Toon posts:

Raar geluid externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe HD (een Maxtor MaXLine Plus II 250 gb in een Sweex casing) geeft een raar geluid. Ik heb het rare geluiden topic al nagekeken maar dit deuntje staat er echt niet bij. Ik heb het opgenomen en hier neergezet: http://vixen.profusionhost.com/sound.wav

De casing was omgevallen (niet van grote afstand ofzo) en sindsdien maakt ie dat geluid. Als ik 'm aanzet zegt vindt Windows nog wel een USB apparaat maar ik kan de schijf niet aanklikken ofzo.

De schijf draait ook niet. Ik heb deze schijf vorig jaar op de HCC beurs gekocht bij een bedrijf (geen idee welke) en ik heb het bonnetje enzo ook niet meer. Wat nu?...

Alvast bedankt!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

als die disk niet eens meer opspint is ie vast goed kaduuk.
Hij vind dus wel de controller (USB) maar niet de disk.

Je kan em voor de zekerheid ff aan een normale IDE poort in je pc hangen om te kijken wat ie doet.

Je kan em altijd als RMA opsturen naar Maxtor natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door sjuk425 op 15-06-2005 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is RMA en waar kan ik dat doen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tja redelijk duidelijk toch. een draaiend schijf laten vallen betekend meestal dat je koppen een klapper hebben gemaakt en dus de schijf kaduuk is. Dat gaat dan ook niet meer goedkomen. Case open, verse HD erin en de volgende keer voorzichtiger zijn.

en rma gaat in dit geval niet echt op lijkt me. het is immers geen fout van maxtor

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

StuiTeR schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:40:
en rma gaat in dit geval niet echt op lijkt me. het is immers geen fout van maxtor
Mwa, gewoon naar de winkel gaan waar je 'm gekocht hebt en zeggen dat de schijf het niet meer doet.

Controleer de schijf eerst met Powermax, te downloaden van Maxtor voordat je hem weg doet. Als Powermax geen error geeft, moet je bij sommige winkels betalen voor het testen als het onderdeel wel goed functioneert.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm op de HCC beurs gekocht en ik weet niet meer bij welke winkel :'(

De schijf draaide inderdaad toen hij viel. RMA kan dus niet?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:47:
Ik heb 'm op de HCC beurs gekocht en ik weet niet meer bij welke winkel :'(

De schijf draaide inderdaad toen hij viel. RMA kan dus niet?
Check eerst je garantie eens door het serienummer in te vullen op de Maxtor site. Volgens mij kun je via de website een RMA-nummer aanvragen, de foutcode die je van Powermax krijgt heb je volgens mij ook nodig. Die schijf moet dan in ieder geval opgestuurd worden naar Ierland.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de garantie gechecked en die is nog geldig tot 11/19/2009. Ik heb PowerMax nog niet gedaan maar moet ik hem dan inbouwen of kan dat gewoon zo? Hoe gaat dat precies en waar kan ik PowerMax downloaden (op de site van Maxtor denk ik?)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

yepz op de site van maxtor. dit is trouwens wel een heeeeel lange garantie termijn ! ik denk trouwens dat powermax er ook niet uitkomt omdat hij helemaal niet benaderbaar is.

Je kan hem idd opsturen, echter moet je daar geen hoge verwachtingen van hebben (vind het persoonlijk ook tjaa uuh not done, je hebt hem zelf gesloopt immers) omdat ze bij maxtor wel zien wat er gebeurd is. afin wellicht heb je mzzl en sturen ze gewoon een nieuwe................

enne nee ik ben niet zo'n geitenwollen moraalridder :) maar eerlijk duurt het langste enzo ......

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 15-06-2005 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond die garantietermijn ook wel heel lang inderdaad.. Maar 't is toch zo...

Kzal em morgen eerst es ff langs de lokale computershop brengen. Misschien is 't wel zo op te lossen, ik weet 't niet. :X Anders zou 'k 'm altijd nog op kunnen sturen.

Ik denk alleen niet dat ik 'n nieuwe krijg dan eh? :'(

----------

Latere toevoeging: FANTASTISCH, NIEUWE HD IS BINNEN! Binnen 3 weken had ik 'm binnen. Precies dezelfde! Hardstikke fijn!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 20:00 ]

Pagina: 1