Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

max grens aerogate2 instellen?!

Pagina: 1
Acties:

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Ik zit met een AG2 in me coolermaster centurion, alles werkt zoals het moet werken, alleen krijg ik vaker een hartverlamming als het alarm ineens hard afgaat omdat me sensors meer als dan weer 51dan weer wat hoger, ongeveer 54-55 graden, aangeeft, vaak is dit me memory.

Bf2 demo is erg rambelastend en ik was met de settings aan het spelen en merktte dat ik alles high zette en ook de reso max op 1600x1200 hij ook die irri grens overtrad.
Sowieso trok me pc deze settings nét niet, waardoor ik bepaalde belastende settings ik op med kon zetten, en hij nie meer te warm werd.. tja opgelost, nu was ik met de AGP aperture size aan het spelen en merkte bij de max waarde 512mb de beste gameplay (hoe lager deze waarde hoe schokkerig het bewegen in de map met dezelfde fps was..)

echter nu gaat ie dus weer over de 51gr heen, dan hoor je dus die enorm irri piep en moet ik de game stoppen... :? Valt deze waarde in te stellen dmv knopcombis zodat die bv pas bij 60 of 65gr gaat loeien!? coolermaster site/fora/faq/manual doorgespit maar geen antwoord gevonden.. :?
(terwijl de vorige eigenaar aangaf dat dit mogelijk was, maar nog nie nodig gehad...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Je kunt aan een aerogate2 nauwelijks wat instellen. Als je het alarmpje later aan wilt hebben moet je in het ic'tje of picje gaan knoeien, met weerstanden ofzo, maar ik denk niet dat je daar op uit bent.
Je kunt het alarmpje ook uitzetten, door op die knop te drukken, dat weet je al dacht ik, dan gaat ie de volgende keer dacht ik weer aan.
Of je sloopt het hele alarm eraf :Y)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Pak een schroevendraaier een platte, Pak je aerogate erbij en wip zo het alarm eraf :) scheelde mij een hoop irritate. Overigens vind ik het een onding hij laat fans naar verloop van tijd vanzelf weer sneller draaien :{

Asus Zenbook i7 256gb

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 09:57
Je kan ook een stukkie dubbelzijdig tape (lekker dik) of iets vegelijkbaars over het speakertje heen doen.
De speaker is dat ronde zwarte ding aan de achterkant. Dan maakt hij een stuk minder herrie (je hoort hem nog wel).

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
thnx guys, gaat me ook meer om de temp uitlezing , me gskill wordt heet maar 50-55gr is geen probleem, maar wel voor die AG2, en t ziet er wel leuk uit :9 ;)

Maar eraf slopen, hoe doe ik dat!? meestal doe ik dat wel goed, maar dan is vaak de opzet wat te fixen ipv te molestreren. (2 linkerhanden...) ;) :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img72.echo.cx/img72/1654/ag20cz.jpg

wat mag blijven en wat mag gesloopt worden!? B) :X :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

sensor van je mem halen ? of meet hij niet analoog maar digitaal via je mobo (wat mij niet lijkt) en plak hem in je case.

heatspreader ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Pak een punaise en druk die in de het alarm (het tonnetje met een gaatje in het midden boven je cirkeltje)... Einde oefening voor de piepjes...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je kunt toch door de knop ingedrukt te houden je max. temp instellen :? Ik heb dat ding ook in een nog af te bouwen PC gestopt, maar ben er nog niet helemaal achter hoe hij precies werkt, maar dat je een max. temp in kon stellen had ik wel al gemerkt.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
:? )
_ferry_ schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:31:
je kunt toch door de knop ingedrukt te houden je max. temp instellen :? Ik heb dat ding ook in een nog af te bouwen PC gestopt, maar ben er nog niet helemaal achter hoe hij precies werkt, maar dat je een max. temp in kon stellen had ik wel al gemerkt.
ik was de klos vroeger altijd met digitale jappen horloges in te stellen dus knopjes combis weet ik vaak wel te vinden, maar hier valt niets te stellen, heb vanalles al zitten drukken/vasthouden/verdraaien..

ferry jij bent me hoop voordat ik me ga ergeren en er meer kapot gaat ?! :+

heb agp aperture al verlaagt , en eens fastwrites enabled, waardoor theoretisch het ram niet meer of minder zou moeten worden aangesproken... dat weer ff testen , de verlaging stelde het ff uit maar uiteindelijk ( na 10 ipv 2 a 3 min de grens alweer bereikt 8)7 )

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

_ferry_ schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:31:
Heb ook zo'n ding ben er wel blij mee enzo ;)
M'n pc wordt niet zo warm dat tie gaat joelen alleen hoe stel ik het ding verder in :?
Want in de manual staat ook niets |:(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je het knopje van bijv. HDD of CPU indrukt zie je na een paar sec. je temp. daarvan knipperen. Als je vervolgens aan de knop draait veranderd hij. dan weer op de knop drukken en vervolgens staat de waarde ingesteld. Als hij dus over die temp. heen gaat gaat de fan voluit.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
wil niet lastig zijn, en anders gaat ie ergens tegen me case aan, maar een van de vier ingedrukt houden, laat niets veranderen, wel staat cpu telkens te knipperen terwijl de andere wel te selecteren zijn... :?

fastwrites enablen liet het weer wat afkoelen en liet het uit, maar het word weer warmer en had toch liever het ingesteld gekregen dan ze verplaatsen.. |:(

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Even titel gedecapt en de spelvaud eruitgehaald :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Damn(verdraait ;)), dacht een tip te vinden, maar evengoed bedankt... :>

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

sain onez schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:26:
wil niet lastig zijn, en anders gaat ie ergens tegen me case aan, maar een van de vier ingedrukt houden, laat niets veranderen, wel staat cpu telkens te knipperen terwijl de andere wel te selecteren zijn... :?

fastwrites enablen liet het weer wat afkoelen en liet het uit, maar het word weer warmer en had toch liever het ingesteld gekregen dan ze verplaatsen.. |:(
Als CPU staat te knipperen dan heeft die dus een melding. Dat betekent:
- fan zonder of te lage RPM meting (zie je snel genoeg als er weinig of geen toeren staan)
- een niet verbonden temp. sensor.
- een te hoge temperatuur.

Maar als je de CPU knop een tijdje (5 sec. ofzo) indrukt, dan krijg ik toch echt een temp. die ik kan instellen hoor :?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
temp chip van cpu is niet aangesloten, staat te knipperen terwijl ie wel de default rpm van cpu laat zien (wss mobo uitlezing) dan heb ik vga temp chip op slot 0 van ram zitten, dan heb ik hdd temp chip op slot 1 van ram zitten. En de de case temp chip hangt aan de heatsink van de cpu.

1: VGA->ramslot 0 geen rpm in beeld, maar wel een temp
2: HDD->ramslot 1 rpm van airogateII fan die te stellen valt, en dus een temp uitlezing.
3: CPU->geen temp uitlezing wel een default rpm via mobo wss
4:CASE->op heatsink van cpukoeler,dus wel een temp, geen rpm...

cpu blijft knipperen, al selecteer een ander .....alle mogelijke combis al geprobeerd, en knoppen wel 30sec ingedrukt gehouden :/
Maar de fastwrites aan hebben het opgelost, en ik haal de irri grens niet meer.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kwestie van zorgen dat je temp. en tacho signaal hebt op elk kanaal en dan moet het werken :) Er zijn geloof ik kanalen die het niet per se nodig hebben, dat durf ik niet te zeggen.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Waarom zet je in hemelsnaam de sensor die op je CPU zit op je case connector?
Even logisch beredeneerd: Als er geen sensor op je CPU connector zit heeft het ook geen zin om je CPU knop lang in te drukken. D'r is immers niks aangesloten dus hoef je er geen max. in te kunnen stellen.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Keen observation Sherlock, en die conclusie heb ik nu ook, maar was me voorheen niet duidelijk, er zitten maar 3 vd 4 tempsensors verbonden aan de ag2, en wss dus de reden dat ferry's tip niet werkte.......

Nu zit de gemiste 4e onder de CPUknop, en valt dus niet te verbinden tenzij er één dus niet aangesloten hóeft te zijn (en dus één van de andere 3 ipv de cpu nú..)ik heb die 4e temp chip nie meer |:(

Het probleem kwam zojuist toch weer terug nadat ik in een lege server me vliegkunsten ging testen en alles aan gort begon te schieten, en in een drukke server zal dit dus weer eerder gebeuren... :(

vanavond na werk eens verderpuzzelen en eens correct aansluiten, had em meer als monitor in me nieuwe pc zitten, omdat hij zich behoorlijk laat overclocken en ik de temps op deze wijze goed kon bijhouden.. maar zo is het een meer een onding dan practisch...

edit: het terug komen van het piepen (,en dus ook het falen van me theoretische analyse, ;)) zelfs nadat ik de fastwrites enabled had, is (hopelijk) te verklaren doordat in ati's SmarGart de fastwrites nog op off stonden (terwijl bios ze aan heeft...)
nog op werk en niet de mogelijkheid te testen, maar eventueel dat dit dan toch me ram minder belast en ik niet de sensors hoef te verhangen naar bv de casewand ofzo... :Z

[ Voor 28% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-06-2005 19:09 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
bescheiden schopje.. 8)

spelen met fastwrites en agp aperture size doen niets... andere games hebben er geen last van, enkel boiling point, maar das ook zo een ramvreter...

Nu meen ik in een ander topic gelezen te hebben dat, als ik de grens wil verleggen, enkel op cpu zowel dus rpm en temp uitgelezen moet kunnen worden en dan zouden de tempgrenzen via dat inhouden aangepast worden, ga dit proberen, en anders eruit dat ding..

Alleen het probleem, dat het ram 50/60+ graden word, is daardoor natuurlijk niet verholpen, mijn vraagje dus nu even, hoe warm mag ram worden tijdens paar uur gaming..!?
dmv alarm voor beide ramreepjes te hebben gereset, blijft het uit, maar temp heb ik tot 60gr zien oplopen. :X

Mijn mem is gskill 4400LE dat op 250MHz loopt in 2.5/3/3/6 timings op 2.7v (2.6v geeft problemen)

ps OC op me computer uitzetten winchester 3200+ naar 200x10 en mem 200mhz op 2.5/3/3/6
liet het volgens net zo snel oplopen. Nu heb ik van de week eens de vraag naar een systemdisk gehad, en heb een vermoeden dat me HDD brak is, ga dit ook nog testen (damn werk) maar zou dit ervoor kunnen zorgen dat temp van ram enorm omhoog knalt doordat deze HDD moeilijk(er) te gebruiken valt?! :?

[ Voor 25% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-06-2005 14:10 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voel eens aan je ram, als het heet aanvoelt ( je plakt dan vaak een beetje als je er over vrijft) is het idd 50/60 graden.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
oke, geloof de temp chips wel, maar mag dat ram het hebben, dat het bv 65 gr is, gedurende paar uur gamen ( doe het ff wat extreem stellen...)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

sain onez schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:22:
oke, geloof de temp chips wel, maar mag dat ram het hebben, dat het bv 65 gr is, gedurende paar uur gamen ( doe het ff wat extreem stellen...)
het kan wel, maar lijkt me beter om er wat heatspreader overheen te klikken :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
zijn heatspreaders niet heatholders bij hoge temps waardoor het een averechts effect heeft?!

Dit zou ook de reden zijn waarom dit dure gskill en zo 'cheap' uitziet.... (zonder HS dus...)

• Admiral Freebee
  • Niet online
sain onez schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:02:
zijn heatspreaders niet heatholders bij hoge temps waardoor het een averechts effect heeft?!

Dit zou ook de reden zijn waarom dit dure gskill en zo 'cheap' uitziet.... (zonder HS dus...)
Vele heatspreaders zijn niet goed aangebracht waardoor ze inderdaad de warmte vasthouden. Maar als je nu een oude CPU heatsink wat verzaagt of van die Zalman/Coolermaster heatsinks eropplakt en er voor zorgt dat een fan @ 5V op je geheugen blaast?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
tis me juist zo vreemd dat ik bv BF vietnam uren kan spelen zonder maar boven de 42-44gr uit te komen, terwijl BP en BF2 demo er binnen enkele minuten al over de 50gr zittten....

Timings losser zetten, doet dat wat schelen in temp eventueel!?

• Admiral Freebee
  • Niet online
sain onez schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:08:
tis me juist zo vreemd dat ik bv BF vietnam uren kan spelen zonder maar boven de 42-44gr uit te komen, terwijl BP en BF2 demo er binnen enkele minuten al over de 50gr zittten....

Timings losser zetten, doet dat wat schelen in temp eventueel!?
Het ene spel is al wat geheugenintensiever dan het andere. Ik denk dat het voltage van je latjes verlagen de temperatuur het snelste zal doen dalen maar dan moet je weer aan stabiliteit of prestaties inboeten :P

Gewoon zorgen voor een heel klein beetje airflow bij je latjes lijkt me de beste oplossing

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
idd, allerlei tips die ik zal gaan testen, maar hoe mogen ramreepjes worden, zonder dat het kwaad kan!?

Maar ga strax me airflow eens wat optimaliseren, nadat ik die airogate ook instellen kan...

nogmaals een HDD met kapotte clusters of iets dergelijks, kan dat leiden tot extreme temps doordat het geheugen tegengewerkt wordt...!?!?

tis niet dat het crasht of iets dergelijks maar het irri piepen, dat valt dan wel weer op te lossen door het te resetten of de tempchips te verhangen, maar het moet me hw niet mollen natuurlijk :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-06-2005 17:09 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Lijkt me niet dat 50°C je geheugen zal mollen hoor. De levensduur zal misschien verminderen maar deze zal waarschijnlijk toch nog hoger liggen dan de economische levensduur. Maar als je toch op zeker wil spelen verbeter je de airflow, je zal wel een creatieve oplossing kunnen verzinnen ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
thnx voor het meedenken... kijken of ik grenswaarde op 60 gr kan krijgen en hij er niet overheen komt, maar dat het ineens zo extreem naar voren komt..

ach alweer een weekend, om me systeem weer eens onder handen te nemen... })

bedankt allemaal !

Pagina: 1