Toon posts:

c# - schrijven van objecten naar bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een programmatje te schrijven voor mijn dvd collectie bij te houden.
Ik heb dus een klasse DVD waarin de informatie staat van elke dvd. Met titel enz..

Nu zou ik graag een instantie van die klasse, naar een bestand schrijven. Nu heb ik al gezocht naar het schrijven naar een binair bestand, maar deze BinaryWriter kan enkel eenvoudige types nemen als argument. Weet iemand of het mogelijk is een instantie van een klasse weg te schrijven naar dat bestand.

In java is dat mogelijk, maar ik weet niet of dit in c# mogelijk is en hoe. Want op het internet vind ik er echt niets over terug.

Alvast bedankt!

Wouter

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Kijk eens naar BinaryFormatter (vooral de Serialize methode) en zoek eens op C# Object Serialization. Ik denk dat je daar genoeg mee kan vinden :)

Verwijderd

Je kan objecten Serializen en DeSerializen via de xmlSerializer, als je deze gebruikt met een textwriter dan ben je er al denk ik.

edit:

Of de BinaryFormatter zoals Radiant zegt.

Vraagje van mij, wanneer heeft de binaryformatter voorkeur en wanneer de xmlSerializer?
Ik heb alleen de xml variant eens gebruikt om een object over te sturen via een tcpListener

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:08:

Vraagje van mij, wanneer heeft de binaryformatter voorkeur en wanneer de xmlSerializer?
Ik heb alleen de xml variant eens gebruikt om een object over te sturen via een tcpListener
[/edit]
De binaryformatter is 'performanter' zal ik maar zeggen; hij serialized vlugger en zorgt voor een compactere 'output'.

https://fgheysels.github.io/