[XP] Taakbeheer niet toegankelijk na malware*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 19:20
Hallow, ik heb laatst een website bezogt terwijl me virusscanner uit stond. Niet zo slim, want heel me pc zat onder de wormen en spyware. Maar goed, alles gescand en schoongemaakt, maar ik blijf met 1 probleem zitten.

Als ik taakbeheeer probeer te openen krijg ik deze melding :

Taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheerder

HOe kan ik dit weer terugveranderen? Ik kan wel inloggen als administrator maar ik weet niet waar ik de optie heb om te kiezen voor het in en uitschakelen van taakbeheer.

IK draai op windows xp pro, service pack 2 , Bitdefender pro 8 en spyware docter.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30
schuimpie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:36:
Hallow, ik heb laatst een website bezogt terwijl me virusscanner uit stond. Niet zo slim, want heel me pc zat onder de wormen en spyware. Maar goed, alles gescand en schoongemaakt, maar ik blijf met 1 probleem zitten.

Als ik taakbeheeer probeer te openen krijg ik deze melding :

Taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheerder

HOe kan ik dit weer terugveranderen? Ik kan wel inloggen als administrator maar ik weet niet waar ik de optie heb om te kiezen voor het in en uitschakelen van taakbeheer.

IK draai op windows xp pro, service pack 2 , Bitdefender pro 8 en spyware docter.

alvast bedankt
Dit klinkt me akelig bekend in de oren. Ik had onlangs een virus waarbij dit ook gebeurde (weet de naam even niet meer uit mijn hoofd). Ik kon ook geen EXE's meer draaien en, dat was het ergste, al mijn MP3's werden automagisch verwijderd...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Delete even HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies (na ee nvolledige bakup e.d.) - je probleem zou dan opgelost moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30
elevator schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:54:
Delete even HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies (na ee nvolledige bakup e.d.) - je probleem zou dan opgelost moeten zijn :)
En dan hopen dat EXE files nog gedraaid kunnen worden. Want regedit is ook een EXE file ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118540

Regedit.exe is inderdaad een exe maar voor dit soort akkefietjes valt dit makkelijk te omzeilen:
rename: Regedit.exe --> Regedit.scr

windows herkend regedit nu als een screensaver en niet meer als een exe.
Door gewoon te dubbelklikken kan deze "screensaver" geactiveerd worden (screensavers zijn eigenlijk gewoon exe files met een andere extensie) en is het dus toch mogelijk de register-editor te openen.

eens alles terug werkt niet vergeten regedit.scr --> regedit.exe te hernoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nooto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08
Wat je ook kan doen is c:\windows\system32\taskmgr.exe kopieren naar bijvoorbeeld taskmgr2.exe en dan uitvoeren. Je zou deze dan kunnen opstarten en dan sorteren op CPU gebruik. Vervolgens telkens taskmgr.exe opstarten en kijken welk process omhoog schiet in CPU gebruik. Da's dan waarschijnlijk het programmatje die telkens taskmgr.exe afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 19:20
bedankt mensen. Ik heb de 2 policies verwijderd en taakbeheer is weer toegankelijk.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102833

respect...
ik heb hem hiermee ook opgelost....

Ware het niet dat ik al heb lopen kutten met inloggen als administrator en toen mijn eigen account heb verwijderd :')

na een hoop gekloot is alles weer terug zoals het ongeveer was.
dank
Pagina: 1