Toon posts:

[Apache] Index veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Apache 2.0.50 op m'n webservertje, in combinatie met PHP 4.nogwat. Graag wil ik de standaard pagina die apache genereert als er geen 'index.html' of 'index.php' bestaat veranderen. Ik heb op Sourceforge het volgende script gevonden: AutoIndex. Een demo van AutoIndex kun je hier vinden.

Het script werkt prima en alle functionaliteiten die ik graag wil zitten erin. Maar hoe vertel ik apache nu dat AutoIndex altijd gebruikt moet worden? Ik kan hierover niets in de documentatie van AutoIndex vinden. Ook het forum maakt mij niet wijzer. Misschien heb ik verkeerd gezocht, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Options Indexes, dan krijg je zo'n standaard ding van Apache, maar je wil dus die customized shit van AutoIndex, maar dan overal? Je kan ook de documentatie van mod_autoindex eens doornamen.

[ Voor 52% gewijzigd door djc op 15-06-2005 17:32 ]

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus dat ie bij alle directory's waar geen index.html of index.php staat mijn script aanroept. Hoe mijn script verder het maken van de listing afhandelt, dat terzijde.

• djc

djc

Tsja, de enige manier die ik daarvoor kan bedenken is het aanpassen van je custom 401 errorpagina (die je krijgt als je de toegang tot een directory-index wordt ontzegd), maar dat heeft wel het side-effect dat je dat ook te zien krijgt op pagina's waar je niet wil dat mensen toegang krijgen. Misschien is dat echter wel weer te controleren door iets aan het script te veranderen zodat ie het alleen bij directories doet.

Je hebt de mod_autoindex configuratie helemaal doorgenomen, neem ik aan?

Rustacean

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zoekvraag:
geef als index in je apache conf op: index.html, index.php, naam_van_je_scriptje.php
In dat geval zoekt apache eerst naar een index.html/php en alstie die niet vind, neemtie je scriptje.

dat staat ook gewoon in de apache documentatie

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rac-on schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:15:
zoekvraag:
geef als index in je apache conf op: index.html, index.php, naam_van_je_scriptje.php
In dat geval zoekt apache eerst naar een index.html/php en alstie die niet vind, neemtie je scriptje.

dat staat ook gewoon in de apache documentatie
In dat geval moet je naam_van_je_scriptje.php wel in elke map gooien he.

🌞🍃

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Datafeest schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:18:
[...]

In dat geval moet je naam_van_je_scriptje.php wel in elke map gooien he.
Dat is ook 't geval bij die Demo..

Kijk maar eens: http://autoindex.sourceforge.net/demo/index.php

Het is dus niet zo dat je die "AutoIndex" krijgt als je alle index.X weghaalt. 't Is niet automagisch, maar moet 't script gewoon in de map zetten.

edit:
TS, heb je überhaupt de readme.html wel doorgelezen? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 16-06-2005 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt.. dat is zo. Het script moet nu in de directory staan, zoals in de readme staat. Maar ik wil dus een stapje verder: overal de aanroep van dat script.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:30:
Ja klopt.. dat is zo. Het script moet nu in de directory staan, zoals in de readme staat. Maar ik wil dus een stapje verder: overal de aanroep van dat script.
Wat je dan kunt doen is een alias aanmaken op de naam van dat scriptje. Moet je maar even kijken hoe ze dat met '/icon/' gedaan hebben :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• djc

djc

SlinkingAnt schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:33:
Wat je dan kunt doen is een alias aanmaken op de naam van dat scriptje. Moet je maar even kijken hoe ze dat met '/icon/' gedaan hebben :)
Hm, maar is het niet zo dat dat alleen werkt op de root van de vhost/server?

Rustacean

Pagina: 1