[PC start niet op] Ben ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tweakers,
Onlangs heeft een oude PC van ons het redelijk begeven. (mobo stuk)
Tijd voor een nieuw mobotje, want de HDD, Processor, videokaart, geheugen waren nog goed.
Dus ben ik naar de lokale PC boer gegaan, heb daar een Asus a7v8x-x gehaald, dit omdat ik nog een athlon XP 1700 heb liggen.

Mu komt dus het probleem. hij doet niets. Ondertussen het MoBotje terug gebracht, maar de nieuwe heeft exact hetzelfde probleem. De fouten varieen van het geven van Piepjes (Soms snel achter elkaar --> Processor, en soms lange beeps achter elkaar --> geheugen)

Nu heb ik ze allebei getest, maar ze werken prima.

Ook heb ik naar de voeding gekeken, en deze vervangen voor m'n Coolermaster 380w. voeding, maar nog steeds hetzelfde.

Ik begin een beetje ten einde raad te raken, want alles is al getest/geprobeerd, maar niets helpt. Of zal ik heel toevallig nóg een brak moederbord hebben mee gekregen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik denk dat je processor en geheugen ook haperen , een erfenis van je oude kapotte mobo ....

Out of the box? What box? There is no box.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
En je hebt natuurlijk ook ander geheugen in je bordje geprobeerd ? Ik kan me overigens niet herinneren van piepjes in geval van proc probs. Hoe staat het met met de videokaart ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Gumball
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:49:
En je hebt natuurlijk ook ander geheugen in je bordje geprobeerd ? Ik kan me overigens niet herinneren van piepjes in geval van proc probs. Hoe staat het met met de videokaart ?
Video kaart moet gewoon werken, en m'n geheugen uit deze computer werkt prima, maar niet in die PC :X

Verwijderd

Ik zou ook gokken op het geheugen!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat voor geheugen probeer je dat mobo te voeren ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Heb je niet gewoon een compatibiliteitsprobleempje met je geheugen?

ieeeepppppp :P

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56

DropjesLover

Dit dus ->

zit je cpu koeler wel goed vast? bij mij heb ik dat ook een tijdje gehad, en dan begon ie na het aanzetten snel achter elkaar te piepen -> te warm...
voer je de proc en geheugen niet te veel voltjes? unlikely maar toch....

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als het PC3200 is kun je max 2 reepjes. Post de volledige specs eens van de bak.

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 16-06-2005 10:43 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad toen ik mijn PC in elkaar knutselde: alleen maar piepjes. Moederbord, voeding, processor vervangen, probleem bleef. Na twee weken ontdekte ik dat je ontzettend hard, maar dan ook echt heel hard, je geheugenreepjes moet aandrukken. Klinkt misschien stom, maar probeer het eens. Kleine moeite :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Gumball
  • Niet online
Ben ik weer, om even het een en ander te vertellen naar aanleiding van de reply's.
@ HerbyNL: Ik 'voer' deze pc met Twinmos geheugen, PC3200, 256MB, 1 reepje.
@ DropjesLover: Ik heb de koeler er goed op zitten. Trouwens, ook zonder koeler moet ie gewoon kunnen posten. Verder heb ik de bios gereset door de batterij er een minuutje uit te laten.

Tjsa...
Pagina: 1