Sinds een korte tijd heb ik een vreemd probleem:
situatie:
2pc's beide Windows XP Sp1 met FireFox en Internet Explorer
Planet Adsl lite verbinding
Speedtouch 510 multi pc modem
Op mijn eigen Pc (Pc-A) werkt internet prima, email msn alles werkt.
Zodra ik de beneden pc aanzet (Pc-B) werkt het internet op beide pc's niet.
Heel soms kunnen beide pc's heeeel even op internet (5 sec) en dan valt het weer uit. Als ik in die 5 sec msn aanmeld dan blijft deze wel in verbinding terwijl de rest niet meer werkt.
Als ik op Pc-B de netwerkverbinding uitschakel dan werkt het internet op Pc-A wel.
Via beide pc's kan ik (mits netwerk ingeschakeld) altijd op de pagina van de modem komen. De test pagina van kpn werkt ook.
Het lijkt me dus in Pc-B te zitten alleen ik heb geen idee wat het is, een virusje? spyware? natwerkkaart die een storing veroorzaakt in de modem ?
Heeft iemand dit al gehad of weet iemand een oplossing?
situatie:
2pc's beide Windows XP Sp1 met FireFox en Internet Explorer
Planet Adsl lite verbinding
Speedtouch 510 multi pc modem
Op mijn eigen Pc (Pc-A) werkt internet prima, email msn alles werkt.
Zodra ik de beneden pc aanzet (Pc-B) werkt het internet op beide pc's niet.
Heel soms kunnen beide pc's heeeel even op internet (5 sec) en dan valt het weer uit. Als ik in die 5 sec msn aanmeld dan blijft deze wel in verbinding terwijl de rest niet meer werkt.
Als ik op Pc-B de netwerkverbinding uitschakel dan werkt het internet op Pc-A wel.
Via beide pc's kan ik (mits netwerk ingeschakeld) altijd op de pagina van de modem komen. De test pagina van kpn werkt ook.
Het lijkt me dus in Pc-B te zitten alleen ik heb geen idee wat het is, een virusje? spyware? natwerkkaart die een storing veroorzaakt in de modem ?
Heeft iemand dit al gehad of weet iemand een oplossing?