Toon posts:

Vigor 2200E Gebruiken als switch

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een e-tech adsl annex b router/modem voor me ADSL aansluiting nou kom ik 2 lan poorten te kort nu heb ik hier nog een DrayTek Vigor 2200E liggen en die schijn je als switch te kunnen gebruiken.
Dus ik heb geprobeerd het voorelkaar te krijgen maar ik krijg er maar geen internet mee..
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de Vigor 2200E goed kan instellen zodat ie functioneerd als een Switch?

Alvast bedankt, Patrick

Verwijderd

uhhm, gewoon stekker in stopcontact en de 4 switch poorten gebruiken zoals je altijd een switch gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet achter een Modem te komen hangen die al 4 poorten heeft nu heb ik een kabel naar boven lopen die ik normaal gebruik voor pc maar die moet nu aan de draytek komen te hangen..

situatie is zeg maar zo

code:
1
2
3
4
5
6
                                                                 - poort 1 ---- pc                                                      
                                                                 - poort 2  ---- pc
ADSL/INTERNET ----- 4 Poorts Modem < 
                                                                 - poort 3 ---- pc                                  -poort 1 -   Laptop
                                                                 - poort 4 - --- Draytek Router/switch <
                                                                                                                         -poort 2 -  PC

Maar de pc en laptop krijgen geen internet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 18:48 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:52

Super_ik

haklust!

kruis kabel tussen die modem en draytek?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
zal ff zien ik weet het niet maar hij doet het wel op de pc hier dus neem aan van wel?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoals neontetra zegt: alleen de 4 switchpoorten gebruiken niet de lan poort. Verder mogen het geen cross-cables zijn daar kan de Vigor niet mee overweg. Ik heb het zelf ook zo lopen gaat prima. Dus poort 1 t/m 4: 3 poorten bezet, 1x modem, 2x pc.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Die 2200 is een ROUTER/switch.
Er zit dus ook een router in.

Op zich kun je de 4-poorten gewoon los gebruiken als switch, alleen moet je wel eerst ff de dhcp server van dat ding uitzetten. Anders heb je 2 dhcp servers in je netwerk en heb je best kans dat zowel je modem als de 2200 hetzelfde IP hebben ;)

Dus: DHCP server uit en ding ertussen pluggen. Crosscable zoekt ie waarschijnlijk zelf uit, meeste recentere zijn allemaal auto mdi/mdix

Verwijderd

Topicstarter
is een straight cable

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:53:
Die 2200 is een ROUTER/switch.
Er zit dus ook een router in.

Op zich kun je de 4-poorten gewoon los gebruiken als switch, alleen moet je wel eerst ff de dhcp server van dat ding uitzetten. Anders heb je 2 dhcp servers in je netwerk en heb je best kans dat zowel je modem als de 2200 hetzelfde IP hebben ;)

Dus: DHCP server uit en ding ertussen pluggen. Crosscable zoekt ie waarschijnlijk zelf uit, meeste recentere zijn allemaal auto mdi/mdix
Bedankt zal even kijken

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Don't ask me...
Netwerk vergroten met 2de router

"Probleem" had ik laatst ook. Idd apparaat resetten naar standaard instellingen en de WAN poort niet gebruiken. Kabel uit router 1 -> Lan 1, anders kabels in Lan 2, 3 etc

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat de kabel gewoon in WAN moet en niet in uplink? ik zou modem ff resetten en dan alleen dhcp uitzetten kijken of dat werkt..

Verwijderd

Topicstarter
This gelukt mensen. Dit topic kan dicht. Bedankt iedereen die mij heeft geholpen :D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

heeft dat ding niet gewoon een bridge mode? Dan kan je namelijk de WAN poort als uplink gebruiken en heb je 4 poorten om pc's op aan te sluiten.
Ik heb dat met een Edimax ook gedaan hier nadat ik het routeren heb laten overnemen door een linux pc. Ding in bridge mode, dhcp uit, firewall uit en gaan. Linux blik op de WAN poort en 4 pc's op de LAN poorten.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 15-06-2005 19:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1