Toon posts:

[XPPro]Unmountable boot, HD herkend in BIOS, niet in DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De unmountable_boot_volume "Blue Screen Of Death" foutmelding is blijkbaar zeer veel voorkomend.... En men laptop hier geraak ook niet verder meer als die foutmelding.
Nu met alle oplossingen die ik de laatste dagen heb gelezen of gevonden heb ik mijn foutmelding nog niet kunnen oplossen! Gegoogled en gegot, maar nergens vond ik exact hetzelfde probleem terug. En alles wat ik heb geprobeerd heeft dus geen zin gehad.
Het is een HP Compaq NX-9010 laptop met een Toshiba MK4025GAS harddisk. (WXP) (een kloteding, onvoorstelbaar!)

-Booten van CD gaat wel, en ik geraak ook in de herstelconsole. Doch geeft hij dit:

Microsoft Windows XP (TM) Herstelconsole.

De herstelconsole biedt... blabla

Typ exit als u... blabla

Het opgegeven pad of bestand zijn niet geldig
C:\>

-In die herstelconcole kan ik geen commands zoals "chkdsk c: /p" ""chkdsk c: /r" gebruiken omdat hij precies de HD niet herkent (in de Bios is ie wel aanwezig). Het fixbootcommando lijkt te werken, doch vermits ie geen c: vindt... kan ie niet veel fixen.
-Ik kan in de herstelconsole niet naar a: gaan, niet op c: kijken, en de cd-rom kan ik ook niet bereiken.
-Ook vind ik nergens een tooltje om te testen van Toshiba.
-De laptop heeft altijd gewerkt (weliswaar bagger) en nu plotseling gebeurt dit. Ik kan me niet herinneren dat er iets nieuws geïnstalleerd is of iets dergelijks.
-Een format is uitgesloten!

Wat doe ik fout of wat is er fout?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt erop dat de harde schijf echt defect is, je zou hem eens kunnen testen in een normaal desktop systeem d.mv. een converter. Een goede computerhandel heeft zo'n ding wel liggen voor een paar euro.

Er zal waarschijnlijk ook wel een Toshiba harde schijf inzitten? Misschien heeft Toshiba een tooltje wat je op diskette/cd (iso) kunt zetten en zo de schijf kan testen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Ik ga er van uit dat die schijf NTFS is? Dan kan je niet met een "standaard" dosflop booten, want DOS ondersteund "standaard" helemaal geen NTFS. Pak een Linux isotje, boot daarvan en kijk of er iets op de hdd staat. Of neem NTFSforDOS oid.
Anders even idd in een andere computer hangen als slave, dan kijken of je er dan wel bij kan komen.

offtopic:
Die laptop's hebben wij op het werk ook 10 (waarvan ik er NU ook een in gebruik heb ivm defecte pc). Heb al aparte defecten gezien met die dingen (onmogelijk om uit standby te komen, etc). Je belt HP op als er iets is (kwa hardware), ze komen langs en ze maken het, echt handig. Maarja kost je wel een berg carepacks :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is echt iets geks...

Ik vermoed inderdaad dat het een NTFS-schijf is... Wist niet dat DOS deze niet herkende, dat is in zeker zin al een geruststelling.

Dus wat jij voorstelt is gewon ergens een linux-isootje downloaden en daarvan proberen te booten?
Ik heb wel nog nooit iets me linux gedaan, wel al veel van gehoord. Moeilijk kan het niet zijn of toch?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.knoppix.org

Download de ISO en brand ze. Boot met deze CD. Laat het bootproces aflopen tot je in de X-window komt. De bestaande partities worden automatisch gedetecteerd en gemount. Er worden automatisch snelkoppelingen ernaar op het desktop gezet (hda1, hda2, hdb1, etc, afhankelijk van config). Via startmenu --> knoppix --> services --> start samba server kun je een netwerkshare aanmaken, waardoor je de bestanden over het netwerk kan pompen. Makkelijker kan niet :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:21:
www.knoppix.org

Download de ISO en brand ze. Boot met deze CD. Laat het bootproces aflopen tot je in de X-window komt. De bestaande partities worden automatisch gedetecteerd en gemount. Er worden automatisch snelkoppelingen ernaar op het desktop gezet (hda1, hda2, hdb1, etc, afhankelijk van config). Via startmenu --> knoppix --> services --> start samba server kun je een netwerkshare aanmaken, waardoor je de bestanden over het netwerk kan pompen. Makkelijker kan niet :)
Dit ga ik zeker en vast eens proberen wat pjoeter doet wel erg raar !
Ik hou je op de hoogte, bedankt voor de simpele uitleg!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt perfect! Hopelijk kan ik alle kritische data er afhalen... Maar het ziet er alleszinds goed uit.
Bedankt voor de geweldige tip! Zo'n Linuxbootdisk had ik al veel langer moeten hebben, dat had me heel wat ellende gespaard gehad 8)7
Nogmaals nen gemeende dankuwelvriendelijk voor de supertip. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb ook problemen met me laptop hardeschijf mk4025GAS.
Ik kan hem niet formateren. Alleen snel formateren.
Krijg elke keer bij het opstarten een standaard foutmelding over me HD. A disk Failure will be innement.

Kan geen tool vinden de me hardeschijf kan controleren. WIl wel een nieuwe HD kopen, maar als het daar niet aan ligt vind ik het zonde.

Als ik Windows installeer krijg ik elke keer dat ik opstart een blauwe scherm. Dta nu verholpen.

Elke keer dat ik opstart krijg ik de melding "unmountable_boot_volume"
Maar dit kan ik negeren door F1

Kan iemand me de goeie richting in sturen?
Pagina: 1