Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] LCD naar LED displays modden

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
hey, ik heb fietscomputertje met 1001 opties die ik wil gaan modden naar een (nummerieke)LED scherm systeem

Het was de bedoeling om de contacten die naar de LCD gaan over te nemen en grote kans dat die schermpies continu "gerefreshed" wordt zoals dat bij elke LCD dar gaat maar met de vraag met welke (m)V, mA's deze schermpjes werken en hie ik dit het beste/makkelijkste kan aanpassen/interfacen?

een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.wdrake.com/images/us/local/products/detail/p103807b.jpg naar Afbeeldingslocatie: http://www.globalspec.com/NpaPics/78/133111_010420028914_ExhibitPic.jpg

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Forget it....

Het is HEEL wat meer werk om die led dingen op je fietcomputer te bouwen, dan om er zelf een te maken met die led dingen (en een microcontroller)...

Er moet namelijk zoiezo een extra controller in (lcd's stuur je anders aan dan LED's) en die is ingewikkelder dan de hele fietscomputer...

Verwijderd

Zoals hierboven staat, niet aan beginnen.
Ten eerste worden je LCD segmenten met wisselspanning gestuurd, en dan nog is met heel lage stroompjes terwijl je LED's iets van een 10-20 mA vragen.
Beter idd zelf ff controllertje proggen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik ben het met de mensen boven me eens. Waarom wil je het doen btw? Als het je gaat om de leesbaarheid in het donker, zou je ook nog es kunnen proberen om backlight aan je bestaande LCD toe te voegen, da's een stuk makkelijker (hoewel het nog steeds priegelwerk is.)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Forget it....
Zoals hierboven staat, niet aan beginnen.
Zoiets werkt bij eigenwijze personen als een rode lap voor een stier }:O

* kELAL zwakt 't af naar "Bezint, eer ge begint"en verwijst naar een datasheetje van zomaar een LCD aansturend chippie, waar men vanaf pagina 15 mag aanschouwen wat voor stuursignalen men kan verwachten...

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!