Heeft iemand misschien een tip/tutorial over hoe ik een foto voor bijvoorbeeld een kwart kan laten over gaan in de kleur als background ?
Als je die zin even toelicht dan kan ik je misschien helpen. Er staat nu niet echt Nederlands volgens mij (nofi)
Dit kun je doen met een mask, ga daar maar eens op zoeken 
Verder vind ik je topicstart aan de matige kant, je laat totaal niet zien wat je al geprobeerd hebt en wat je al gevonden hebt. Dit is niet de manier zoals wij graag een topic zien. Ook is dit onderwerp wel vaker voorbij gekomen dus je zou iets moeten kunnen vinden.
[rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]
Dus....wat lukt niet precies?
Verder vind ik je topicstart aan de matige kant, je laat totaal niet zien wat je al geprobeerd hebt en wat je al gevonden hebt. Dit is niet de manier zoals wij graag een topic zien. Ook is dit onderwerp wel vaker voorbij gekomen dus je zou iets moeten kunnen vinden.
[rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]
Dus....wat lukt niet precies?
1-Background-kleur in onderste layer
2-Foto in layer daarboven
3-Bovenste layer selecteren, dan onderaan in de layer-window "mask" kiezen
4-Gradiëntje tekenen, even wat mee experimenteren (zwart=doorzichtig, wit=ondoorzichtig, kijk maar ff
)
Klaar.
4-Gradiëntje tekenen, even wat mee experimenteren (zwart=doorzichtig, wit=ondoorzichtig, kijk maar ff
Klaar.
leoaq.fm // Jeune Loop
Heel erg bedankt, dat was net wat ik nodig had!leokennis schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:07:
1-Background-kleur in onderste layer
4-Gradiëntje tekenen, even wat mee experimenteren (zwart=doorzichtig, wit=ondoorzichtig, kijk maar ff)
Klaar.
Sorry voor het niet opzetten van een uitgebreidere post, maar was beetje gefrustreerd dat het niet wou
hietahh, dit voegt niks toe aan de 'discussie'. Voortaan kun je dat soort opmerkingen achterwege laten.
Verder was dit best op te zoeken in de Photoshop Help (F1) of in het boek wat je erbij kreeg toen je het programma kocht.
Verder was dit best op te zoeken in de Photoshop Help (F1) of in het boek wat je erbij kreeg toen je het programma kocht.
Ik heb nog een tip erbij, ik heb namelijk zelf op mijn website eenzelfde 'fade' toegevoegd in elke achtergrondpic;
Neem de foto, neem de goede uitsnede;
Maak een nieuwe layer, vul deze met een fade van je gewenste kleur naar transparant;
Zet van deze layer de layer modus op Hue of Color
Dupliceer de layer en zet de layermodus van je duplicaat op normal.
Je kunt als je wilt nu de color of Hue layer die ertussen staat, met 'free transform' nog wat uitrekken zodat hij de foto iets meer overlapt. Zo trekt hij een licht kleurfilter over je foto en sluit deze nog beter op je achtergrond aan.
of deze
Neem de foto, neem de goede uitsnede;
Maak een nieuwe layer, vul deze met een fade van je gewenste kleur naar transparant;
Zet van deze layer de layer modus op Hue of Color
Dupliceer de layer en zet de layermodus van je duplicaat op normal.
Je kunt als je wilt nu de color of Hue layer die ertussen staat, met 'free transform' nog wat uitrekken zodat hij de foto iets meer overlapt. Zo trekt hij een licht kleurfilter over je foto en sluit deze nog beter op je achtergrond aan.
of deze
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Misschien moet je ook even de link naar de site in je ondertitel geven, DB, want op deze manier komt de bewerking niet echt tot zijn recht. Voor het idee: http://heidi.stylite.nl/picturethat.php?id=agenda
Ziet er leuk uit in ieder geval!
Ziet er leuk uit in ieder geval!
Toch?
Ja, die van agenda wel ja, die oranje is alleen nog te vinden hier:
http://heidi.stylite.nl/picturethat.php?id=bday
En niet meer via de site, dat werd zo outdated...
die oranje is overigens een spontane imitatie van foto van cindy sherman...
http://heidi.stylite.nl/picturethat.php?id=bday
En niet meer via de site, dat werd zo outdated...
die oranje is overigens een spontane imitatie van foto van cindy sherman...
[ Voor 32% gewijzigd door Dark Blue op 17-06-2005 09:20 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Pagina: 1