Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 09:34
Hallo!

De Canon IXUS IIs van m'n vriendin heeft 'n klap opgelopen en helaas is het LCD'tje kapot gegaan.
Ik heb nog meer foto's gemaakt maar er is verder niets mis met de camera. Het zoom-mechanisme werkt goed, flitsen en zelfs het CCD heeft geen dode pixels of fouten gekregen. Het lijkt puur en alleen op het LCD schermpje wat kapot is gegaan.

Ik heb al gezocht naar reparatie mogelijkheden van Canon zelf, en daar worden standaard prijzen gehanteerd die niet te mak zijn. (meer dan 130 euro exclusief btw) De camera zelf heeft me iets meer dan 200 euro gekost dus ik wilde hem niet voor die prijzen laten repareren.

Weet iemand of;
- Ik zelf een schermpje kan kopen en deze vervangen met degene uit m'n camera (bij Conrad of iets dergelijks)
- Wat voor LCD's er uberhaupt in dit soort camera's zitten.
- Of dit enige kans van slagen heeft (anders laat ik hem zoals hij nu is)

Een foto van het schermpje;
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/images/schermpje.jpg

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Reinier

\o/

Ik denk dat je weinig kans hebt als je op zoek gaat bij Conrad e.d. Beter lijkt me om eenzelfde camera te kopen waarvan de lens bijvoorbeeld kapot is, maar het display nog goed is. Verder kan ik me voorstellen dat het een enorm priegelwerk wordt mocht het nodig zijn om te solderen. Als het display aangesloten is met een flatcabletje dan moet het wel te doen zijn.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 09:34
Dank je! Ik ben in middels te weten gekomen dat Canon USA onderdelen verstuurt naar consumenten. (Canon Europe doet dit niet) maar er het daadwerkelijke vervangen blijkt met behulp van een guide best te doen. Ik probeer of ik aan een schermpje kan komen op de een of andere manier, ik zit momenteel met het type SONY AM 313 EKA waarvan ik weet dat het in de S400 (IXUS 40 volgens mij) zit.
Enig idee of dit ook in de IXUS IIs zit?

Weer iets verder; het LCD scherm uit een SD100 (IXUS II, niet de IIs) heeft het volgende kenmerk;
WG2-5242-000
WG2-5242-001 (Selection)

[ Voor 16% gewijzigd door RSP op 15-06-2005 18:43 ]