Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coolermaster Stacker Vragen

Pagina: 1
Acties:

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 17:52
Aloha,

Ik kon dus een tijd geen kast vinden die basic genoeg was voor mij, maar waar wel veel apperatuur in kon. Toen wou ik zelf iets gaan maken, maar werd mij de Coolermaster Stacker aangeraden.

Ik heb dus even rond zitten kijken en het beviel mij zeker wel ik zal alleen wat vragen over de floppy drive. Mensen hadden problemen met het instaleren ervan. Ik ben ook zo old skool en gebruik dus ook nog een floppy drive. Wat ik begrijp uit de Coolermaster informatie is dat je gewoon brackets geleverd krijgt bij de kast dus dan is het toch geen probleem of zie ik iets over het hoofd?

Verder gebruik ik de Zalman V7700-CU CPU koeler. Dit ding steekt een beetje over het moederboard uit... Het past wel in mijn Antec Sonata kast, maar is er iemand die de CPU koeler heeft in combinatie met de CM Stacker?

Verder gebruik ik nu 4 HDD's in combinatie met een 380W voeding. Het is nu close call, met die hardeschijven, m'n GPU en de rest. Ik heb hier nog een oude voeding liggen, ik weet niet precies hoeveel Watt 't ding produceert, ik dacht iets van 300, maar is het een probleem om verschillende voedingen door elkaar te gebruiken? Het zijn ook nog eens verschillende merken. Is dat een probleem of..?

Nu nog even over de bays. Ik gebruik een floppy drive, CD-rom en DVD-rom. Samen met het frontpanel wat je erbij krijgt maakt dat 4 x 5,25" bays. Dan houd ik nog 8 x 5,25" bays over. Een HDD module neemt 3 x 5,25" bays in beslag, dus kan ik maxiamaal 8 HDD's plaatsen. Alleen zou ik graag de 3 x 120mm fans intake gebruiken. Is er een manier om de derde 120mm fan te plaatsen, heeft iemand dit gedaan?

I cna tpye 300 worsd pre minute

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
N00bDaan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:51:
Aloha,

Ik heb dus even rond zitten kijken en het beviel mij zeker wel ik zal alleen wat vragen over de floppy drive. Mensen hadden problemen met het instaleren ervan. Ik ben ook zo old skool en gebruik dus ook nog een floppy drive. Wat ik begrijp uit de Coolermaster informatie is dat je gewoon brackets geleverd krijgt bij de kast dus dan is het toch geen probleem of zie ik iets over het hoofd?
Floppy drive is ff klote maar staat in de handleding
Verder gebruik ik de Zalman V7700-CU CPU koeler. Dit ding steekt een beetje over het moederboard uit... Het past wel in mijn Antec Sonata kast, maar is er iemand die de CPU koeler heeft in combinatie met de CM Stacker?
Ja past zat je ken er ook nog bij inwonen
Verder gebruik ik nu 4 HDD's in combinatie met een 380W voeding. Het is nu close call, met die hardeschijven, m'n GPU en de rest. Ik heb hier nog een oude voeding liggen, ik weet niet precies hoeveel Watt 't ding produceert, ik dacht iets van 300, maar is het een probleem om verschillende voedingen door elkaar te gebruiken? Het zijn ook nog eens verschillende merken. Is dat een probleem of..?
Nee geen probleem..
Nu nog even over de bays. Ik gebruik een floppy drive, CD-rom en DVD-rom. Samen met het frontpanel wat je erbij krijgt maakt dat 4 x 5,25" bays. Dan houd ik nog 8 x 5,25" bays over. Een HDD module neemt 3 x 5,25" bays in beslag, dus kan ik maxiamaal 8 HDD's plaatsen. Alleen zou ik graag de 3 x 120mm fans intake gebruiken. Is er een manier om de derde 120mm fan te plaatsen, heeft iemand dit gedaan?
gaat niet passen want in de bays zitten die 12cm fans... je moet dus 3x bays hebben voor 3 12cm fans en die ruimte heb je niet

• N00bDaan
Dan nu nog iets anders. Het schijnt ook dat je je CD-Roms kan stealthen, heeft iemand enig idee hoe dat bij deze case in z'n werk gaat? Heb het zelf nog nooit gedaan en had al even gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden.

Gr

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

N00bDaan schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:51:
Dan nu nog iets anders. Het schijnt ook dat je je CD-Roms kan stealthen, heeft iemand enig idee hoe dat bij deze case in z'n werk gaat? Heb het zelf nog nooit gedaan en had al even gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden.

Gr
Stealthen kan altijd en is niet kast gebonden

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even kort door de bocht:
- Hoekjes waarmee ze in de kast klikken even afvijlen/knippen.
- Plaatje plastic OID op de achterzijde van het frontje lijmen.
- Plaatje met het frontje op de cdrom lade lijmen, cdrom monteren.

Verwijderd

Het stealthen is wat moeilijker, omdat je drives niet zo ver naar achteren kunnen.

Maar met beetje creatief zijn kom je vast wel een end weg.
quote: n00bdaan
Er zitten nog stukjes bij zodat je de schijven ook los op kunt hangen, meer hd's gaat wel lukken. Maar zoals DezJay al zei, die 12 cm fans zitten op de modules, dus die zijn niet zo makkelijk erbij te hangen ;)

Misschien is het een idee om te kijken of je die floppy drive wel echt nodig hebt? Als je die weg laat kun je nog een extra module inplaatsen, kun je 12 hd's kwijt ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 11:49 ]

• N00bDaan
Ik ga proberen om Floppy voorkantje samen te voegen in één met het normale frontpanel, want ik heb geen 6 USB front nodig. Moet de kast nog bestellen, daar niet van, maar ik denk dat ik dat ga proberen dan.

Pagina: 1