebben, bv met die plugin, maar er zijn ook wel mp3 spelers waar je std 2 sec pauze tussen elk nr kan zetten..

Vervolgens stel je gewoon die db-waarde in zodat ie automatisch een nieuw nummer begint, ben vergeten hoe die ook maar weer heet....

Trouwens het moet mooier kunnen: hij zou digitaal toch de nrs moeten kunnen doorgeven; ik neem optisch op tenminste...

Dat MD-center van liveware kon ook niet wat ik wilde.......:(

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

gewoon een 2 seconden plugin van de winamp site halen, werkt perfect

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Skate2000
En hoe kan ik dan de dB waarde instellen? Iemand die dat weet?

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 19:29

Dizzy

Where am I?

ik heb hetzelfde probleem als jullie...

ik heb een mzr-55

in de handleiding staat wel zoiets dat als de MD een pauze krijgt van 5 seconden dat hij dan automatisch een nieuwe track aanmaakt.

bij analoog wacht hij 3 secinden (en dan komt er wel een poauze, ondanks dat er ruis is, daar wordt op gelet denk ik)

de MD centre van de sblive werkt op zich wel, maar dan moet je een pauze van 5 seconden instellen.

wat die md centre namelijk doet, is het geluid daadwerkelijk uitzetten (disablen)
als dit gebeurt, dan wordt er na 5 seconden wel ene pauze ingelast (bij mij tenminste)

enige nadeel is vind ik dan, is die 5 seconden duurt mij veel te lang.

ik neem dus gewoon s'avonds met winamp een playlist op, en de volgende ochtend neem ik de md mee en voeg ik de trackmarks zelf wel aan.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Maar het maakt niks uit of er wat ruis inzit: je kunt toch de "drempel" in dB's instellen??
Althans wel op mijn 520-homedeck...

Maar als je digitaal opneemt moet het toch ook kunnen met nummers en alles, en eventueel zelfs titels???

Als je van cd naar MD opneemt neemt ie wel alles over...

• Skate2000
Zou die MD centre ook werken bij een Terratec geluidskaart? Zou wel mooi zijn. Ik ben erachter gekomen dat de enige manier waarop mijn MD speler tracks maakt, is als ik de equalizer even aan en uit zet.. dan wordt de digitale uitgang even onderbroken, en dan krijg ik een nieuwe track.. maarja.. dat is ook geen doen, kan ik dus net zo goed met T-mark op mijn MD recorder doen. |:(

Damn.. :( wat zou ik nog meer kunnen proberen? Isser geen prog op de markt wat er voor zorgt dat de equalizer even aan en uit gaat? Of iets anders? Het ligt iig niet aan mijn MD recorder, als ik nl. een CD-speler met optical uit gebruik, en dan 3 sec pauze doe, dan maakt hij ook een nieuwe track aan.. het ligt dus nu alleen nog maar aan mijn hardware/software configuratie.. :)

En nu de oplossing nog.. ;)

Verwijderd

Hoe kanje in feite eigenlijk MP3's opnemen naar een MD ? kan dat eens degelijk uitgelegd worden . Ik heb een Sony MDS-JE300 en een SB Live ! Player 1024 .

Verwijderd

Hey skate2000: die functie die ik bedoelde heet: T.Mark Lsyn..

Met deze functie maakt ie automatisch nieuwe nummers aan als de stilte tussen de nummers een bepaalde tijd onder een bepaald niveau (in dB's) blijft...(het zgn. stiltepeil)

Dit stiltepeil kan ik regelen van -72 dB tot 0 dB...

Kan ik nou concluderen dat jij die functie helemaal niet hebt???

• Skate2000
ja, dat denk ik. We hebben het hier over een functie die dus op je MD-recorder moet zitten? Of niet?

dat zit iig niet op mijn MD-recorder. Het is maar zo'n portable dingetje, alles gaat vanzelf...

Er moet iets in mijn software zijn, waar ik kan regelen, dat er een nieuwe track komt... ;(

• Skate2000
Speciaal voor real_raichu70 ;)

Van mp3 naar MD opnemen is eigenlijk heel makkelijk:

Analoog --> zorg dat de line out van je geluidskaart ipv naar je stereo/speakers naar je MD recorder gaat.. en speel de mp3z af, terwijl je de MD-recorder laat opnemen

Digitaal --> zorg ervoor dat de optical out van je geluidskaart het doet, en dat dat signaal in de optical in van je MD-recorder komt.. zelfde verhaal.

Het indelen van tracks gaat bij analoog vanzelf als er maar 2 seconden tussen de nummers zitten. Als je dit bij digitaal wilt doen, dan moeten er 3 seconden tussen zitten, en er moet nog iets gebeuren, waar ik via deze draad achter probeer te komen.. 8-)

en het wil maar niet lukken, maar ooit komen we erachter.. :7 hoop ik

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Hmm.. waarschijnlijk heb je het al lang geprobeerd, maar toch nog maar ff: heb je in de 'mixer' van windows line-in, mic-in, cd-in, blabla-in uitgezet??

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

dik bedankt . kan ek al die lekkere MP3's effe op MD zette .

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12
Waar kan ik een plugin downen voor Winamp om 3 sec pauze in te stellen zodat mijn MD speler naar het volgende nr gaat??

• Skate2000
Dat staat in mijn 2e post.. die pauze link moet je hebben :)

Onder general purpose komt het te staan.. |:(

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bnri.net/shot/066.jpg

Zoo skate... wie is die schoonheid??? :)

Verwijderd

En hoe gebruik je die Plug-in ???

Verwijderd

sorry , kheb het al gevonden . Met dit ding stel je dus die delay op min en max 3 seconden en dan deelt je MD recorder je MP3's in aparte tracks op ?

Verwijderd

Ik heb het getest met mijn AIWA MD spelertje, de SYNCHRO wel aanzetten en LINE aanzetten (geen MIC of o.i.d.) Dan winamp volstouwen aan muziek 74min dus hehehe.

Winamp begint te spelen, en zal steeds HEEL lang wachten voor een volgende track begint. Dat herkent die MD speler en hakt er een nummertje bij! EASY!

Verwijderd

Hoe lang mag dat dan wel zijn ?

Verwijderd

5 seconden ofzo... had ik hem ook op ingesteld en het werkt als een trein! Je moet wel een halve minuut meer geduld hebben op 74minuten :)

• Skate2000
Op zaterdag 13 januari 2001 21:42 schreef pentagon het volgende:
[afbeelding]

Zoo skate... wie is die schoonheid??? :)
Euhm. dat is mijn nichtje.. :) Leuk meisje hè? 8-)

Verder wil ik even zeggen dat dat bij mij ook wel werkt, maar niet als ik digitaal opneem, en daar gaat deze draad over.

Of is het zo dat het bij jullie wél werkt, ook als je digitaal opneemt?? :9

Verwijderd

Nichtje heeee ....... en waar mag dat lekker ding dan wel wonen ???????? :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Op zondag 14 januari 2001 18:49 schreef real_raichu70 het volgende:
Nichtje heeee ....... en waar mag dat lekker ding dan wel wonen ???????? :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~
met zulke taal zul je niet zo snel positief antwoord krijgen..

Verwijderd

HORNY!!! Godverdomme wat een lekker mokkel.

Sorry /me schiet ff uit ze slo(t/f)

Verwijderd

Kas toe Stan , mogen we ni zeggen dat ze er verdomd goe uitziet !!!!!!!!!

• Skate2000
Ik ga hier ook niet echt een antwoord op geven. Moet je voorstellen dat je ergens aan het surfen bent, en dat je ineens je eigen foto, waarvan je wel weet dat hij ergens op internet staat, op een andere site ziet, met reacties als "Horny" "lekker mokkel" "waar woont ze".. Is dat leuk? :?

Nah.. ik zou het wel leuk vinden :+ maar ik weet niet of zij het leuk vindt.. :9

Zijn er ook nog mensen die in dit topic komen, omdat ze een oplossing weten?? }:O

Verwijderd

Ja! Ik wil ook nog steeds digitaal de nummers overgebracht hebben van pc naar MD!

En dat nichtje: nouja zo knap is ze niet, niet knap genoeg om dit belangrijke topic te verklooien!

Verwijderd

Als je iemand vastlegt op foto, en je gaat deze foto met toestemming op internet flikkeren moet je niet raar opkijken als het rondgaat. Dat zijn de consequenties. :Z

• Skate2000
weetik ook wel.. maar het is nogal "[offtopic]" of niet?? :o

Ik ben trouwens bang dat ik het ga opgeven..

Ik blijf dan wel lekker op de T-mark rammen.. :(

• Lowroad
  • Laatst online: 30-06 09:28
Ik heb _precies_ hetzelfde probleem:

Een MZ-R70 MD recorder, een Terreatec XLerate Pro met optische uitgang. En synch rec werkt niet zoals het zou moeten. Als ik ga recorden begint hij al direct, al speelt er niets, en hoe lang ik ook de tussenpauzes instel, hij blijft doorgaan met het maken van 1 lang nummer. :( :'( :(

Het vreemde is wel dat ik hiervoor een Sharp MD recorder had, welke het wél gewoon met die geluidskaart deed. En ook analoog opnemen werkt goed.

Heeft iemand ondertussen misschien een oplossing gevonden?

Verwijderd

Die foto werkt niet meer...
En nu word ik nieuwsgierig
Maar voor je md-probleem.....
Ik sluit mijn MD-altijd op de line-out aan en als het nummer is afgelopen druk ik op pauze en doe ik het volgende nummer. Of begrijp ik je probleem niet?

• Lowroad
  • Laatst online: 30-06 09:28
Tuurlijk kan dat. Máár.. dat moet ook automatisch kunnen, met synchronized recording. En dat werkt goed, maar alleen met het analoog opnemen. Met het digitaal (optisch) opnemen gaat het dus niet goed...

Verwijderd

ik heb ook een Sony MDspeler en een SBLive
alleen, hoe kan ik de digital out van die SBLive activeren? :?

Verwijderd

laat maar zitten.
Hij doet het al.

• Skate2000
ja, heel fijn. De uitgang activeren is het probleem echt niet. Het probleem is het signaal precies op 0,00 krijgen, als ik niets draai. Zodat mijn MD recorder er een pauze in zet. En dat is zo'n beetje het enige wat bijna niemand voor elkaar krijgt.. Komt het door mijn PC? Of kan het nog door iets anders komen? Het lijkt wel offer ruis bij zit.. maar waar komt die vandaan?

• eenTurk
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Ik heb een Soundblaster live! platinum en een Sony MZ-R30. Ik neem ook mp3 's op mijn minidiscs via optisch digitaal en dat gaat goed. De live! heeft namelijk een programma wat Minidisc Center heet en 5 seconden pause tussen de tracks doet. De MZ-R30 herkent dit goed en het heeft altijd gewerkt. Waarschijnlijk zet Minidisc center dan het signaal op 0 dB. Om nou een Soundblaster Live! platinum (5.1 of niet) te kopen is onzin (ik raad het je wel van harte aan), maar het is zeker mogelijk, zelfs als het al lukt met een 4 jaar oude MZ-R30:)

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• Jochem
  • Laatst online: 18-07 17:53
kijk eens op http://www.minidisc.org/

Daar staat echt heel erg veel over deze moeilijkheden beschreven.. En alles is al een keer geprobeerd. Echt goed! Zo heb ik vanaf deze site zelf een digitale TOS link gemaakt voor mijn SBLive kaart..

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 09:57
Ik heb een SHARP MD-recorder en een SB PCI-128 en neem (nog steeds) analoog op :'(.

Ik gebruik deze winamp-plugin en daarmee kun je zelf het aantal seconden instellen tussen de nummers in de playlist.

Bij mij werkt dit 100% perfect 8-). Eerder gebruikte ik altijd een lege wavefile van 5 seconden, maar dan heb je last van ruis en wordt er nog steeds 1 lange file opgenomen :r.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 09:57
Kan iemand misschien even melden of mijn oplossing ook goed werkt bij een digitale optische kabel?

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Hey skate2000: die functie die ik bedoelde heet: T.Mark Lsyn..
Met deze functie maakt ie automatisch nieuwe nummers aan als de stilte tussen de nummers een bepaalde tijd onder een bepaald niveau (in dB's) blijft...(het zgn. stiltepeil)

Dit stiltepeil kan ik regelen van -72 dB tot 0 dB...

Kan ik nou concluderen dat jij die functie helemaal niet hebt???
Geen enkele sony portable heeft die functie

#StopBurningStuff

• Nitai
  • Laatst online: 16-08 12:48

Nitai

Live the life you love.

erg handig die pauze plugin. Ik had dit probleem ook en om et nou handmatig te doen is ook niet een pretje.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Krijg je niet ongelooflijk but-geluid als je MP3 gaat omzetten naar MD? 2 verschillende codecs, wordt twee keer iets anders weggehaald = butgeluid? :'(

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Nitai
  • Laatst online: 16-08 12:48

Nitai

Live the life you love.

ok, voor de getrainde oor is het wat minder misschien, maar ik heb er absoluut geen problemen mee. Het is best aardig kwaliteit enne et gaat erom dat ik lekker muziek kan luisteren als in onderweg ben.

Kijk, als ik echt wil genieten dan zit ik rustig thuis met een drankje en mooi muziekie op.....in alle rust dus :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1