[mobo]Asus A7V333, herkenning van hd's

Pagina: 1
Acties:

• bjpdekker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 15:22
Ik zit met een probleem met de herkenning van mijn harde schijven op het moederbord A7v333 van Asus.

Ik heb laatst een schijf kapot gehad (60 Gb WD). De 2e schijf (ook 60 Gb WD maar dan iets jonger) heb ik in een andere pc zitten. Nu heb ik 2 nieuwe schijven gekocht van 300 Gb (dus 600 Gb in totaal) van Maxtor.

De indeling:
Pr. master: 1e schijf
Pr. slave: dvd-speler
Sec. master: 2e schijf
Sec. slave dvd-brander

(verder niets aan raid gehangen)

Verdere gegevens:
biosversie 1017.

Wat gebeurd er nu bij het opstarten:
De herkenning van de schijven duurt erg lang en zegt vervolgens dat er geen schijven inzitten (tijdens de POST) maar wel een dvd speler en brander. Dan probeert de computer op te starten en na verloop van tijd moet ik op een toets drukken om opnieuw op te starten (nog niet in windows).
Dan worden de schijven keurig herkent in de bios en er wordt vervolgens Windows opgestart.

Dit probleem heb ik elke keer als ik de computer aanzet, niet als ik een keer herstart. Nadat de schijven herkent zijn, draait het systeem als de brandweer.

Ik heb al eens de andere schijf als primair gehangen of een andere volgorde, maar tevergeefs.

Wat zou dit kunnen zijn?

Gr.

Bas

Bas Dekker

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al eens met de jumper settings van die schijven zitten klooien? Zet beide schijven eens op master en hang ze aan het einde van de kabel. Eerst nog even zonder dvd-branders/spelers. Worden ze dan nog niet herkend in het BIOS? Probeer ze dan eens in een ander systeem als je die tot je beschikking hebt. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.