[Xorg/nVidia] Quad screen setup traag

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Momenteel heb ik hier een quad screen setup: 3xTFT, 1xCRT. Er wordt een AGP nVidia FX 5700 LE kaart en een PCI nVidia FX 5200. Beide met sub-D en DVI waarmee ik 4 monitoren heb aangesloten.

Hardwarematig ging het allemaal wel goed, behalve dat ik in de BIOS (eigenlijk software) wel moet instellen dat de PCI-kaart primair is, want anders dan kan ik mijn PCI-videokaart helemaal niet gebruiken. Daarna de nNidia driver erop gezet (ik gebruik overigens 2.6.11-gentoo-r4).

Echter nu zag ik dat ik geen nView kan gebruiken. Als ik dit doe dan heb ik geen xinerama support (mja of per twee schermen gebundeld, maar dan maximaliseert hij vensters over twee schermen). De xinerama support van nvidia kan voor zover ik zie niet samenwerken met een andere displayset op een andere kaart :? . Ik ben aan het prutsen geweest al, maar de readme heeft ook niet veel info hierover.

Er staat iets over 'Stereo-support'. Echter dit is niet wat ik zoek, en alleen beschikbaar voor Quadro kaarten.

Nu zie dat X met deze config vrijwel 100% load trekt :/ . In de logfile zag ik niet zo gek veel dingen voorkomen die hiervan de oorzaak kunnen zijn.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met xinerama support in X. Ik heb wel eens gemerkt dat de performance met twee schermen met xinerama als fors achteruit gaat, en nu met vier is het niet vooruit te branden :'( .

Heeft iets een idee hoe ik nView over twee kaarten activeer of hoe ik van die hoge load (en dus slechte performace) af kom. Mijn X11-server is een P 2.4 Celeron ghz met 256 MB ram, de X11-client een P4 2.8 Ghz met 512 MB ram.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Inmiddels heb ik het aan de praat met 4 schermen op redelijke snelheid. Alleen het maximaliseren met xinerama werkt niet naar behoren omdat volgens mij de nVidia driver nu 1 kaart als 1 display ziet (dus twee schermen).

Heeft iemand een idee hoe ik xinerama over meerdere kaarten kan activeren?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zit zelf te denken om een setup met 3 monitoren aan te schaffen, dus ik ben benieuwd hoe je zover bent gekomen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

apart mischien Option "Xinerama" "true" in Section "ServerFlags" zetten

>.< >.< >.< >.<

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Al tijden heb ik een dual screen setup. Totdat er een paar monitoren over waren :Y) . Zodoende heb ik puur uit nieuwsgrierigheid eens getest hoe een quad screen setup werkt en ik moet zeggen dat het echt een zegen in. Je kan bijvoorbeeld twee gebruiken voor development (code en output oid), een andere voor je mail (of de opdracht) en een andere voor bijvoorbeeld documentatie. Op deze manier hoef je nauwelijks te swappen tussen verschillende vensters, iets dat erg veel tijd bespaart en veel rustiger werkt. Echter moet je oppassen dat je niet de hele tijd met je hoofd een angle van 90 graden maakt, want dat ga je wel voelen na een paar uur. Kwestie van disipline bij het plaatsen van je vensters.

Maar even terug naar het topic: ik heb geprobeerd om Xinerama te activeren. Maar het lijkt wel dat zodra de nVidia drivers twee kaarten detecteert hij abrupt de Xinerama support dropt. Aangezien het een binary is kan ik niet zien waar dat precies door komt en het mooiste is dat nVidia ook geen enkele support geeft op hun binary :( . Ik heb ze gemaild maar nog geen inhoudelijke reactie gehad (en dat is ook alweer enkele maanden geleden).