Aanschaf nieuwe server. Mening & Advies

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
Beste Tweakers,

Er moet een nieuwe server komen. Het is voor een klein netwerk dus echt een supersysteem hoeft het niet te zijn. Wel belangrijk is dat er hotswappable schijven inzitten die aangestuurd worden d.m.v. hardwarematige raidcontrollers voor het mirroren van schijven.

Ik heb nu zelf het oog op de HP Proliant ML110 G2. Niet al te duur en volgens mij precies wat ik zoek. Kijk hier: http://h10010.www1.hp.com...43-12151324-32342363.html . en dan gaat het om dit produkt (te vinden op de bovenstaande link) 366089-421.

Mijn vraag is bij deze: er zitten nog geen s-ata schijven bij. Moet ik die er zelf bij kopen, en zijn deze hot swappable? Ik kom er niet helemaal uit aangezien de keus qua proliant servers enorm is. Een beetje advies zou zeer gewaardeerd worden.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
En iets meer informatie zou ook fijn zijn.
Wordt het een DB server? Webserver? PDC? Fileserver?

Dus wat is de voornaamste toepassing voor het apparaat en wat is het beoogde budget?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik denk niet dat je hier in het goede topic zit. Dit was zeker na te vinden in de FAQ.

En zoals hier boven al gemeld wordt, Wat moet de server gaan doen?

Waarom ben je gewoon niet een verkopende partij? Die kunnen je dat veel beter uitleggen........

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
Het moet een fileserver worden. De werkstations erom heen, die op windows xp pro draaien moeten hun gegevens opslaan op deze server. Het word tevens een domeinserver. Het gaat om een netwerk met ca. 10 pc's. Het belangrijkste van het verhaal vind ik dat er een hardwarematige raidcontroller in moet zitten en hot swappable hardeschijven, maar aangezien mijn ervaring hier nog gering in is wou ik hier gewoon wat informatie inwinnen.

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 10:02

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik zou in dit geval niet voor goedkopie gaan.
Als het de enige server is in het domein, krijgt hij heel wat te doen. fileserver, printserver, domaincontroller, er komen vast nog wat programmaatjes of databeesjes op te draaien. Vet kans dat goedkoop inzetten straks duurkoop is.
Een ML350 lijkt me meer op zijn plaats, met SCSI schijven. Kun je voorlopig mee voort. Tegenwoordig zetten ze het os op een mirror en een aparte raid 1 of 5 voor de data, dat is bij narigheid makkelijker terugkomen. Dit laatste is voor een omgeving van 10 pc's misschien wel een beetje overkill.

[ Voor 8% gewijzigd door Edho op 15-06-2005 17:36 ]

Edho

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bel je leverancier.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Zie Dirk-Jan hierboven en dit: Policy - Professional Networking & Servers

Dit soort vragen hoef je echt niet in PNS te stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.